ASUS משיקה את ה-ROG Phone 5 (עליו דיווחנו בעבר), הטלפון הנייד החדש בליין הגיימינג שלה, שמחליף את קודמו בסדרה, ה-ROG Phone 3. ולא, לא התבלבלנו, פשוט נראה ש-ASUS החליטו לדלג על ה-4, ספרה שנחשבת חסרת מזל במספר תרבויות מזרח-אסיאתיות כגון סין, יפן וקוריאה. כיאה למכשיר גיימינג של אסוס, ה-ROG Phone 5 אינו מתפשר על איכות מסך, חיי סוללה, סאונד או ביצועים, כפי שנראה בהמשך.

ASUS ROG Phone 5
ROG Phone 5. התמונה באדיבות ASUS.

ביצועים

כבר מהרגע הראשון, נראה ש-ASUS הולכים על הכי טוב, חזק ומהיר שיש למעבדי טלפונים ניידים להציע, בדמות ה-Qualcomm Snapdragon 888 5G, ספינת הדגל של קוואלקום, שמגיעה יחד עם המעבד הגרפי Qualcomm Adreno 660, כאשר ASUS מבטיחה לנו שיפור של עד 25% אחוזים בביצועי המעבד ו-35% בביצועי השבב הגרפי בהשוואה לדורות הקודמים.

בנוסף לכך, אנו צפויים לראות ביצועים טובים יותר מבעבר בתחומים נוספים הקשורים ביכולת העיבוד של המכשיר, כגון יכולות אינטיליגנציה מלאכותית (AI) וצילום משופרות, כמו גם טכנולוגייה ייעודית של קוואלקום בשם Qualcomm Game Quick Touch, שמאפשרת להוריד את זמני התגובה למגע בכ-20% (הודות לשיהוי מגע נמוך יותר). כמובן שזכרון בכמות ענקית (12GB או 16GB RAM מסוג LPDDR5 בדגמים שיימכרו בישראל) עוזר לביצועים הללו גם כן.

ASUS ROG Phone 5 קיבל גם שיפור משמעותי בגזרת הביצועים התרמיים, אשר עשויים להתברר כקריטיים במערכת כה קטנה עם כל כך הרבה כוח. השנה, אפילו הסוללה (עליה נדבר בהמשך) עברה עיצוב מחדש, כך שהיא מורכבת משני חצאים ובמרכזם – המעבד. יחד עם העיצוב החדש שעברה כל מערכת הקירור של המכשיר, ASUS מבטיחים לנו פיזור חום מיטבי ושווה בכל חלקי המכשיר, שיעזור למנוע התחממות יתר במרכז, באזור המעבד.

ASUS ROG Phone 5 Storm White
גרסת "לבן סערה". התמונה באדיבות ASUS.

תצוגה

גם כאן צפוייה לנו פיסת טכנולוגיה מרשימה בצורת מסך AMOLED בגודל 6.78 אינץ' של Samsung, ברזולוציה של 2440×1080 פיקסלים (יחס של 20.4:9), עם כיול צבעים מרשים (Delta-E<1), בהירות שיא של 1200nit, תמיכה בתקן HDR10+ וקצב רענון של 144Hz עם זמן תגובה של 1ms (אלפית שניה בודדת).

בנוסף לנתונים הגרפיים המרשימים, המסך יתמוך בקצב דגימות מגע של 300Hz, כאשר השיהוי למגע יהיה נמוך במיוחד, כמו שהזכרנו קודם, ויעמוד על 24.3ms. במילים אחרות, אם אתם חוששים מכך שהמכשיר לא יגיב מספיק מהר לאצבעות שלכם, או שהמשחק על מהסך לא יהיה חלק מספיק, לא צפויות לכם בעיות עם התצוגה של ה-ROG Phone 5.

חיי סוללה

נתחיל מהקיבולת העצומה של הסוללה. 6000mAH היא כמות מכובדת במיוחד, אבל ASUS לא הסתפקו רק בקיבולת גבוהה. הסוללה גם תומכת בטעינה מהירה עם מטען ה-65W המצורף (אגב, אני מקווה שחברות מסויימות יתחילו לצרף מטענים מהירים למכשירים שלהן). עד כמה הטעינה מהירה? חצי שעה תחזיר ל-ROG Phone 5 כ-73% (או 4400mAH) מהסוללה.

ASUS ROG Phone 5 Phantom Black
גרסת "שחור פאנטום". התמונה באדיבות ASUS.

מצלמה

גם בגזרת הצילום קיבלנו מערכת סולידית במיוחד, כאשר מערך הצילום האחורי כולל מצלמה ראשית עם חיישן Sony IMX686 ברזולוציה של 64 מגה-פיקסל, מצלמה עם עדשה רחבה (שדה ראייה של 125 מעלות) וחיישן 13 מגה-פיקסל ומצלמה עם עדשת מאקרו וחיישן של 5 מגה-פיקסל. בנוסף, המצלמה הקדמית תגיע עם חיישן 24 מגה-פיקסל.

