רגע לפני שחוגגת קונסולת ה-PlayStation 5 יומולדת חצי שנה הפתיעו Sony עם מתנת יומולדת חגיגית: הודעה לפיה בעיות האספקה של הקונסולה יימשכו (כנראה) אל תוך 2022! מזל טוב!

כן, לצערנו Sony הזהירה אנליסטים כי גם שנה הבאה תהיה לכם ולי בעיה להשיג את המכשיר הנוצץ, כמעין איתות מצדה של Sony למשקיעים "אם לא נגיע ליעדי המכירות זה לא כי אף אחד לא רוצה PlayStation".

עד סוף מרץ מכרה Sony כ-7.8 מיליון יחידות והיא מקווה למכור עד סוף השנה הפיסקלית (כלומר עד סוף מרץ 2022) כ-14.8 מיליון יחידות – נתונים שעולים בקנה אחד עם מספרי הדור הקודם; אך קחו בחשבון כי אוכלוסיית העולם (והגיימרים) גדלה משמעותית מאז 2013, והמספרים הללו בעולם מתוקן היו צריכים להיות גדולים יותר.

מעבר לכך, לא ברור כמה מתוך כל אותם 7.8 מיליון מכשירים הלכו בכלל לבוטים או אל ספסרים שלופתים את מעט האספקה שמגיעה לחנויות; רק אם Sony תשחרר נתונים אודות כמות הגיימרים הפעילים נדע עד כמה PlayStation 5 הצליחה.

החדשות הללו רעות לא רק עבור מי שרוצה להניח ידיו על PlayStation 5 (נניח, כמוני) אלא גם עבור שחקני ה-PlayStation 5 עצמם: כל עוד אין מספיק יחידות פעילות בשוק, אין ל-Sony ולחברות משחקים אחרות אינטרס לשחרר משחקים בלעדיים עבורה. כך למעשה נמשיך – לפחות בעתיד הנראה לעין – לקבל בעיקר היברידיים עם הדור הקודם, דור שלהזכירכם מכר 116 מיליון יחידות ונחשב למשתלם עבור Sony בהרבה. משחקים היברידיים מונעים מהתעשייה להתקדם טכנולוגית.

בתוך כך, מקורות יודעי דבר טוענים כי Sony בוחנת אפשרות לשנות את ה-PlayStation 5 כך שתהיה יעילה יותר – הן מבחינת עבודה והן בפס הייצור, מה שעשוי להקל על העומס באספקה. אך לא מדובר בשינוי מסיבי כמו המעבר מ-PlayStation 4 ל-PlayStation 4 Slim אלא שינויים מתחת למכסה המנוע, מהסוג שרוב הגיימרים לא יבחינו בהם – כפי שהדור הראשון של ה-PlayStation 4, למשל, הכיל כפתור הפעלה דיגיטלי (שעדיין מעצבן אותי כי כל אפצ'י מהקצה השני של החדר מפעיל את המכשיר) אשר שוּנה כעבור שנה לכפתור מכאני. מישהו בכלל שם לב לזה? אז הפעם בין השינויים ש-Sony בוחנת נמצא שימוש במעבד 6 ננומטר מבית AMD.

בכל אופן PlayStation 5, שיהיה לך חצי-יומולדת שמח ואני מאחל לך עד 120… מיליון יחידות. מקווה שמתישהו גם נתראה.