ה-ASUS ROG Flow Z13, הוא טאבלט היברידי (או לפטופ 2 ב-1) מבית ASUS המיועד לגיימרים שלא רוצים להפסיק לשחק בשום מקום ובשום זמן, עם מפרט מפלצתי מצד אחד, וגודל של טאבלט מצד שני – נראה ש-ASUS בהחלט מצאה פתרון מנצח.

את חברת Asus אין מה להציג למי שמכיר את עולם הגיימינג. החברה נחשבת לאחת המתחרות הגדולות ביותר במרבית תתי התחומים בגיימינג – חומרה, ציוד היקפי ולפטופים. מעבר לכך, יש לחברה את מותג ה-ROG STRIX שלה, שהוא מותג הפרימיום גיימינג שלה, שמיועד לגיימרים שלא רוצים להתפשר (ומוכנים לשלם בשביל זה).

ה-ASUS ROG Flow Z13 מכוון למשבצת מאוד ספציפית של גיימרים שחייבים לפטופ נייד במיוחד, מבלי להתפשר על החומרה שנמצאת בתוכו, ורוצים מכשיר שיאפשר דואליות שימוש – גיימינג ועבודה.

ASUS ROG Flow Z13 – קומפקטיות מרשימה

קודם כל, חשוב להבהיר – זה לא בדיוק טאבלט ולא בדיוק לפטופ, אלא איפשהו באמצע. אפשר לומר שהוא מחשב 2 ב-1 (למרות שזה לא מדויק) או טאבלט היברידי, אך ההשוואה הכי נוחה והכי קלה להסבר היא למחשבי ה-Surface של מייקרוסופט.

כבר מהרגע שמסתכלים על הקופסה, מבינים שמדובר במוצר פרימיום של ASUS ROG. השפה העיצובית של המותג נוכחת בכל חלק וחלק של האריזה, ובהחלט מקנה תחושה של מוצר איכותי, עוד לפני שנגעת במוצר עצמו (וכמובן – תחושת עליונות על כל שאר המחשבים סביבך). התחושה הזאת כמובן מתעצמת כשמגיעים לטאבלט/לפטופ עצמו.

מבחינת מראה, ממבט ראשון אפשר לומר שמדובר בטאבלט גדול מימדים. מבחינת צורה, הוא למעשה מלבן בגודל של 30 על 20 ס"מ, עובי של כ-1.2 ס"מ ומשקל של כ-1.2 ק"ג בלבד. אפשר בקלות לטעות ולחשוב שמדובר על טאבלט 13.4 אינץ' חביב, אך כבר מרגע שתהפכו אותו כבר תבינו שהוא לא טאבלט רגיל.

בניגוד לחלקו הקדמי הסטנדרטי למראה, הצד האחורי נראה כמו מחשב גיימינג לכל דבר – עיצוב עתידני עם חלונית קטנה שמאפשרת הצצה לתוך קרבי המחשב, וכמובן עם תאורת RGB כלולה בחלונית. מעבר לכך, ישנו מעמד נפתח שאפשר להשתמש בו בשביל להחזיק את המחשב/טאבלט עומד בכל מיני זוויות שונות מבלי להחזיק אותו – מאוד נוח ומאוד שימושי.

מלבד כך, בתוך הקופסה תוכלו למצוא גם מקלדת דקיקה שאותה אפשר לחבר ל-ASUS ROG Flow Z13, ומשמשת גם ככיסוי מסך לזמנים בהם אתם לא משתמשים במחשב, וכן תמצאו עט סטילוס שהוא אולי לא רלוונטי לגיימינג, אבל מאוד עוזר בנושאי עבודה ופרודוקטיביות, במיוחד למי שיש לו צד אומנותי בעבודה, או נדרש לשרטוטים רבים.

כמה קטן – כמה חזק

אך בניגוד למחשבי ה-Surface, כשאנחנו מסתכלים על המפרט של ה-ASUS ROG Flow Z13 אי אפשר שלא לראות מיידית את ההבדל בין השניים. בעוד ה-Surface הוא מחשב עבודה עם יכולות גיימינג קלות-בינוניות, ה-ASUS ROG Flow Z13 הוא מחשב גיימינג כבד עם יכולות עבודה טובות מאוד.

מבחינת המפרט הזמין, תוכלו למצוא כמה וריאציות שונות הכוללות מעבד אינטל: מעבד i5 עם כרטיס מסך Iris Xe מובנה ו-512GB של SSD PCIe 4.0, מעבד i7 עם כרטיס מסך RTX 3050 ו-512GB של SSD PCIe 4.0, או מעבד i9 עם כרטיס מסך RTX 3050Ti ו-1TB של SSD PCIe 4.0.

כך או כך, כל מפרט שתבחרו יגיע בצירוף של 16GB של DDR5, ויכנס מאחורי מסך ה-13.4 אינץ' של ה-ASUS ROG Flow Z13, שגם אותו תוכלו לקבל או ב-FHD 120Hz, או ב-4K 60Hz, לבחירתכם.

