בין משחקיות טקטית מעולה, עלילה מלאת פוליטיקה, ומנגנון בחירות מקורי, Triangle Strategy הוא משחק תפקידים יפה ומרתק שמומלץ לכל מי שאוהב משחקים בסגנון.


Triangle Strategy הוא המשחק החדש מהצוות שהביא לנו את Octopath Traveler. הוא מציע משחקיות טקטית קלאסית, קצת כמו פיינל פנטסי טקטיקס, טקטיקס אוגר, או אפילו פייר אמבלם, יחד עם סיפור מעניין ומלא בבחירות.

פוליטיקה ושאר משחקי כס

Triangle Strategy לוקח אותנו לעולם עשיר ברקע מעניין והיסטוריה מפותלת שכרגע שורר בו שלום רופף. אז אם אהבתם את משחקי הכס, ואיך שבתחילת הספרים או הסדרה, יש שלום אבל מהר מאוד רואים איך הכל משתבש – אתם ממש תהנו פה. 

במהלך המשחק אולי תשימו לב שהרבה מהרגעים במשחק ממש מזכירים קטעים מהסדרה;  לא ברמה של "העתק-הדבק", אלא זה בא לידי ביטוי בכך שהשתמשו בטרופים ותבניות עלילתיות דומות. כך או כך, זה כיף, וזה מה שחשוב.

בסיפור יש הרבה מאוד פוליטיקה וקשרים מדיניים בין הממלכות והבתים השונים, שלוקח קצת זמן ללמוד. אם אתם אוהבים לצלול עמוק לתוך הרקע של משחקים, אתם תהנו מהסיפור כאן במיוחד, אבל גם אם אתם לא אוהבים להתעמק, לא קשה להבין את הדינאמיקות השונות בין הדמויות.

Triangle Strategy

הדינאמיקות הללו מסתכמות בעיקר באינטרקציות בין הדמויות הראשיות, ודמויות המשנה שתפגשו לאורך הדרך לא באמת ירגישו משמעותיות, ובעיקר יתקיימו רק בסצינות של הסיפורים האישיים שלהם. על אף שיש פה סצינות סיפור אישיות לדמויות, זה בהחלט לא משחק מכוון דמויות דוגמת Fire Emblem, וזה לא צריך להיות מה שאתם מחפשים בעלילה כאן.

העלילה מתפתחת בצורה מעניינת, וכוללת לא מעט בחירות שיובילו אותנו לנתיבי עלילה שונים. הנתיבים הללו בסופו של דבר מתכנסים חזרה לאותו קו עלילה, אבל גם אם הבחירות הללו לא מרגישות קריטיות, הן מהקטעים המהנים ביותר במשחק.

עם עליות, מורדות, דרמה, וקטרזיס, העלילה של Triangle Strategy היא מהמרתקות בז'אנר, ולוקחת את עצמה ברצינות לאורך כל הדרך. והכיף הוא שלמשחק יש עוד הרבה מה להציע מעבר לה.

אין חדש בשדה הקרב

כשהעלילה של Triangle Strategy מגיעה לחיכוכים האמיתיים, זה הזמן לשלוף חרבות וקשתות ולצאת לקרב. הקרבות במשחק הם קרבות טקטיים בתורות – הדמויות נעות על גבי משבצות במפה ומפעילות את היכולות שלהן.

Triangle Strategy

אין כאן איזה טוויסט חדשני בולט – יש משמעות לכיוון שממנו אתם תוקפים אויבים, ויש לכם יכולות שמופעלות על איזורים, אבל אלה דברים שתראו גם במשחקים אחרים בז'אנר. 

איפה שהמשחקיות הטקטית של המשחק כן יוצאת מחוץ לקופסה זה דווקא בדמויות השונות. בניגוד למשחקים רבים בז'אנר ששם כל דמות היא סוג של לוח חלק שאתם יכולים להתאים לאיזה מקצוע שתרצו, ב-Triangle Strategy כל דמות מציעה מקצוע וגימיקים משלה. 

