בנובמבר הקרוב, Pokemon Sword and Shield צפויים לצאת, ובתור שחקן ותיק של הסדרה, אני כבר מתמלא בהתרגשות. אתם רק יכולים לתאר לעצמכם את השמחה שלי כשבמהלך תערוכת Gamescom היתה לי את ההזמדנות לשחק בדמו המשחקיות של Pokemon Sword and Shield במלואו, ולהתנסות בתופעת ה-Dynamax.

חוזרים לאתגר המכון

בעוד שבדור הקודם, Pokemon Sun and Moon, ניצב בפנינו אתגר חדש – אתגר האי, Pokemon Sword and Shield חוזר לשורשים של הסדרה, ובו אנחנו ננסה לצלוח את אתגר המכונים. בדמו של Pokemon Sword and Shield ב-Gamescom זכינו לאתגר את מכון המים, שהוא ככל הנראה המכון השני או השלישי במשחק, בהנהגת נסה (Nessa).

כמו מכוני פוקימונים במשחקים הקודמים, היה עלינו לפתור חידה סביבתית, תוך שאנחנו נלחמים במאמנים של המכון. במכון המים, החידה הזו היתה הפעלה וכיבוי של זרמי מים שחסמו לנו את הדרך. את הזרמים יכולנו להפעיל ולכבות באמצעות כפתורים בצבעים שונים, אשר הפעילו סטים שונים של ברזים.

לצידנו עמד צוות של שישה פוקימונים ברמה 50 אשר מורכב משלושת ההתחלתיים, סובל (Sobble), סקורבאני (Scorbunny), וגרוקי (Grookey), פוקימון הכבש וולו (Wooloo), פוקימון העורב קורבינייט (Corviknight), ופוקימון הכלבלב יאמפר (Yamper). הצוות מאוזן להפליא, ולכן בכל קרב יכולנו להחליף לפוקימון מתאים כדי לנצח.

גם המאמנים במכון לא באו לשחק משחקים, והביאו איתם את שלל הפוקימונים החדשים שנחשפו בטריילרים שפורסמו עד E3, כולל פוקימון אחד שעוד לא נראה בטריילרים ונצפה אך ורק בדמו – אימפידימפ (Impidimp), פוקימון שדון מסוג פיה ואופל.

pokemon sword and shield corviknight

לאורך הקרבות היה ניכר שהתפריט החדש, אשר הותאם למסך גדול ובודד, הוא נוח לא פחות מהתפריטים ב-3DS. הוא אסתטי ופשוט לניווט, והרגשתי איתו כמו בבית.

על דוד וגוליית

אחרי מספר קרבות קלים ופאזלים סביבתיים, השלמנו את אתגר המכון והגענו לעיקר הדברים – קרב מול מנהיגת המכון, נסה. מצאנו את עצמנו במרגש עצום בקרב מול נסה, שבאה לשטוף אותנו עם פוקימוני המים שלה.

בקרב מול מנהיג מכון, אשר מתרחש באצטדיון ענקי, אנחנו מקבלים את האפשרות להגדיל פוקימון לבחירתנו למימדי ענק למשך שלושה תורות. מכיוון וראינו בוידאו קודם את גרוקי גדל למימדי ענק, החלטתי שלשם הגיוון, אבחר להגדיל דווקא את יאמפר, על אף שהוא פחות מתאים לקרב מבחינה מגננתית.

כשאתם מגדילים פוקימון, אתם יכולים כבר באותו התור להשתמש באחת מהמתקפות המחוזקות שלו בתור פוקימון ענקי. המתקפות, אשר נקראות Max Moves, גורמות להרבה נזק, ומלוות באפקטים מוגזמים שנותנים לכם הרגשה טובה של כוח. מתקפות כאלו מקבלות אפקט בנוסף לנזק – מתקפה מסוג חשמל הופכת את השדה לחשמלי, בעוד שמתקפה מסוג מים שוטפת את החשמל ומחליפה אותו בגשם. זה כמובן הולך לתת פתח לטקטיקות חדשות בקרבות כפולים.

pokemon sword and shield dynamax pikachu

אבל מה שחשוב לדעת זה שבעוד שפוקימון שעשיתם לו Dynamax הוא חזק יותר וגדול יותר, הוא ממש לא בלתי מנוצח. את זה גיליתי בדרך הקשה כשהיאמפר הענקי שלי הובס על ידי הדרדנו (Dreadnaw) הענקי של נסה, ונאלצתי להעזר בגרוקי הלא-כל-כך-ענקי שלי כדי לנצח בקרב. זה בהחלט לא היה קל, אבל בזכות שימוש במתקפות מסוג דשא והיכולת Overgrow, הצלחתי להביס את הדרדנו הענקי של נסה.

מה שממש יפה בקרבות עם פוקימונים שעברו Dynamax הוא שכל האנימציות של ההתקפות שלהם, וגם האנימציה כשהם מתעלפים, הן חדשות ומתאימות לפוקימון ענקי. זה גם משרה אווירה מאוד אפית, מהסוג שלא הרגשתי מאז צורות המגה. בנוסף, לפני שאתם מגדילים את הפוקימון שלכם, ולפני שמאמנת המכון מגדילה את שלה, יש קטעי דיאלוג קצרים, שרק מוסיפים להרגשה האפית הזו.

יש עוד כמה חודשים עד שנוכל להגדיל את הפוקימונים שלנו באמצעות תופעת ה-Dynamax, אבל עד אז נדאג לעדכן אתכם בכל החדשות.

Pokemon Sword and Shield עתיד לצאת ב-15 לנובמבר ל-Switch.