חדשות נפלאות לאוהבי הפוקימון ולאוהבי ה-MOBA, ובמיוחד לקהל שאוהב את שניהם, Pokémon Unite ממשמש ובא, אז תכינו את עצמם לזירה ובבקשה בלי קללות ברוסית.

כמה הגיוני וכמה מתבקש היה ליצור משחק קרבות בזמן אמת בין פוקימונים. הרי זו כל המהות של הסדרה, היכולת של המאמן והפוקימון להילחם כאחד ולהתגבר על המתחרים שלו. כי בינינו, כמה אפשר להילחם בקרב תור אחר תור כמו במאה ה-18 או פשוט ללחוץ על המסך מהר?

חוץ מ-Pokkén Tournament שהוא שילוב מוצלח בין Tekken לבין Pokémon, לא קיים משחק שעונה על הדרישה הדי-בסיסית של קרב בזמן אמת. אבל בקרוב Pokémon Unite יגיע ואיתו תקווה להוסיף עוד צבע לז'אנר ומעל כל זה – לעשות זאת כקבוצה.

כעת שחקני LoL, DoTA2 (וכן גם אתם שחקני HotS) יכולים לקחת את הניסיון שלהם בזירת ה-MOBA ולשלב אותו עם האהבה שלהם לפוקימון, כדי להיות מאסטר פוקימון. לחבר'ה שרק אוהבים פוקימון ורוצים להבין על מה כל ההמולה, אסביר בקצרה מהו MOBA.

MOBA הינה זירת קרב מרובת משתתפים (באנגלית – Multiplayer online battle arena) שמשלבת אסטרטגייה קבוצתית לצורך ניצחון בזירה. כל שחקן שולט בדמות אחת מתוך החמישיה שמרכיבה קבוצה שמטרתה להרוס את המבנה הראשי של הקבוצה היריבה.

המשחק יותר מורכב מזה והדמויות עצמן מתחלקות לתפקידים כגון "טנק", "מרפא", "עושה נזק" וכו', כלומר כבר בתחילת המשחק עוד לפני שהתחיל הקרב, מתחילה האסטרטגייה בבניית קבוצה. כמובן שקבוצה שמאומנת היטב יודעת את התפקיד של כל דמות וכמובן גם אסטרטגיות תקיפה במהלך המשחק חשובות.

לפי המידע שזמין כיום, סוג הקרב ישתנה בהתאם לזירת הקרב. מי שמכיר את הז'אנר וצפה בטריילר בטח שאל את עצמו "את מה אני הורס? ומה זו הטבעת הזו?".

אז אנו צפויים לקבל סוג של קרב שונה, בו הדרך לניצחון טמונה באיסוף אנרגיה הנקראת איוס (Aeos) על ידי ניצחונות בקרבות מול פוקימונים פראיים ברחבי המפה והפקדתה באחד מטבעות היריב הפרוסות במפה.

לאורך הקרב צוברים נקודות ניסיון ועולים ברמות, וככל שהרמה שלכם עולה, אתם לומדים מתקפות חזקות יותר ומתפתחים, ואז כאשר אתם מגיעים לרמה הגבוהה ביותר, אתם לומדים מתקפה מיוחדת אשר נקראת Unite Move שאותה ניתן לבצע אך ורק בזמן קרב ה-Unite.

המשחק יהיה זמין בחינם, אך כנראה שיהיו בו מיקרו-טרנאסאקציות, כמו בכל משחק MOBA, שיכלול מודיפיקציות של הדמויות כגון כובעים, חליפות וכדומה.

מבחינת מבחר הדמויות, עושה רושם שכמו בשאר המשחקים בז'אנר, תחילה יהיו כמה דמויות פתוחות איתן ניתן להתחיל ובהמשך הדרך יצטרפו עוד חברים (למשל באתר הרשמי בלאסטויס לא מופיע אבל בסרטונים מתוך המשחק רואים אותו).

המשחק צפוי להגיע ביולי ל-Switch ובספטמבר הוא יגיע גם למובייל (אנדרואיד ו-iOS). יהיה ניתן לשחק בין הפלטפורמות, ובמידה ויש לכם חשבון של נינטדנו או חשבון מאמן פוקימון (Pokémon Trainer Club) תוכלו לדלג עם אותו חשבון בין גרסאת הסוויץ' למובייל ללא שום בעיה.