עוד פחות מארבעה שבועות, משחקי פוקימון החדשים Pokemon Sword and Shield הולכים לצאת. כמו כל כותר בסדרה נופלת עלינו ההחלטה הגדולה, באיזה כותר לבחור? אז במקום לתת לכם לצוד את ההבדלים בעצמכם, נסכם לכם כאן את כל ההבדלים שידועים בין הגרסאות של המשחקים. נמשיך לעדכן את הכתבה עם יציאת מידע נוסף.

אז למה בכלל יש שני משחקים? כמו כל זוג משחקים של פוקימון, גם ב-Pokemon Sword and Shield יהיו הבדלים בין שתי הגרסאות. בשונה ממה שהייתם מצפים, ההבדלים בין שתי הגרסאות לא נועדו כדי שתקנו את שני המשחקים, וכל אחד מהם צפוי להעניק חוויית משחק שלמה. במקום זאת, ההבדלים נועדו כדי לדרבן שחקנים לשחק אחד עם השני, ולבצע החלפות.

עם עידן האינטרנט של היום, אתם כבר לא צריכים למצוא חבר ולקנות כבל בנפרד למשחקים כדי להחליף. במקום זאת, יש לכם שלל קבוצות פייסבוק ודיסקורד כדי לשחק עם אנשים, גם אם הם מהצד השני של העולם. עם ה-GTS, פיצ'ר במשחק שנותן לכם להציב פוקימון להחלפה תמורת פוקימון רצוי אחר, אתם אפילו לא חייבים להיות מסוגלים לתקשר עם בן האדם בצד השני.

נתחיל מההבדל המשמעותי מכל – הפוקימון האגדי של המשחק. בעוד שהמשחקים האחרונים, Pokemon Sun and Moon, נתנו דרך נוחה להחליף עם המשחק השני מבלי לוותר על הפוקימון האגדי שלך, מה שבטוח הוא שגם כאן, ב-Pokemon Sword and Shield, סיפור המשחק יתעסק בפוקימונים האגדיים. שחקני Pokemon Sword יוכלו לתפוס את Zacian, פוקימון בצורת זאב אשר אוחז חרב, ואילו שחקני Pokemon Shield יוכלו לתפוס את Zamazenta, פוקימון בצורת זאב עם מגן ענקי מסביב לראש. לפי ניסיון עבר, המשחקים יציעו דרכים יצירתיות כדי להחליף אגדיים עם שחקנים אחרים מבלי לוותר על האגדי שלכם.

pokemon sword and shield legendary pokemon
ימין: Zamazenta, האגדי של Pokemon Shield, שמאל: Zacian, האגדי של Pokemon Sword

המשחקים החדשים יציגו גם פוקימונים חדשים, אשר יהיו אקסקלוסיביים לכל אחת מהגרסאות. שחקני Pokemon Sword יוכלו לפתח את הפוקימון Farfetch'd להתפתחות האיזורית החדשה שלו, Sirfetch'd. מנגד, שחקני Pokemon Shield יוכלו לתפוס את הצורה האיזורית החדשה Galarian Ponyta, אשר הופכת לסוג על-חושי.

כאן נדמה שדווקא שחקני Pokemon Sword יצאו המרוויחים הגדולים. כל שעליהם לעשות כדי להניח את ידם על מלאי אינסופי של הצורה האיזורית החדשה, Galarian Ponyta, זה להחליף בעד פוניטה אחת שכזו, ולהתחיל לייצר ביצים ממנה. מנגד, שחקני Pokemon Shield ככל הנראה לא יוכלו לפתח אף Farfetch'd ל-Sirfetch'd בלי עזרה משחקני Pokemon Sword.

לפני שאנחנו מתקדמים להבדלים בין פוקימונים ממשחקים קודמים, נקפוץ שניה לאתגר המכונים. לפי ראיון של אתר Game Informer עם מפתחי המשחק Game Freak, סיפור הרקע של המשחקים חושף שבליגת גאלאר (Galar) מתמודדים בכל שנה 18 עשר מכונים, מכל 18 הסוגים השונים של פוקימונים. לפי הקרבות המקדימים הללו, המכונים מתחלקים לליגה קטנה וליגה גדולה, בדומה לקבוצות ספורט יפניות. זה לא אומר שבמשחקים החדשים יהיו 18 מכונים, אבל זה מסביר את הבדלי המכונים בין הגרסאות.

כרגע ידוע לנו על הבדל של מכון אחד בין שתי הגרסאות. ב-Pokemon Sword נזכה לאתגר את מכון הלחימה בראשות בי (Bea) ואילו ב-Pokemon Shield נאתגר באותו מקום מכון מסוג רפאים בראשות אליסטר (Allister). כרגע לא ידוע אם נזכה בכלל לפגוש את מנהיג המכון של הגרסה הנגדית בכל אחד מהמשחקים.

לבסוף, שני המשחקים יאפשרו לנו לתפוס לא מעט פוקימונים ממשחקים קודמים, וגם כאן יהיו הבדלים בין שתי הגרסאות. ב-Pokemon Sword נוכל לתפוס את שרשרת ההתפתחות של Gothita, Gothorita, ו-Gothitelle, את הציפורים Rufflet ו-Braviary, את הדרקון הנפיץ Turtonator, ואת שתי שרשראות הפוקימונים-הפסאודו אגדיים של Deino, Zweilous, ו-Hydreigon, ושל Jangmo-o, Hakamo-o ו-Kommo-o.

מנגד, ב-Pokemon Shield נוכל לתפוס את שרשרת ההתפתחות של Solosis, Dousion ו-Reuniclus, את הציפורים Vullaby ו-Mandibuzz, את הדרקון הזקן Drampa, ואת שתי שרשראות הפוקימונים הפסאודו-אגדיים של Larvitar, Pupitar ו-Tyranitar, ושל Goomy, Sligoo ו-Goodra.

סיכמנו את כל ההבדלים הידועים עד כה בטבלה פשוטה:

Pokemon Sword and Shield Differences

המשחקים Pokemon Sword and Shield עתידים לצאת עוד פחות מחודש, ב-15 לנובמבר, ל-Switch. באיזו גרסה אתם הולכים לבחור?