שיחקתי בדמו למשחק Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX שיוצא עוד כמה שבועות, ובתור אחד שבדרך כלל לא מתחבר למשחקי ספין-אוף למיניהם אהבתי אותו להפתעתי, ובסופו של דבר הוא הרגיש לי קצר מדי והשאיר לי טעם של עוד.

הכל התחיל בשני משחקים

אבל בואו נחזור שנייה אחורה, למקור של המשחק. Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX הוא בעצם רימייק לשני המשחקים Pokemon Mystery Dungeon: Red Rescue Team ו- Blue Rescue Team אשר יצאו לגיימבוי אדוונס (GBA) ול- Nintendo DS בהתאמה. שתי הגרסאות היו פחות או יותר אותו דבר, פרט לדברים קטנים כגון מספר פוקימונים אקסקלוסיביים לכל גרסה.

למשחקים הללו יצאו גרסאות המשך, האחרונה שבהם נקראת Pokemon Super Mystery Dungeon וזמינה על גבי קונסולת Nintendo 3DS. אני מזכיר את המשחק הזה כי הוא הציג לראשונה מכניקת העלאת רמות למתקפות הפוקימונים, והנחיל אותה גם לחידוש של המשחקים הראשונים.

בתחילת המשחק תתבקשו לענות בכנות על מספר שאלות, ועל סמך התשובה הזו המשחק יבחר עבורכם את הפוקימון המתאים ביותר לאופי שלכם, וכן תתבקשו לבחור לו שותף. אל תחששו – אם לא אהבתם מה שקיבלתם תמיד תוכלו להחליט לבחור בעצמכם את הפוקימון מתוך 16 אפשרויות. את השותף תוכלו לבחור מבין שאר הפוקימונים אך מסוגים אחרים מזה שלכם (כלומר לא תוכלו לקחת שני פוקימוני אש, לדוגמה).

אני משחק כ-Treecko, והשותף שלי Charmander מריץ עליי דאחקות

רוגלייק בניחוח פוקימון

לאחר שנבחרו הפוקימון הראשי והשותף, תגלו שזה לא היה חלום, התגשמתם כפוקימון בעולם של פוקימונים בלבד, ובתחילת ההרפתקה שלכם תצילו קאטרפי מסכן שנפל לתוך שקע באדמה. לאחר ההצלחה המסחררת של מסע החילוץ במבוך השותף שלכם יתלהב ויחד תקימו את צוות ההצלה. משימות הצלה יתרחשו במבוך שישתנה כל פעם שתיכנסו אליו, ואם תתעלפו תפסידו את הכסף והציוד שעליכם, רוגלייק של ממש.

הקרבות במשחקי Mystery Dungeon מבוססי תורות; על כל תנועה שלכם גם פוקימון עוין יוכל לנוע או לתקוף. למרות שבדמו לא היו קרבות שהצריכו מחשבה רבה או אסטרטגיה רצינית יש לי הרגשה שבמשחק המלא אצטרך את זה ועוד איך.

במשחק תוכלו להנות ממגוון שירותים שיינתנו לכם על ידי חבריכם הפוקימונים כגון שמירה על חפצים וכסף, אימונים ולימוד טקטיקות וקניה של חפצים ומתקפות. דרך טובה לא לאבד כלום לפני מבוך היא לאפסן הכל לפני המשימה, אבל זה גם אומר שתחיו על הקצה ותצטרכו לשרוד עם מה שתמצאו במבוך כדי לחדש את הכוחות ולהשקיט את הרעב שלכם.

לצבוע (מחדש) בצבעי המים הקסומים

לאחרונה ראינו משחק מחודש שלא עשה צדק עם המקור, אך לשמחתי במשחק Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX זה ממש לא המצב; האנימציה החדשה בסגנון צבעי מים מרשימה ויפהפייה, הסאונד נהדר וגם הוסיפו לנו דברים שלא היו במשחקים הקודמים.

למשל, תוכלו לגייס פוקימונים נוספים וליצור צוותים של עד שמונה פוקימונים לסיורים במבוך וכן לקבל עזרה וחילוץ על ידי שחקנים אחרים או צוותים אחרים שיצרתם אם התעלפתם במבוך. בנוסף תהיה אופציית שיוט אוטומטי שתאפשר למי שלא מנוסה לשייט במבוכים בקלות, לאסוף את החפצים ולהתקדם במשימת החילוץ.

במשחק צפויים להיות מעל 200 פוקימונים משלושת הדורות הראשונים, וכרגע לא ידוע על דורות מתקדמים שיהיו שם. אולם בטריילר מוצגת צורת המגה של צ'אריזרד (צורת ה-X), ולכן יש לי סיבה להאמין שהוא לא הפוקימון חוצה הדורות היחיד שנראה שם.

גם מיטב חקר מבוכים!

להערכתי רב הנסתר על הגלוי, וכמו שבמשחקי דור 8 של Pokemon הקלפים נשמרו קרוב לחזה ממש עד היציאה, אני חושב שנזכה להפתעות מגניבות שיתגלו סמוך ליציאה. אני יודע מה תגידו, "זו לא אותה חברה בכלל, Game Freak לחוד ו- Spike Chunsoft לחוד", אבל שתי החברות נמצאות תחת המטריה של The Pokemon Company, וייתכן שהם הגורם המשפיע בנושא הזה. מי יודע, אולי אפילו נראה הרחבות.

המשחק Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX יהיה זמין לקונסולת Nintendo Switch החל מ- 06 למרץ 2020 ולשמחתי ההתקדמות בדמו תישמר גם להרפתקה המלאה ותחסוך לי את ההתחלה של המשחק.

במעיין של הבאבא-Whiscash
פולש מנומס
You don't say!