מבחינת החיבורים שתוכלו למצוא בהיקפו של ה-ASUS ROG Flow Z13, ישנם: חיבור אוזניות 3.5mm, חיבור USB 2.0 ׁ(קצת מיושן, אבל מספיק טוב לעכבר), חיבור USB 3.2 Gen 2 Type C, חיבור Thunderbolt 4, קורא כרטיסי זיכרון, חיבור חשמל, וחיבור USB 3.2 Gen 2 Type C עם תמיכה ב-DisplayPort.

כשאומרים גיימינג – מתכוונים ביצועים

המחשב שהגיע אלינו הגיע עם וריאציית ה-i9 וה-RTX 3050Ti האימתנית. כמובן שלא התאפקנו והרצנו עליו כמה וכמה מבחנים, ולהלן התוצאות:

אז נכון, כשמסתכלים על הביצועים שקיבלנו במבחנים אי אפשר לטעות ולחשוב שמדובר פה על לפטופ גיימינג עם RTX 3080 שיכול להריץ הכל בלי בעיה, אבל מצד שני – הוא באמת נייד, ולא רק מעמיד פנים שהוא לפטופ. ובהתחשב בכך שמדובר על מחשב ששוקל פחות מ-1.2 ק"ג והוא במימדים ניידים אמיתיים – הביצועים שהוא מציג הם באמת חסרי תקדים.

ה-i9-12900H שמגיע בתוך המחשב הוא ללא ספק חיית ביצועים, כך שאם אתם עורכי סרטים, צלמים או אנשי גרפיקה, המעבד הזה יתן לכם את כל מה שאתם צריכים – ומעבר. כשמשלבים את זה עם עט הסטילוס שמגיע עם המחשב, מקבלים טאבלט עריכה שהוא כנראה הטוב ביותר שתוכלו לקבל. וכמובן מבחינת הגיימינג – המעבד לעולם לא יאכזב אתכם, בשום משחק.

אם נחזור לנישה אליה הוא נכנס, ביחד עם ה-Surface של מייקרוסופט, אפשר בקלות לומר שאין לו מתחרים. אין שום מוצר בקטגוריית ה-2in1 שמשתווה ליכולות הגיימינג של ה-ASUS ROG Flow Z13. גם אם ניקח את הוריאציות היקרות ביותר של ה-Surface לא נגרד את התוצאות שאנחנו מקבלים פה.

טאבלט היברידי – גם נייד וגם גיימינג

אז גם אחרי כל הביקורת הזאת, אני עדיין לא מצליח להכריע – האם מדובר על טאבלט, או האם מדובר על לפטופ? ובכן, המונח המדויק הוא כנראה "טאבלט היברידי", אבל הרבה יותר ברור אם אומרים "דמוי Surface". ובתוך הנישה הזאת ה-ASUS ROG Flow Z13 לגמרי מתבלט.

כשאתה גיימר ואתה רוצה לשחק בדרכים, האופציה לרכוש לפטופ גיימינג תמיד קוסמת: הוא קטן, הוא נייד, והוא יאפשר לי להריץ את מה שאני רוצה. אבל מה הבעיה עם זה? ובכן, רוב לפטופי הגיימינג לא באמת ניידים – הם כבדים ומסורבלים, והמקום היחיד שבו אולי אפשר להשתמש בהם הוא בנסיעת רכבת (בהנחה והרכבת לא מפוצצת באנשים).

ה-ASUS ROG Flow Z13 הוא בדיוק פתרון קסם לגיימרים בדרכים – הוא קטן, הוא קל, והוא מספיק חזק להריץ את מרבית המשחקים בצורה חלקה ובהגדרות גבוהות. המסך שלו איכותי במיוחד והמקלדת המצורפת נוחה מאוד (ודקיקה מאוד), כך שכל מה שאתם צריכים הוא רק להוסיף עכבר טוב ואוזניות טובות – ואתם מסודרים.

החיסרון הגדול של ה-ASUS ROG Flow Z13 הוא ללא ספק תג המחיר שלו, שכאמור תלוי במפרט אותו אתם בוחרים לרכוש. גרסת ה-i5 תעלה לכם 5,571 ש"ח. גרסת ה-i7 תעלה לכם 6,997 ש"ח וגרסת ה-i9 תעלה לכם לא פחות מ-12,294 ש"ח.

האם המחירים שווים את התמורה? ובכן, אם אתם מסוג האנשים שלא מסוגלים להסתובב כל היום עם 3+ ק"ג של מחשב בתיק שלכם, או שאין לכם מגבלות תקציב, אז בהחלט מדובר על אופציה ריאלית ומוצלחת במיוחד. אבל אם אין לכם בעיה להתמודד עם עוד 1-2 ק"ג במשקל, ועוד כמה ס"מ אורך ורוחב – אז השיקול התקציבי הוא משמעותי, ובאותו מחיר תוכלו לקבל לפטופ גיימינג חזק יותר.

ה-ASUS ROG Flow Z13 סופק על ידי נציגות ASUS בישראל.