מסך שעושה רושם שהוא גדול יותר ממה שהוא, זורם חלק ומריץ עליו משחקים ותוכנות בצורה מיטבית.


קיבלתי לידיי לתקופה מסך חדש מבית LG בשם UltraGear 27gl650F-B, שהוא אחד מכמה מסכים המיועדים לגיימינג מבית המפתחת בשנים האחרונות. הוא רחב למראה, גדול ממה שנדמה, איכותי ובעל ביצועים מרשימים.

בואו נדבר נתונים

מדובר במסך עם נתונים מרשימים; כפי שציינתי מעלה, הוא מגיע עם תאימות לכרטיסי מסך של NVIDIA וגם לאלו של AMD שבשבילי זאת הייתה הפתעה שכן רוב יצרניות המסכים בוחרות לעבוד רק עם אחת הטכנולוגיות, ולא עם שתיהן ביחד. כרטיס המסך איתו הופעל המסך הינו מבית AMD, ולכן הטכנולוגיה הרלוונטית במקרה זה היא ה-FreeSync, ולא ה-G-Sync.

נוסף לכך, הפאנל שלו מסוג IPS מה שאומר צבעים חיים יותר ומדוייקים יותר, ולמרות זאת עם קצב רענון מהיר יחסית, ועם קצב רענון של 144Hz, שזה תמיד נתון נהדר לטעמי, כמובן שזה גם השתקף בזמן משחק אך ארחיב על כך בהמשך. גודלו של ה-UltraGear 27gl650F-B הוא 27 אינץ' אך הוא נראה מעט גדול יותר, שזה רק הוסיף לחוויה. הרזולוציה של המסך הינה 1920X1080 (או FHD).

ה-UltraGear 27gl650F-B עצמו מגיע בעיצוב שחור ונגיעות של אדום, אני פחות מתחברת לעיצובים של השחור אדום, אך הוא ללא ספק מעוצב בטוב טעם, ולא צעקני או מוגזם. פרט לחלקו התחתון של המסך, מעטה הפלסטיק ההיקפי של המסך אינו מורגש, וזה נותן תחושה שהמסך יותר גדול ורחב ממה שהוא באמת. דבר נוסף ששמחתי שהגיע עם המסך זה מאין חתיכה קטנה של פלסטיק שמתחבר אל הרגלית מאחור, ובעצם מאפשר שליטה וסדר בכבלים שיוצאים מהמסך. אין ספק שהיה זה צעד חכם מצד חברת LG.

ביחד עם המסך, נמצא בקופסה כמובן את הרגלית שמתחברת אליו בקליק, יחד עם החלק התחתון של הרגלית שמתחבר בהברגה ללא כל צורך בכלים – כל תהליך ההרכבה פשוט ונוח במיוחד. בחלקו האחורי של המסך תוכלו למצוא את החיבורים הבאים: Display Port, שני חיבורים של HDMI, חיבור סטנדרטי לאוזניות וכמובן חיבור לחשמל. יחד עם המסך תקבלו כמובן את כבל החשמל שלו, כבל HDMI אחד וכבל DP אחד.

ממשק משתמש

נקודה שקצת הפריע לי ב-UltraGear 27gl650F-B, היא שבכל פעם שהדלקתי את המחשב או הערתי את המחשב ממצב שינה, בהירות המסך הייתה מוגזמת כל כך שכאבו לי העניים. כל פעם מחדש היה עליי להוריד את הבהירות מחדש וזה היה לי קצת חבל.

מבחינת ממשק המשתמש – האפשרויות לשינוי והתאמת הגדרות המסך נמצא בתחתית שלו, ממש מתחת ללוגו של LG. הוא מעוצב בצורה עגולה, וניתן להזיז אותו מצד לצד ואף ללחוץ במטרה לבצע את השינויים הרצויים. מאד נוח בניגוד לעיצובים ישנים יותר של כפתורים מרובים בתחתית המסך.

