אני לא בטוח שאני צריך להציג את המשחק Clair Obscur: Expedition 33 בשלב זה; מדובר במשחק תפקידים עם מערכת קרב בתורות, אבל הוא הרבה מעבר לזה. הסיפור מעניין ולא צפוי, הדמויות כיפיות ומגוונות והקרבות אפיים ואינטנסיביים, ועוד לא התחלתי לדבר על הגרפיקה ועל פס הקול. בימים האחרונים צף ברדיט (Reddit) קטע וידאו שהיה חלק מקמפיין לגיוס מדובבים לדמו של המשחק, והוא נראה שמיים וארץ מהתוצר הסופי.

גיום ברוש (Guillaume Broche), מנכ"ל Sandfall Interactive (המפתחת של המשחק) פרסם באפריל 2020 פוסט בו הוא מעוניין לגייס שחקני קול עבור הקלטות לדמו. "המשחק הוא עיבוד מודרני בתלת-ממד לז'אנר ה-JRPG עם דמויות בסגנון מערבי, ומפותח במנוע Unreal Engine 4," כתב ברוש. "יש לנו חמישה גיבורים עיקריים שזקוקים לדיבוב: שתי נשים בוגרות, שני גברים בוגרים וילדה אחת. מאחר שהמשחק מתמקד מאוד בנרטיב, הדיבוב חשוב לנו במיוחד."

בטריילר הקדום הזה מוצגות דמויות ששתיים מהן הן בוודאות לונה ומאל (Lune ו-Maelle), שכן הכיתוב שם מציג את השמות שלהן. כמו כן, רואים שם קרבות בתורות, אם כי בצורה מאוד לא מלוטשת (בכל זאת, מדובר בדמו ראשוני מאוד). כמו כן נראה שהדמויות הולכות גם באזורים בהשראת סטימפאנק, שלא נכללו במשחק הסופי.

אם תסתכלו בסרטון, תוכלו לראות הרבה ליקויים כמו חוסר בקטעי וידאו בהתחלה וקולות דיבוב שמקורם במערכת text-to-speech כלשהי שהייתה זמינה אז. על כך אמר המנכ"ל ש"שום דבר מהמקטעים לא סופי, ויש חלק גדול ושחור בהתחלה כיוון שאנחנו מכינים את סצנות המעבר [שלנו] כעת, וזו הסיבה שאנחנו צריכים קולות (ולא את הקולות הרובוטיים הנוראיים הללו)."

למרות שהוא טען שהסרטון יביא "רעיון טוב לאיך שהמשחק יראה", אנחנו עדים לכך שכיום בקושי רב מאוד ניתן להבחין שמדובר באותו משחק. מה שהיה נכון אז, בהחלט שונה במהלך הזמן (וכידוע, הם גם עברו לעבוד עם מנוע אנריל 5), וטוב שכך. הם בהחלט הלכו כברת דרך ארוכה והביאו לנו משחק מצויין שקשה למצוא תלונות אמיתיות עליו.

Clair Obscur: Expedition 33 זמין כעת ל-PS5, Xbox Series X|S ולמחשב האישי, ואין לי מספיק מילים כדי להמליץ עליו. בזמן שאתם מורידים אותו, תסתכלו כאן בכמה תמונות מתוך הטריילר הראשוני: