Miitopia הוא אמנם לא משחק תפקידים מעניין במיוחד, אבל עם עורך הדמויות המדהים שלו והאפשרות ללהק כל דמות בסיפור, הוא הופך להרפתקה קורעת מצחוק לכל המשפחה.


Miitopia הוא משחק תפקידים של נינטנדו שמגיע לנו הישר מה-3DS. הוא לא משחק תפקידים קשה במיוחד, והפיצ'ר המרכזי שלו הוא שכל דמות שתפגשו לאורך הסיפור היא Mii שאתם יוצרים או מורידים מהאינטרנט. הוא מצחיק ולא מאוד מאתגר, ומתאים לכל המשפחה.

בסיפור הזה אתם הכוכבים האמיתיים

ב-Miitopia אתם צריכים להציל את הממלכה מאדון אפל שגנב את הפרצופים של בערך כמחצית מתושביה. לשם כך אתם תטיילו לקצוות הממלכה, ובדרך תפגשו הרפתקנים שיעזרו לכם במסע, ותצילו את הפרצופים של תושבי הממלכה על הדרך.

אבל מה שמייחד את Miitopia, ואתם כנראה כבר יודעים, זה שכל דמות במשחק היא דמות Mii שאתם תבחרו ללהק. זה יכול להיות הזוג המאושר שתפגשו בהתחלה, האמא והילד, האדון האפל, המלך, הנסיכה, השומרים של המלך, וכל אחת מהדמויות שיצטרפו אליכם להרפתקה. ככה אתם יכולים למלא את ההרפתקה שלכם בבני משפחה ודמויות משונות ומצחיקות. זה פשוט קורע מצחוק ללהק את ווריו ופיץ' להיות זוג האוהבים, או את אלביס פרסלי להיות המלך (כי בכל זאת, הוא ה"מלך").

לצד הדמויות הלא שחיקות, קיימות הדמויות השחיקות, שאותן גם תוכלו לעצב. מכיוון ואלו הדמויות שילוו אתכם לאורך כל העלילה, הן גם הדמויות שממש כדאי לכם להשקיע בעיצוב שלהן. אתם בוחרים את האינטרקציות ביניהן, והן ברובן מאוד מצחיקות. זו גם ההזדמנות שלכם לגעת בכוכבים שלכם, להפוך לחברים הכי טובים של סוניק, בובספוג, מריו, או האטסונה מיקו, כי אתם יכולים, וזה אחד מהדברים שהופך את Miitopia לכיף.

המשחק לצערי לא ממש מבהיר כמה דמויות תפגשו בסיפור, ולכן היה לי קשה להערך מראש עם דמויות שהכנתי בעצמי, שזה קצת חבל. אבל גם אם אתם לא טיפוסים יצירתיים במיוחד, אתם תוכלו להעזר בשלל הדמויות ששחקנים אחרים הכינו על ידי בחירה בדמוית פופולריות ברשת.

כל דמות, השמיים הם הגבול

ואם אתם כן טיפוסים יצרתיים? אז מצפה לכם הרפתקה אמיתית, כי אם יש משהו שממש טוב ב-Miitopia, זה עורך הדמויות שלו, שמציע מספר שדרוגים על עורך ה-Mii המוכר והאהוב.

עורך הדמויות של Miitopia דורש מכם להתחיל עם דמות Mii רגילה, ונותן לכם להוסיף לה איפור, מדבקות ופאות. הפאות מאפשרות לכם לעצב שיער בצבעים וסגנונות שלא זמינים בעזרת עורך ה-Mii המקורי. זה אולי נשמע לכם כמו פיצ'ר פשוט, אבל בעזרת הפאות הללו אתם יכולים לעצב סגנונות שיער כדי להתאים את ה-Mii בצורה טובה יותר לדמות שאותה הוא אמור לייצג.

לאלה מתווסף האיפור, שאמנם מאפשר לכם להפוך את דמות ה-Mii שלכם לברבי מאינסטגרם, אבל גם עוזר לכם להתאים את תווי הפנים של ה-Mii לאלה של הדמות המקורית. בין אם זה שיער פנים ספציפי, רטייה בעין, או לבבות במקום אישונים, האיפור הופך לחלק אינטגרלי ביצירת ה-Mii שעוזר לכם להגשים את הדמויות שאתם רוצים ליצור.

נוח להשתמש עם האיפור גם כדי להכין שלל אביזרים לדמויות שלכם, כמו כתר, מצנפת, או אוזני ארנב. בעזרת התוספות הללו, האפשרויות הן באמת אינסופיות, והכל תלוי ברמת היצירתיות שלכם, ושל שאר השחקנים בעולם.

להתגרות במזל

אחרי שיצרתם דמויות (אם יצרתם) השלב הבא הוא לשחק בהן, ולצערי, זה כבר מאוד תלוי באלמנט הכי פחות אהוב עלי במשחקים – מזל.