זה אומר שמצד אחד, יש המון מקום לעומק ובחירות מגוונות של צוותים וסינרגיות, ובנוסף, מונע מכם להתדרדר למשחקיות משעממת שבה אתם פשוט יוצרים 10 יחידות מהמקצוע השבור היחיד במשחק ומוחקים את כל מה שעל המפה.

מנגד, ההתאמה של כל דמות היא מאוד מינימלית. אין לכם בחירת מקצוע או נשק, אז אתם רק יכולים לבחור באיזה סדר לפתוח את הבונוסים של הנשק שלכם, ואילו אביזרים לצרף לדמות שלכם.

Triangle Strategy

ועדיין, זה שהמשחק לא ממציא את הגלגל מחדש לא אומר שהוא לא טוב – שחקני משחקים טקטיים בתורות יהנו מהמשחק מאוד.

דמוקרטיה תביא לנו שלום

אבל איפה שהמשחק אולי לא נותן לכם המון בחירות מבחינת הקרבות, הוא נותן לכם בהתקדמות הסיפור, דרך הצבעות. כשתגיעו לנקודות משמעותיות בסיפור שבהם החבורה צריכה להחליט בין שתי בחירות גדולות, תערכו הצבעה. 

אתם תצטרכו לדבר עם שבע הדמויות שבחבורה שלכם ולהבין למה כל אחד מהם הולך להצביע, ולפי זה לשכנע אותם להצביע לפי מה שאתם מאמינים בו.

כדי לשכנע את החברים שלכם, תצטרכו לבחור באפשרויות הדיאלוג שישכנעו אותם, שאת חלקן תוכלו לבחור רק אם תלמדו אינפורמציה מדיאלוגים קודמים. כל אלה הופכים את המערכת של ההצבעות למערכת מגניבה ומקורית שמאוד נהניתי ממנה במשחק.

Triangle Strategy

מעבר להצבעות, המשחק ישלח אתכם גם להסתובב במפות מדי פעם כדי לאסוף רמזים. החלקים הללו לא היו מאוד מתוחכמים, וברוב הפעמים סיימתי לחקור מפה תוך כמה דקות בודדות. עדיין, היה נחמד לבקר במפות שנלחמתי בהן לפני, או לחקור מפות מספר דקות לפני שהיה לי בהן קרב.

ישן פוגש חדש וזה נראה טוב

בכל מה שקשור לגרפיקה, אתם בטח יודעים למה לצפות מסדרת משחקי ה-HD-2D של סקוואר אניקס. המשחק מתהדר בגרפיקת פיקסלים ותאורה תלת מימדית, והתוצאה מקסימה. בין אם אלה היכולות, המקומות, וההבעות של הדמויות, הכל פשוט יפהפה, ולפעמים פשוט עוצר נשימה.

כל הקטעים במשחק מלווים באפקט של צריבה בשוליים של המסך, שנותן למשחק מראה כאילו אתם צופים בו מבעד לטלוויזיית CRT ישנה, ומקנה למשחק את סגנון הרטרו המגניב שלו.

כשזה מגיע לסאונד, Triangle Strategy מככב עם מוזיקה סך הכל קליטה שהמשכתי להמהם גם מחוץ למשחק, ודיבוב איכותי באנגלית וביפנית. 

Triangle Strategy

Triangle Strategy הוא משחק שמעריצי משחקי תפקידים טקטיים ירגישו איתו בבית. העלילה שלו מרתקת ומלאה בפוליטיקה עסיסית ודרמה מעולה.

הוא אולי לא מחדש מבחינת המשחקיות של הקרבות, אבל מציע מערכת הצבעות מקורית ומהנה שנותנת לכם לבחור לאן הסיפור ימשיך.

אז אם אתם אוהבים משחקים כמו Fire Emblem או Final Fantasy Tactics, אתם בהחלט תרצו לקפוץ לבקר בעולם הטקטי של Triangle Strategy.

מפתחת: Square Enix

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 4 במרץ 2022

ז'אנר: תפקידים

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Triangle Strategy סופק על ידי נינטנדו ישראל.