במהלך כנס GDC הציגה חברת NVIDIA שתי הדגמות לטכנולוגית ה-DLSS וכמובן Ray-Tracing שפועלות גם על מעבדי MediaTek מבוססי ARM, וספציפית על ה-MediaTek Kompanio 1200, בשילוב עם כרטיסי המסך של החברה מסדרת GeForce.

ממש לאחרונה סיפרנו לכם שטכנלוגיית ה-DLSS של החברה התווספה למשחק Red Dead Redemption 2, והקפיצה את רמת הביצועים הממוצעת של המשחק בכ-20FPS ברזולוציית משחק של 4K, הישג לא פחות ממדהים בהתחשב בגרפיקת המשחק ובעומס העיבוד הדרוש. אבל מסתבר ש-NVIDIA לא עוצרת שם.

NVIDIA חשפה כי יש בידה האפשרות להביא את איכויות הגרפיקה המתקדמת שלהם למגוון מכשירים ופלטפורומות נוספות המבוססות על ארכיטקטורת ARM. ההדגמה שהייתה בכנס GDC מהווה אבן דרך מבחינת NVIDIA בדרכה להביא גרפיקה מתקדמת גם למכשירים שלא יכלו לעשות זאת עד עכשיו.

מה זה אומר בכלל?

בראש ובראשונה, למי שלא מכיר, ARM היא סוג של ארכיטקטורת מעבדים שמיועדים בעיקר למכשירים שבהם צריכת החשמל היא מאפיין קריטי של המערכת, כמו מצלמות, טלפונים סלולריים, טאבלטים ומחשבים ניידים. זאת בניגוד למעבדי ה-x86 וה-x64 שאנחנו מכירים ומשתמשים בהם ב-PC שלנו – כל מעבדי ה-Ryzen וה-Intel Core למיניהם, וכמובן גם העוצמתיים יותר כמו ה-ThreadRipper.

בין המעבדים מבוססי ה-ARM המוכרים ביותר בשוק, ניתן למצוא את המעבדים הקיימים בדגמי האייפון למיניהם (סדרת A של אפל), מעבדי קוואלקום (Snapdragon), מעבדי הסלולר של סמסונג (Exynos), סדרת Tegra של NVIDIA עצמה, ורבים אחרים.

המשמעות, למעשה, היא שהטכנולוגיות החדשות של NVIDIA , ה-DLSS וה-Ray-Tracing, יזלגו לאט לאט גם לפלטפורמות שלא יכלו לקבל אותן עד כה, ואולי אפילו נראה פיתוח של קונסולות חדשות לגמרי.

אז מה ראינו בהדגמה?

NVIDIA ו-MediaTek הציגו את הכותר Wolfenstein: Youngblood תוך שימוש בטכנולוגיות ה-DLSS וכמובן Ray-Tracing בזמן אמת על גבי מעבד מבוסס ARM, אותו MediaTek Kompanio 1200 בשילוב כרטיס מסך RTX 3060.

בנוסף לכך, הוצג גם דמו שנקרא Bistro, ומדגים את יכולות ה-Ray-Tracing, והורץ גם הוא על אותו מעבד בארכיטקטורת ARM, מה שהתאפשר בשל הכנסת חמשת הטכנולוגיות החדשות ל-Linux ו-ARM:
1. טכנולוגיות RTX Direct Illumination (או בקיצור – RTXDI).
2. טכנולוגיית Deep Learning Super Sampling (או בקיצור – DLSS).
3. טכנולוגיית RTX Global Illumination (או בקיצור – RTXGI).
4. טכנולוגיית Nvidia Real Time Denoisers (או בקיצור – NRD).
5. טכנולוגיית RTX Memory Utility (או בקיצור – RTXMU).

השימוש במערכות הפיתוח של RTXDI, ביחד עם NRD ו-RTXMU זמין כבר עכשיו עם מערכות Linux ו-Chromium, בעוד שערכות הפיתוח של DLSS ו-RTXGI יהיו זמינו בקרוב.

עם כל החידושים והחזון העתידי שלה, NVIDIA ככל הנראה מתכננת עבורינו דברים גדולים וגרפיקה משובחת ולא רק במחשב הביתי שלנו. אני כבר מצפה לשמוע מה עוד יש להם להראות ולהציג בפנינו בהמשך.