אחרי 2 סופי שבוע ארוכים של בדיקות בטא אינטנסיביות, המפתחים של Battlefield 6 חושפים שורת שינויים מהותיים שעשו בעקבות הפידבק של השחקנים. החל מאיזון מחדש לנשקים, דרך תיקוני תנועה וגלישות שהיו אגרסיביות מדי, ועד עדכון מצבי המשחק ומבנה המפות – נראה ש-EA ו-DICE מנסים לדייק את החוויה כדי שההשקה באוקטובר תרגיש קרובה יותר ל-Battlefield הקלאסי, מבלי לוותר על הקצב החדשני שהבטא הציגה.

לאלו מכם שרכשו את המשחק ב-Pre-Order, ואולי גם יצא להם לשחק בבטא במהלך סופי השבוע האחרונים חווה את חווית באטלפילד במלוא הדרה, עם חזרת הנוסטלגיה של משחקי 4 ו-3 ובענק. הבטא נתנה לנו הצצה למשחקיות של 4 מפות שהוצגו לנו לאורך שני סופי שבוע, כ-6 מודים של משחקיות וכ-10 משימות שמניבות פרסים קוסמטיים לכש-המשחק ישוחרר באוקטובר. התחושה הייתה מדהימה, לחזור לימי התהילה של באטלפילד, זה בהחלט היה בישול ארוך מצידה של DICE ו-EA אך כל כך נדרש להרבה מאוד שחקנים. הבטא הציתה את האש הישנה בין שחקני באטלפילד הוותיקים לשחקני קול אוף דיוטי בנוגע לאיזה משחק ישלוט בקטגורית ה-FPS המוצלח ביותר. ללא ספק מכל קצוות הקשת הגיימרית, הבטא הוגדרה הצלחה מרובה, עם מספר שיא של שחקנים שעקף אפילו את קול אוף דיוטי בימיו הטובים ביותר לפי מספרי שחקני הסטים לאותם סופי שבוע.

אז מה למדו המפתחות בזמן הבטא, ומה הולך להשתנות?

תיקוני נשק – המפתחים ערכו שינויים ברתע (recoil) ובמערכת Tap‑Fire לכל הנשקים, כדי להעצים תחושת ייחודיות ולשפר את טווחי הפגיעה. שוטגאן M87A1 דורש כעת פגיעות רבות יותר כדי להכריע, מה שמנטרל את יכולת ההשמדה המהירה שהייתה בבטא (השוטגאן היה מוגזם עד כדי כך שאנשים שמו עליו כוונת צליפה והשתמשו בו כצלף). בנוסף, נבחנת השפעת הזמן הריגה (Time‑to‑Kill) ועיכוב לאחר מוות (Time‑to‑Death), אך לא הובהרו צעדים נוספים בנושא זה.

אזכור של "Kinesthetic Combat" וה-TTK – הבטא הציגה מערכת תנועה חדשה, שכוונה לתת תחושת מהירות ודינמיות, אך עוררה ביקורת מצד חלק מהשחקנים שדווקא תחושת ההרג המהירה מדי פגעה בעומק המשחק ודווקא דחף את השחקים לשחק בצורה מהירה בדומה לקול אוף דיוטי. רבים מהשחקנים לא היו מרוצים מהקצב המהיר של המשחק.

כפועל יוצא מהביקורת על התנועתיות – התנועה זזה לכיוון הנוסטלגי והמדויק בסגנון Battlefield: הפחתת המומנטום שנצבר מקפיצה אחרי גלישה, עונש על קפיצות חוזרות, וקיצוץ הדיוק בזמן ירי בעת קפיצה או גלישה. המטרה: להפוך את הקפיצה/גלישה לאפשרות טקטית ולא אמצעי תנועה מהיר מדי שמנוצל על ידי שחקנים לרוב ומייצר תחושה שוותיקי המשחק פחות אוהבים. בנוסף, שונתה פיזיקת המצנח: הפתיחה הראשונית היתה מהירה מדי והופחתה כדי לאפשר שליטה טובה יותר בסגירה ובתנועה האווירית.

במהלך הבטא היו שחקנים שהצליחו להגיע לגגות ומקומות מחוץ לגבולות המפה – התנהלות שנקבעה כלא מכוונת. המפתחים עובדים על תיקון ואף מושקע פיתוח של סולם Assault שמיועד לגישה לגגות.זאת בעקבות כך שרבים מהשחקנים מצאו בעיקר במפה של קהיר, סוג של Exploit שהמפתחים לא היו מוכנים אליו. הם טיפסו על חומה שבורה שהובילה אותם למספר רב של אפשרויות לתנועה מעל מספר גגות ומאפשר שליטה מלאה על המפה, תוסיפו את הגאדג'ט של הצלף שמאפשר השתגרות מידית אליו, וקיבלתם גג מלא בצלפים בלתי נגמרים שלך אין גישה אליו. כמובן שרבים מהשחקנים אמרו שהדבר לא הוגן ודורש תיקון מידי, גם אני חשתי מאוד מתוסכל מהמפה הזו עד כדי כך, שוויתרתי עליה לגמריי בחיפוש המיוחד שהוסיפו בשבוע השני של הבטא.

למרות שהבטא כללה מפות יחסית קומפקטיות ואינטנסיביות (סגנון פעולה מהיר), המפתחים מקררים את החששות: המשחק ישיק 9 מפות בפתיחה שיכללו מבחר סגנונות וגדלים. ישנן גם שתי מפות חדשות בבדיקה מוקדמת: Mirak Valley (עם נוכחות מלאה של כלי רכב ומרחב קרבי גדול) ו‑Operation Firestorm, רימייק למפה קלאסית מ‑Battlefield 3. דטאמיינרים גם גילו שמפה בשם Mirak Valley היא כמעט פי ארבעה בגודלה מה־Siege of Cairo, ושמפה נוספת בשם Eastwood היא פי שתיים בגודלה.

Rush מותאם למס' שחקנים נמוך יותר (12v12), כדי להחזיר את תחושת הטקטיקה והמשחק המדוד ששמה דגש על זרימה מאוזנת של קרבות. המעבר הזה נעשה מתוך הבנה שמעבר ישיר ל‑16v16 או יותר עלול להביא לקרבות מיידיים או חסומים. מצבי Breakthrough יתמכו בקבוצות גדולות יותר – עד 64 שחקנים במפות פתוחות, או 48 בשחלקן בהתאם להעיצוב. שאר המצבים כמו Domination, Squad/Team Deathmatch ו‑King of the Hill — יפעלו במבנה 8v8.

גאדג'ט ה‑Spawn Beacon (שהועבר בעבר לשחקן Recon לשימוש יחיד) יועבר למחלקת Assault (זוכרים את התלונה על גגות קהיר נכון?). הוא יפורק אוטומטית לאחר שימוש על‑ידי שיחזור, כך שלא ישמש כיתרון מתמשך. Recon תקבל נתיב אימון חדש ויכולת חדשה (UAV) שתעזור בזיהוי אויבים ותעודד תפקיד תמיכתי יותר בקרב.

אז כמובן שכל השינויים הללו, למרות ההכרזה הם אינם בגדר חקוק בסלע. השינויים יעברו בדיקות נרחבות במסגרת Battlefield Labs (playtest סגור). יתכן והיישומים ישתנו עוד לפני ההשקה.

אז לסיכום אלו השינויים שצפויים לקרות בהשקת המשחק:
תחוםשינויים עיקריים
נשקתיקוני Recoil, דגש על Tap-Fire, שוטגאן M87A1 נחלש
תנועהיותר דיוק ובקרה, פחות מהירות – פוגע בקפיצות/גלישות כאמצעי ראשי
גבולות ומפותתיקון גישות לא מכוונות, הבטחה למפות גדולות ומגוונות בפתיחה והמשך
מצבי משחקRush עם פחות שחקנים; Breakthrough ואחרים עם מגוון רחב של גדלים
גאדג'טים ומחלקותשינוי בהקצאת גאדג'טים בין Assault ל-Recon וכן תוספת יכולת UAV
שיטות בדיקההמשך הבדיקות דרך Battlefield Labs; יכולת שינוי עד ההשקה

בזמן ש-Battlefield 6 מתוכנן לעלות לאוויר ב-10 באוקטובר עם הבטחות לשיפורים ולמפות גדולות יותר, שחקנים כבר מסמנים ביומן גם את Call of Duty 7, שיגיע זמן קצר לאחר מכן. שתי סדרות הענק מתנגשות שוב על תשומת הלב של קהילת הגיימינג העולמית, והפעם נראה שכל צד מחדד את הזהות שלו – Battlefield עם קרבות בקנה מידה עצום ושינויים שנולדו מהבטא, ו-Call of Duty עם הקצב המוכר והמותג שממשיך להוביל במכירות. החודשיים הקרובים יהפכו לזירת מבחן אמיתית – מי יכבוש את ליבם של השחקנים?

המשחק צפוי להשקה מלאה ב־10 באוקטובר 2025, בפלטפורמות PS5, Xbox Series X/S ו‑PC (EA App, Steam, Epic).