Warcraft III: Reforged אינו מציג שום דבר מהחזון שלו להמציא מחדש את הקלאסיקה, ולא עומד בציפיות הקהל. עם גרפיקה ארכאית, ממשק משתמש מיושן ומתסכל, ושלל באגים, Blizzard החמיצה משחק נהדר עם טעם של פעם.
כש-Warcraft III: Reforged נחשף לראשונה, הוא הובטח להיות המצאה מחדש של הקלאסיקה האלמותית, עם סצינות מנקודות מבט סינמטיות יותר, וסיפור מורחב. למרבה הצער, התוצאה הסופית לא התקרבה לציפיות, ומעריצים רבים יצאו מאוכזבים ומתוסכלים. ביניהם, גם אנחנו.
היה היה פעם גיבור
סדרת משחקי Warcraft היו מהמשחקים שהגדירו את ז'אנר משחקי האסטרטגיה בזמן אמת, והמשחק המקורי, Warcraft III: Reign of Chaos יצא בקיץ 2002. הוא היה הכותר השלישי בסדרה המצליחה של Blizzard, והראשון שנבנה בגרפיקה תלת מימדית. למרות שהז'אנר התחיל להתגלגל כבר בשנות השמונים, הפריחה האמיתית הגיעה בשנות התשעים, עם משחקים כמו Dune 2, Command and Conquer Red Alert, וכמובן Warcraft.
רבים מאלו שגדלו בשנות התשעים התחנכו על משחקי אסטרטגיה בזמן אמת. באותו זמן Blizzard היתה פורצת דרך בחדשנות ובעבודה עם קהל השחקנים. משחקי Warcraft כללו עורך מפות שנתן לקהילה לבנות מפות משלהם, המפה המפורסמת Defense of the Ancients אפילו השתתפה בטורניר גדול בשנת 2005 ולאחר מכן נרכשה על ידי Valve ומוכרת לנו היום בתור DOTA.
המשחק Warcraft III זכה להצלחה רבה, להרחבה נוספת בשם The Frozen Throne ואף הוביל למשחק מרובה המשתתפים הפופולרי ביותר בכל הזמנים World of Warcraft.
אחרי כמעט 18 שנה Blizzard הפיקה חידוש למשחק. חידוש שהיה צפוי לשמור על כל המאפיינים האותנטיים של המשחק, אך יצעיד אותו אל עבר המאה ה-21. החברה הבטיחה גרפיקה חדשנית, סצנות מעבר מחודשות עם שמירה על האותנטיות של המשחק המקורי. המשחק יספר לנו את סיפורם של Thrall, Arthas, Kel’Thuzad, ו-Tyrande.
שמחתי מאוד להזדמנות לחזור לשחק בחידוש למשחק Warcraft 3: Reforged, כיוון שאהבתי מאוד את המשחק המקורי, ואני מאוד נהנה ממשחקי אסטרגיה בזמן אמת, אך מתגעגע לימים הפשוטים יותר – עץ, זהב, ואוכל. כי על זה צועד צבא.
עלילת שווא
העלילה של Warcraft III: Reforged זהה בדיוק למשחק המקורי, ועוקבת אחרי ארבעת הגזעים – האורקים, בני האדם, האל מתים, ואלפי הלילה. Blizzard עשתה שינויים רבים לרקע של ממלכת Warcraft עם השנים ורצתה לעדכן את העלילה עם גיבורים שלא קיבלו את היחס הראוי במשחק עצמו, כמו Jaina או Sylvanas.
אך למרבה הצער, זה לא קרה, ו-Warcraft 3 Reforged לא מחדש או מוסיף לעלילה. מעבר לכך, הסצנות שהופיעו בקדימון למשחק, והסצנות שמספרות סיפור מעט שונה מהמשחק המקורי, כל אלו נחתכו מהמשחק ונעלמו ממנו. למעשה, כל הסצנות שהיו אמורות לעבור עריכה מחדש ושיפור גרפי לא קיבלו את מתיחת הפנים המובטחת, והמשחק שמר על אותן הסצנות מבלי לתת את הבמה לדמויות החדשות, ומבלי לעדכן את סרטוני המעבר.
מראות מן העבר
כש-Warcraft 3: Reforged הוצג לראשונה, חברת Blizzard דיברה על בנייה מחדש של הגרפיקה מלמטה כלפי מעלה "יצירה מחדש של כל המשחק מתחילתו ועד סופו. כל גיבור, יחידה ובניין." למרבה הצער, הגרפיקה של המשחק החדש לא מהווה שיפור מורגש, אם בכלל. בעוד ש-Warcraft 3: Reforged תומך ב-4K, המשחק נתקל בנפילות פריימים לא ברורות, גם למחשב החזק שלי.
גם הדמויות והמבנים לא נראים כאילו הם השתנו בכלל. הבעות הפנים של הדמויות חיוורות ואינן מייצגות את ההתקדמות הטכנולוגית של השנים שעברו. המבנים של האורקים, למשל, מאוד דומים אחד לשני והתקשתי להבדיל ביניהם. סיפור דומה היה בקרב יחידות האלפים, הדמיון בין היחידות גדול מידיי וקשה להבחין ביניהן. במשחק אין אפילו משחקי אור וצל, והגרפיקה מאכזבת מאוד, גם בהשוואה למשחקים אחרים שיצאו בתקופה האחרונה.
סצנות המעבר מאכזבות גם הן – בעוד שהקדימונים מ-Blizzcon 2018 הראו לנו עריכה מחדש של סצנות המעבר, יחד עם דגש על פרטים קטנים חדשים, המשחק עצמו מציג לנו משהו אחר לגמרי. סצנות המעבר הן בגרפיקה הרגילה והפשוטה של המשחק, ובניגוד גמור למה שנראה בקדימון.
גם הממשק הגרפי לא קיבל את השדרוג הנדרש. הוא מאוד מסורבל ולא נוח, עם אותם ריבועים לבנים שמייצגים את העיר ומריחה לבנה שמייצגת את הכוחות. אין שום דרך להבין מהמפה עצמה מה קורה על המסך, מה שחייב אותי בכל פעם לרוץ לפינה אחרת של המסך במקום לנהל טקטיקות דרך המפה עצמה.
חריקת גלגלי שיניים
אם אמרנו ש-Warcraft III: Reforged לא משפר כלום מבחינת עלילה ולא עומד בציפיות מבחינה ויזואלית, אל תצפו להתקדמות בנוגע לשליטה. אין במשחק החדש יכולת למפות כפתורים, וזה אומר שאתם תקועים עם הבחירות הדיפולטיות הלא נוחות . אין לכם דרך להשתמש בגלגלת כדי להתקרב או להתרחק מהמסך, וכדי להזיז את המצלמה, תצטרכו להשתמש עם מקשי החיצים, ולא באמצעות מקשי WASD הנוחים בהרבה.
הממשק עצמו גם לוקה בחסר, ולא נותן מספיק מידע על היחידות או מספק אפשרויות שליטה נוחות עליהן. אין שום אפשרות להניע את היחידות לפי תצורות קרב, ואין לכם שליטה אמיתית על הקרב, מעבר ללהביא כמה שיותר חיילים לתוך המקום ולתת להם לעשות את העבודה. חבל מאוד שאי אפשר היה לספק מכניקות קרב מעניינות יותר מאלו שיכולנו להשתמש בהן בתחילת שנות האלפיים.
Warcraft III: Reforged, בבסיסו, הוא משחק מצויין. הוא משחק שנטוע עמוק בשנות התשעים עם מכניקה פשוטה אך מהנה. אחרי שעות רבות במשחקים כמו Total War זה כיף לחזור למשחק עם שני אוצרות טבע – עצים וזהב. מכניקה פשוטה שנותנת לבנות צבאות על ידי בנייה פשוטה של מבנים ושדרוגם מבלי להסתבך עם אוכלוסיה, האכלתה, שטחי קרקע פנויים, ופוליטיקה בין שבטית.
פשוט לבנות צבא, לתחזק אותו ולהרוג את הרעים שנמצאים בצד השני. יש התקפות פשוטות, ומכניקה נוחה של היחידות. אמנם חסר קצת הסבר על היחידות אך ניתן למצוא אותו באינטרנט די בקלות. היחידות הללו יודעות לפעול באופן עצמאי יחסי וניתן פשוט לכוון אותם אל עבר אזור הקרב. שם הן ידעו להילחם ברדיוס הקרוב אליהן, אך לא מעבר לזה. מצד שני, גם ה-AI של היריבים הוא לא בדיוק Skynet.
בסופו של דבר, Warcraft 3: Reforged הוא אותו משחק מתחילת שנות האלפיים, רק עם יותר באגים. הרעיון של Blizzard להביא את המשחקים המקוריים אל המאה ה-21 הוא על פניו רעיון מצוין, אבל חבל שהביצוע היה כל כך פשטני. חבל שהגרפיקה לא עברה מתיחת פנים, חבל שהמכניקה לא עברה מתיחת פנים. כי בסך הכל, זה מה שרציתי – לקבל את אותו המשחק, משחק פשוט, קל, וכיפי, שלא מצריך אקסל ונגזרת כדי למצוא את הצבא היעיל ביותר לאונקיית זהב.
מי שלא שיחק במשחק הישן ימצא ב-Warcraft III: Reforged משחק מהנה בסך הכל, רק עם מכניקה נוקשה ואופן שליטה שמתאים לשנות התשעים, וזה הפספוס הגדול. המשחק יכול היה לשלב את הטוב מכל העולמות אם היה מקבל באמת מתיחת פנים ועדכון כדי להתאים עצמו ל-2020. אבל מי שרצה לראות דמויות חדשות ודגשים חדשים לאותו סיפור מוכר ואהוב – עדיף שיתרחק, כי אין שום דבר חדש תחת השמש של Azeroth במשחק הזה.
מפתחת: Blizzard Entertainment
מפיצה: Blizzard Entertainment
תאריך יציאה: 28 לינואר, 2020
ז'אנר: אסטרטגיה
זמין על: PC
בוקר על: PC
עותק ביקורת של Warcraft 3 Reforged סופק על ידי Blizzard Entertainment.