חברת Gigabyte חשפה היום (ה-11.1) 2 לוחות אם חדשים המבוססים על צ'יפסט חדש לגמרי, ה-Z590 מבית אינטל, שישתייכו למשפחת AORUS, מותג העלית של החברה ויתמכו במעבדי הדור ה-11. שני הלוחות הם ה-Z590 AORUS XTREME, וה-Z590 AORUS MASTER (הגלגול החדש של ה-Z490 AORUS MASTER)

AORUS Z590

שני הלוחות מגיעים עם מערך VRM עם לא פחות מ-20 פאזות המסוגלות להעביר לא פחות מ-100 אמפר כל אחת, ביחד עם קבלים פולימריים מתקדמים. את כל המערך המסיבי הזה יקרר מערך לא-פחות-מרשים של סנפירי אלומיניום בעיצוב חדש ומשופר הנקרא Fins-Array II, וכולל גם צינור להולכת חום הנוגע ישירות ברכיבים המועדים לפורקן חום.

בנוסף, שני הלוחות מגיעים מוכנים לשימוש בתקן PCIe 4.0, במידה ואינטל תאפשר זאת עם המעבדים החדשים שלה, ביחד עם לא פחות מ-3 חיבורי M.2 לכונני SSD מהירים במיוחד, כששלושת החיבורים יגיעו עם היטסינק דו צדדי עליהם (Themal Guard II, פטנט של Gigabyte), לפיזור חום מהיר ויעיל.

עיצוב שני הלוחות מכוון ישירות לאותם משתמשים המחפשים לדחוף את המערכת שלהם לקצה עם OverClock כבד, עם דגש חזק על מערכת הולכת חשמל, ועיצוב שכולו מוכוון לפיזור חום יעיל במיוחד, עם דור חדש של פאדים להולכה תרמית ו-backplate מתכתית להולכה ופיזור מהיר של החום.

כל זאת כמובן מבלי כמובן להתפשר על המראה, עם עיצוב חלק ומרשים המתכנס לתצורת העיצוב שאנו מכירים ממותג AORUS, וכמובן מבלי לוותר על תאורת RGB על הלוח.

מבחינת זיכרון RAM, הלוחות יתמכו בסטיקים של עד 32GB לכל חריץ זיכרון, ובסה"כ עד 128GB של RAM, במהירות מקסימלית של 5,000MHz באמצעות פרופיל XMP.

מבחינת פיצ'רים, כמובן שהלוח מצויד בחיבורי USB 3.2, ואפילו בתקן USB4 החדש, חיבורי רשת במהירות 2.5G, ואפילו בתקן 10G החדש והמהיר (והקצת מיותר בארץ), וכמובן רכיב WiFi פנימי בתקן 6E (או 802.11ax), עם תמיכה בשלושה תדרים – 2.4GHz וה-5GHz המוכרים, אך גם ב-6GHz בכדי להקטין את ההפרעות מקרינה חיצונית.

הלוחות הבכירים של AORUS תמיד היו עמוסים בפיצ'רים, ותמיד נחשבו למתמודדים על כתר הלוח הטוב ביותר לצ'יפסט שבו הם נמצאו, כך שניתן להניח שגם הפעם אנחנו צפויים להיתקל בלוחות מרשימים במיוחד.