סאונד

מערכת הסאונד המובנית מורכת משני רמקולים במערך סטריאו עם שבעה אלמנטים מגנטיים בחזית ה-ROG Phone 5, כמו גם חיבור 3.5mm לאוזניות ו-DAC איכותי שמאפשר האזנה ב-Hi-Fi. לטעמי, האפשרות לחבר אוזניות עם חיבור "קלאסי" היא יתרון ענק אשר הולך ונעלם ממכשירים אחרים, מה שלצערי עלול לפגוע בחוויית הסאונד בכלל והמולטימידה והגיימינג בפרט.

פיצ'רים

ה-ASUS ROG Phone 5 יגיע עם מספר פיצ'רים מעניינים, כמו למשל היכולת להגדיר מצבי מערכת שונים בהתאם לתוכן הנצרך דרך ה-Armoury Crate ולייעל את ניצול משאבי המערכת בהתאם. פיצ'ר נוסף ומרשים לא פחות הוא ה-AirTrigger5, מערך של שני "הדקים" בלתי נראים בצד המכשיר המבוססים על חיישני אולטרסאונד, המדמים שימוש בלחצני L2/R2 בבקר קונסולה.

בנוסף, אם אתם אוהבים משחקי יריות (shooters), תשמחו לגלות שה-ROG Phone 5 תומך במיפוי לחצנים, מאפשר להוסיף crosshairs על גבי המסך כדי לעזור בכיוון הנשק ואפילו מספק יכולת להפוך את צבעי המסך לתשליל של התצוגה המקורית. בפועל, המכשיר יודע להפוך צבעים כהים לבהירים (ולהפך), מה שמאפשר לראות אויבים בתנאי חושך במשחקים.

ASUS ROG Phone 5 AeroActive Cooler 5
ככה זה נראה עם ה-AeroActive Cooler 5. התמונה באדיבות ASUS.

קישוריות

ה-ROG Phone 5 יתמוך בקישוריות סלולרית 5G ובקישוריות Wi-Fi בתקן 6E, במדינות המאפשרות תקן זה. בנוסף תהיה גם תמיכה בקישוריות ANC ובבבלוטות' 5.2, יחד עם מגוון פרוטוקלי תקשורת וקידוד וידאו וסאונד אשר משתמשים בדור הנוכחי של בלוטות'. באשר לחיבור חוטי, המכשיר יגיע עם שני חיבורי USB-C, אחד בתחתית המכשיר ואחד בצידו (על מנת לאפשר טעינה של המכשיר בזמן משחק).

אביזרים נלווים

יחד עם הטלפון הנייד, ASUS משיקה גם מספר אביזרים נלווים כגון בקר משחק ייעודי שייאפשר חוויית "קונסולה" בעת משחק (ROG Kunai 3 Gamepad), כיסוי מגן שתומך באפקטי תאורה שונים (Lighting Armor Case) וכמובן, מאוורר (AeroActive Cooler 5) שנועד לקרר את המכשיר בעת גיימינג, ולדברי ASUS יכול לעזור להוריד את הטמפרטורה של המעבד בכ-10 מעלות צלזיוס.

בנוסף לאביזרים המתלבשים ישירות על המכשיר, ASUS משיקה בישראל גם אוזניות שיעזרו לכם למקסם את חויית הגיימינג, עם סאונד איכותי ותמיכה בפלטפורמות גיימינג שונות בנוסף לטלפון הנייד. מדובר בדגם של אוזניות אלחוטיות בסגנון over the ear עם ביטול רעש אקטיבי (ANC), ה-ROG Strix Go BT, ושני דגמים של אוזניות חוטיות בסגנון in-ear, ה-ROG Cetra II וה-ROG Cetra II Core.

ASUS ROG Phone 5 Color Options
הצבעים שיהיו זמינים בישראל, זה לצד זה. התמונה באדיבות ASUS.

מידות ועיצוב

המכשיר יגיע במשקל 239 גרם, בגודל 173x77x9.9 מ"מ  ובשתי אפשרויות צבע – "שחור פנטום" ו-"לבן סערה".

זמינות ומחירים

ROG Phone 5 עם 12GB RAM ועד 256GB אחסון (ללא אפשרות הרחבה) ישווק במחיר התחלתי של 4299 ש"ח.
ROG Phone 5 עם 16GB RAM ועד 256GB אחסון (ללא אפשרות הרחבה) ישווק במחיר התחלתי של 4699 ש"ח.
בעוד שדגמים נוספים (ROG Phone 5 Pro, ROG Phone 5 Ultimate) יהיו זמינים ברחבי העולם, הם אינם צפויים להימכר בישראל נכון לעכשיו.
המכשירים צפויים להיות זמינים בישראל לקראת סוף החודש.