בלחיצה אחת על הכפתור, תפתח לכם חלונית הגדרות של המסך עם חמש אופציות כשאחת מהן היא יציאה. הארבע האחרות מאפשרות כיבוי של המסך, שינוי כניסה (Input) בה אתם עושים שימוש, הגדרות רגילות והגדרות ייחודיות למשחקים. אחד הדברים שממש שימחו אותי, היה לראות את האפשרות לבחור הגדרות מותאמות שונות בהתאם לסיגנון המשחק, למשל ההגדרה בה עשיתי את רוב השימוש הייתה כמובן FPS.

אם אין ברצונכם ללחוץ ולשנות את הבהירות, ניתן גם להוריד ולעלות בהירות מבלי להיכנס לחלון באמצעות הזזה של הכפתור הזה קדימה ואחורה. במידה וחיברתם אל המסך אוזניות באופן ישיר, תוכלו להנמיך ולהגביר בהזזת הכפתור ימינה ושמאלה.

LG UltraGear 27GL650F-B

בעניין תזוזה של המסך לנוחות מיטבית, חשתי שהוא מעט לוקה בחסר. ניתן לסובב אותו ביתר קלות וזווית כשמדובר בלהרים אותו מעלה או להוריד מטה, או לשנות אותו ממסך אופקי לרוחבי בקלילות. אך כשרציתי לסובב אותו הצידה על מנת להציג עליו משהו גליתי שאין אפשרות להזיז אותו.

ביצועים נהדרים

לפני שהתחלתי לבדוק עליו משחקים, הדבר הראשון שעשיתי היה להתאים את ההגדרות המומלצות שלו לסוג המשחק שידעתי שאני הולכת לשחק. לצורך הבדיקה, הרצתי על המסך מספר משחקים ותוכנות. אחד הדברים שהערכתי בו, זה שכאשר שיחקתי במשחק מגוף ראשון, יכולתי להתאים את המסך ל-FPS ללא כל בעיה וזה היה מוצלח.

לא הרגשתי שום קושי לבצע משימות והרגשתי שהמשחק חלק ומלא בפרטים מרשימים שיכולתי להשים לב אליהם תודות לאיכות הגבוהה של המסך. כמובן ששיחקתי בעוד כמה משחקים גדולים עם דרישות גבוהות והמסך עמד במשימה בצורה המטבית ביותר. כל משחק שניסיתי עליו הביא אותי לחוויה ייחודית, מרעננת ומוצלחת במיוחד.

לצערי, כאשר ניגשתי למשימות פשוטות יותר על המחשב, כמו לגלול באתרים ברשת או קריאה נאלצתי בכל פעם מחדש להתאים את הבהירות שכן היא הפכה לגבוהה הרבה מעבר למה שנזקקתי לו. זה לא נוראי במיוחד, אבל קצת מאכזב שהיה עליי להתאים את זה כל פעם מחדש כאשר הדלקתי את המחשב או חזרתי להשתמש בו אחריי הפסקה ארוכה.

רשמים אחרונים

אין ספק שמדובר כאן במסך איכותי ומותאם במיוחד לציבור הגיימרים. הוא בהחלט מספק חווית משחק עוצמתית ומרשימה, ואפילו יש לנו את האפשרות לבחון עליו סוגים שונים של משחקים בהתאם למה שאנחנו אוהבים. התאימות שלו הן לכרטיסי מסך NVIDIA והן AMD הופכות אותו למסך בעל יתרון בשוק, כי שכן לא משנה איזה כרטיס מסך יש לכם כרגע, או תחליפו אליו בעתיד – תוכלו לנצל את טכנולוגיית ה-Sync הרלווטית.

על אף קושי ההסתגלות שלי לבהירותו, הוא עדיין איפשר לי להנות ממגוון רחב של פעולות בביצועים גבוהים ונתן לי הנאה מירבית בכל מה ששיחקתי ועשיתי איתו. המסך עצמו זמין כבר היום בחנויות, כאשר המחיר המומלץ לצרכן הוא 1490 ש"ח. לדעתי? מחיר שווה למסך מעולה.

המסך 27GL650F-B סופק ע"י LG וקבוצת ח.י.