לא בטוח ששמעתם, אך לפני כחצי שנה נסגר סטודיו Ouka שפיתח את המשחק הראשי האחרון בסדרת Mana המוכרת, Visions of Mana. זאת כיוון שחברת NetEase (החברה שמאחורי Marvel Rivals, בין השאר) , ממש חתכה בבשר החי עם גל לפיטורים גדול וארוך. מצד שני, לעשות את זה יום אחד בלבד לאחר יציאת המשחק המדובר זה כבר ממש מרגיש אכזרי וכעת, חצי שנה אחרי, במאי המשחק קנג'י אוזאווה (Kenji Ozawa) הקים את Studio Sasanqua.
המהלך הזה נבע מהרגשת חוסר הצדק שנעשתה כאן ואוזאווה מבטיח שסטודיו סאזאנקה יהיה מקום ששם את יוצרי המשחקים במרכז. בראיון ל-Automaton הוא אומר שהסטודיו החדש יתמקד כרגע בפרוייקטים קטנים שיפותחו במנוע Unreal, ושהוא שואף להגיע גם למשחקי מחשב/קונסולות גדולים ומשמעותיים. בנוסף, הוא זורק אמירה חזקה: "ההנהלה חייבת לשמור על היוצרים".
הסטודיו החדש שלו, ששמו לקוח מפרח שפורח בחורף, כפי שצייץ בטוויטר – הוא בעצם ה"תרפיה" שלו לתסכולים מהתעשייה. הוא מספר שהתמודד עם ערימות של בעיות מעצבנות כמו ניהול כושל שמקבל החלטות זוועתיות ואז מעיף דווקא את מי שלא קשור, או מנהלים שגורמים למפתחים להרגיש חוסר ביטחון נפשי תמידי.
כדי להילחם בלחץ הלא הוגן הזה שמרסק את תעשיית הגיימינג, אוזאווה מתחייב לקחת אחריות מלאה – גם מקצועית וגם כלכלית – על כל פאשלה ניהולית שתקרה בסטודיו החדש. באתר הסטודיו נכתב הטקסט הבא:
המשחקים, שהיו לצידי מאז שהתחלתי להבין את העולם,
היו הרבה מעבר ל"סתם כיף".
הם שחררו אותי מדאגות,
ונתנו לי אומץ להתמודד עם העבר ועם העתיד.
אז מה אנחנו, שחיים בעידן הזה,
צריכים לעשות כדי ליצור משחקים
שיגרמו לאנשים להרגיש אותו דבר?
רשתות חברתיות, סטרימינג בשידור חי,
מנויים לסרטונים ולמוזיקה –
עידן רועש שבו כולם שוחקים את זמנם
בשפע של בידור.
אומרים שתעשיית הגיימינג מתרחבת,
אבל גם ארגונים גדולים וגם צוותים קטנים
מרגישים את הקירות סוגרים עליהם בעידן צפוף.
במקום להאמין בעיוורון בחוכמה שהשאירו לנו הקודמים –
איך ליצור משחקים, לספק אותם ולהרוויח –
צריך לנצל אותה עד תום, ולפעמים לשבור אותה בנועזות.
זו, לדעתי, הדרך להיות נאמנים לעידן ולמשחקים.
להמשיך ליצור משחקים תוך התמודדות עם אתגרים קשים,
עם הדרך שבה אנחנו יוצרים ועם האופן שבו אנחנו מגישים אותם.
שהמשחקים שנשחרר יהפכו עבור מישהו
לקיום כמו פרח שפורח למרות הקור.
זו ההבטחה שטמונה בשם "סטודיו סאזאנקה".

אני חייב להסכים עם אוזאווה, הרבה פעמים משחקים מרגישים מאולצים ומוכתבים מלמעלה על ידי אנשים עם חליפות, ותרבות גלגול האשמה למטה היא נגע פושה בהמון תחומי תעסוקה. אני מקווה שנראה הפתעות מרגשות מהסטודיו הצעיר, ואולי עד החורף הבא כבר נראה ניצנים מהפרחים שפורחים גם בתנאים הכי קשים.