הדמו של Shinobi: Art of Vengeance צץ השבוע בלי הרבה רעש, אבל מספיק לחיצה אחת כדי להבין – זה לא עוד משחק נינג’ות או מטרוידואניה גנרי. עם שילוב של סטייל, אכזריות, ומערכת קרב מהירה וקשוחה, המשחק הזה מכוון גבוה. ואחרי כמה שעות עם הדמו – הוא לגמרי בכיוון הנכון.

קרבות כמו קטאנה – חדים, קצרים, קטלניים

הדבר הראשון שקופץ לעין זה כמה שהקרבות במשחק קצרים וקטלניים. כל עימות הוא עניין של שניות. מספיקה טעות אחת כדי למצוא את עצמך שוכב מדמם על רצפת עץ יפנית, או להפך – לחסל אויב לפני שהוא בכלל הבין מה פגש אותו.

אין פה ספוגי כדורים או ברים אינסופיים של חיים. המשחק מאמין בך, ומצפה ממך לשרוד רק בעזרת טיימינג טוב, מודעות לסביבה ואגרסיביות. ברגע שאתה נכנס לקצב – זו תחושת עוצמה ממכרת.

תנועה כמו מים

Shinobi מדגיש תנועה חלקה וזורמת – קפיצות לקירות, דאשים, Wall runs, טיפוס על גגות – הכל מרגיש טבעי ואינטואיטיבי, התנועה בעולם זורמת בצורה טבעית וחלקה.

אבל חשוב להבין – זו לא רק שאלה של זרימה, השלב עצמו כיאה למשחק מטרוידואניה, פתוח ושחקנים שיחקרו יותר, ימצאו יותר, בין אם אתגרים או פרסים.

אסתטיקה יפנית עם ניחוח מודרני

המשחק כולו עטוף בסגנון ויזואלי שמרגיש כמו שילוב בין סרט סמוראים ישן לאנימה מודרנית. הרבה ניגודי אור וצל, עיצוב דמויות חד ומוגזם, ותחושה מתמדת של דרמה. הוא כן לוקח השראה מ-Ninja Gaiden, אך זה מצוין בעיני.

מה יש בדמו?

הדמו כולל שלב פתיחה אחד – לא ארוך, אבל מספיק כדי לתת טעימה מהיכולות של השינובי שלך,קרבות, אקספלוריישן, יכולות מיוחדות וקסמים (Ninpou) יש אפילו בוס קטן לקינוח – והוא אכן מאתגר במידה מספקת, לא קל מדי אבל גם לא קשה ברמת משחקי סולז.

שורה תחתונה

Shinobi: Art of Vengeance עושה רושם של משחק שלא מתפשר. הוא חד, מדויק, אכזרי, ובעיקר – כיף. זה אחד מאותם דמואים נדירים שלא מרגישים כמו הדגמה טכנית אלא כמו ביס ראשון ממנה עיקרית שאתה כבר רעב אליה.

אם המשחק המלא ימשיך באותה רמה – מחכה לנו אחד ממשחקי האקשן היותר מרשימים של השנה הקרובה.