Razer Enki X הוא כיסא גיימינג עם נראות והרגשה של כסא יוקרה והוא ממש לא עולה כמו שהוא נראה. זה כיסא מעולה, כל עוד אין לכם את החשק להישען אחורה או לנעול את משענות הידיים שלכם 😉

רייזר ניכנסו לעסקי כיסאות הגיימינג יחד עם כיסא ה-Iskur, שבא עם תג מחיר מאוד גבוה של 2399 ש"ח. הכיסא המדובר מיועד לאנשים ספציפים שצריכים כסא גדול וחזק עם תמיכה טובה בגב. לעומתו, ה-Razer Enki X הוא כיסא הרבה יותר זול, ומתוקף כך יותר נגיש לרוב האנשים, שעושה נוח בישבן וגם בכיס. כמה, אתם שואלים? בואו נבין קודם ממה הוא מורכב.

Razer Enki X Logo

רגע של איקאה

בזמן שאתם פותחים את הקופסה של ה-Enki X, הדבר הראשון שאתם מקבלים זה סט כפפות שחורות עם הדגשה ירוקה. זה ממש נחמד שהם חושבים על הבטיחות של הידיים שלנו בזמן ההרכבה, אך לצערי אלו כפפות סטייל One size to fit them all, ולא היו באמת פרקטיות לבעלי ידיים כשלי. בנוסף לזה, הכפפות מקשות מעט על התפיסה של חלק מהחלקים והברגים. אבל העיקר הכוונה.

Razer Enki X Side handle

בין אם תשימו את הכפפות או לא, הרכבת ה-Enki X הייתה די פשוטה ודומה לכל שאר כיסאות הגיימינג שיש בשוק. חיבור המשענת למושב מתבצע על ידי ארבעה ברגים (שניים בכל צד של הכיסא) אשר מתברגים לתוך שתי פיסות מתכת, כאשר החלק ה"טריקי היחיד" הוא התאמת החורים שעל המשענת לפיסות המתכת שעל המושב. פיסות המתכת שטוחות ונוצרו באופן שמקל על החיבור, עד כמה שניתן.

Razer Enki X bottom of chair

לאחר שחיברתם את שני החלקים המרכזיים של הכיסא ותרכיבו עליו את כיסוי הפלסטיק על החיבור, הגיע הזמן לחבר גם את החלק התחתון. בעזרת מחבר מתכת שתתקינו בתחתית המושב, תחברו את המוט המרכזי ועליו את הגלגלים ו-וואלה, יש לכם כיסא!

מלוטש אבל לא יותר מדי

כשהוא מורכב, ה-Enki X נראה מלוטש ויפהפה. הקימורים לאורך הגב הרבה פחות חדים ואורגניים יותר מרוב כסאות המשחקים. המושב והגב מעוטרים בדפוס יהלומים תפור במקום עור מלאכותי שטוח. הכיסוי הזה נראה ומרגיש יוקרתי למרות המחיר הנמוך של הכיסא. כמובן שרייזר לא יכולים בלי להוסיף תפרים ירוקים בקצוות וכמובן את הלוגו הירוק של Razer בראש המשענת.

ה-Razer Enki X בנוי לאנשים בגובה של בין 1.65 ל-2 מטר ומשקל של עד 135 קילו. אני נמצא באזור טוב באמצע הטווח והוא אכן מרגיש מאוד נוח. תמיכת הגב שלו מספקת וזה מרגיש שהוא מתאים את עצמו לגוף שלי. הכיסא מרגיש רך אך עדיין מוצק.

איפה בעצם השוני ב-Enki X לעומת אחיו הגדול? ובכן, בכל השאר הכיסא. משענות הידיים של הכיסא, יכולות להסתובב על הציר שלהם ולמעלה למטה, אך הן לא יכולות לזוז ימינה ושמאלה או קדימה ואחורה כמו בכיסאות יקרים יותר. בנוסף, משענות הידיים לא מחוזקות על ידי מתכת אלא על ידי צינורות מפלסטיק שחור שמחוברים לכיסא (אך זה לא נראה פחות טוב).

החוסר במנגנון התזוזה אכן קצת מאכזב, אך זה מובן לי שהם עשו זאת בשביל להוריד את המחיר ומשענות הידיים לא ממש ננעלות למקום שלהם. אני מצאתי את עצמי מסדר את משענות הידיים לאיך שאני מעדיף אותם מספר פעמים וזה יכול להיות מעצבן לפעמים.

לטעמי, החלק שרייזר הכי התפשרו עליו זה החלק התחתון של הכיסא, שמחובר לעמוד שמחזיק את אותו בעזרת מתכת המחוברת לחלק התחתון של המושב ולא על ידי מנגנון ציר חזק יותר. זה אומר בעצם שהכיסא לא יכול להישען אחורה כמו ה-Enki, זה ללא ה-X.

עדיין תוכלו להשעין את המשענת אחורה לכ-152 מעלות על ידי משיכה בידית שמצד ימין של הכיסא, אך לא את הכיסא עצמו. אם כבר התרגלתם לזה מכיסא קודם זה יכול קצת לבאס, אולם אם המטרה שלכם היא לחתוך במחיר, זה ה"רע" במיעוטו. ה-Enki X גם לא מגיע עם כרית לראש, אך זה משהו משני מאוד.

לשבת או לא לשבת

החסרונות שמצאתי בכיסא באמת מינוריים לעומת הערך של ה-Razer Enki X. המרכיבים של המושב והחלק האחורי שלו באיכות גבוהה, הוא מרגיש יותר נעים מהרבה כיסאות שיצא לי לבדוק או לשבת עליהם בעבר ובתכלס, זה מה שחשוב. ה-Razer Enki X פשוט נוח, בנוי היטב והוא במחיר טוב, אז מה אם הורידו מספר פיצ'רים?

Razer Enki X 157

בתור כיסא גיימינג, ל-Razer Enki X יש נראות והרגשה של כסא יוקרה והוא ממש לא עולה כמו שהוא נראה. זה כיסא מעולה, כל עוד אין לכם את החשק להישען אחורה או לנעול את משענות הידיים שלכם 😉

ה-Enki X משווק במחיר של 1499 ש"ח, שזה מחיר לא רע והרבה מתחת למחיר של ה-Iskur.

כיסא הגיימינג ה-Razer Enki X סופק ע"י רייזר ישראל.