Miitopia הוא משחק תפקידים מאוד מאוד בסיסי, אתם לא ממש צריכים ללכת ממקום למקום, יש לכם מפה עם שלבים וערים, כשבערים אתם יכולים להסתובב ולדבר עם אנשים, ובשלבים אתם פשוט צריכים להמתין עד שהדמות שלכם תגיע לקצה השלב. בדרך, יכולות להיות לכם הפתעות כמו קרבות או אוצרות שתמצאו. הכל תלוי כאמור במזל שלכם.

גם הקרבות במשחק תלויים במזל שלכם – את המהלכים של הדמות שלכם אתם יכולים לבחור, אך שאר חברי הקבוצה פועלים באופן אוטונומי, ורק מדי פעם קורים דברים מעניינים שמפלפלים את המשחק. אין הרבה מאוד דרכים אחרות שבהן אתם יכולים להשפיע על הקרב, וזה הופך אותו למאוד משעמם, שלא לדבר על זה שהוא גם ככה מאוד קל.

גם מחוץ לקרב, ההתקדמות שלכם תלויה נחרצות במזל בכל אספקט במשחק, בין אם זה אוכל שמחזק את הדמויות שלכם, הציוד שהן ירצו שתקנו, או היכולת העיקרית שלכם להשיג כסף וציוד נוסף במשחק. בגלל שהמשחק לא מאוד קשה, אפשר להסתדר גם אם המזל לא מאיר פנים, אבל זה סתם מוסיף עוד תסכול ופחות התערבות שלכם.

אבל לצד כל אלה, יש אספקט במשחקיות שאני מאוד נהניתי ממנו שזה הפן של בניית חברויות בין הדמויות בחבורה שלכם. זה מהאלמנטים הבודדים במשחק שיש לכם עליהם שליטה די טובה (אבל גם כן תלות רבה במזל), ובעיקר, כל פעילות שקשורה לזה היא כיפית. בין אם זה זוג דמויות שיוצאות למפגש בבית קפה, דיג, חוף הים או הסרטים, זה כיף לראות דמויות שיצרתם מתקשרות, גם אם זה חלקית מתוסרט, חלקית סתם רנדומלי.

האינטרקציות בין הדמויות אמנם לא תמיד הגיוניות, וממש רחוקות מהשליטה שלכם, אבל הן כיפיות, ומדי פעם גם מרגישות אמינות. כל כך שמחתי לראות את החברות שנרקמת בין ג'וקר מ-Persona 5 לפישל מ-Genshin Impact. הרגעים הללו הם אלה שהפכו את Miitopia למשחק שנהניתי להמשיך ולחוות, על אף שעיקר המשחק לא היה בשליטה שלי באמת.

פנים יפות בעולם שטוח

כגרסת HD של משחק מה-3DS, הגרפיקה של Miitopia היא בסיסית ביותר. אני לא חושב שכמעריצי משחקי Nintendo זו צריכה להיות בעיה גדולה, אבל במקרה הזה, היא גם לא מעניינת יותר מדי. הסביבות שטוחות ולא מאוד מפורטות, והצבעים פחות מרהיבים ממשחקים אחרים של החברה.

איפה שהמשחק כן מתבלט לטובה זה בעיצוב התפריטים שלו, שהם יפים ומסוגננים באופן יחסי, וכמובן, בדמויות ה-Mii היפות שהוא מאפשר לכם ליצור.

המוזיקה של Miitopia לא מאוד מיוחדת. היא מתאימה לקטעים השונים, ומזכירה לי במעט את המנגינות במשחקי פוקימון המודרניים מבחינת סגנון. באופן לא מפתיע במיוחד, מבין המנגינות השונות (ויש הרבה מאוד מנגינות שונות), הכי חיבבתי את המנגינות של קרבות הבוס.

miitopia

Miitopia לא משחק תפקידים טוב במיוחד, כי הוא לוקח הרבה מהשליטה שלכם וממיר אותה במזל. זה אולי הופך אותו ליותר ידידותי לשחקנים צעירים, אבל המשחק עדיין דורש הבנה טובה של קריאה באנגלית כדי להנות ממנו עד הסוף.

אבל כחומר קומי, Miitopia נהדר. הוא קורע מצחוק, גם כי הוא כתוב באופן מצחיק, וגם כי אתם יכולים לאכלס אותו בדמויות שאתם יוצרים או מורידים מהאינטרנט.

עם עורך הדמויות המצויין שלו, תוכלו ליצור Mii של כל דמות או אדם שתרצו, וללהק אותם לכל תפקיד שתרצו במשחק. האינטרקציות בין הדמויות יפילו אתכם לרצפה מרוב צחוק, או יגרמו לכם לשמוח מבפנים כשתראו את הדמויות האהובות עליכם משני יקומים שונים הופכות לחברות טובות.

מפתחת: Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 21 למאי, 2021

ז'אנר: תפקידים

זמין על: Switch, 3DS

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Miitopia סופק על ידי נינטנדו ישראל.