סדרת Doom היא סדרת משחקי ה-FPS הותיקה ביותר בתחום הגיימינג, כשהמשחק הראשון יצא אי שם ב-1993. הסדרה כללה כמה משחקי המשך פופולרים, עד שב-2016 שחררה המפתחת, חברת id Software, את Doom מחדש ואיתחלה את הסדרה מחדש. המשחק זכה להצלחה רבה, ובתערוכת E3 אשר התקיימה בשנה שעברה, הכריזה על כוונתה לשחרר משחק המשך – Doom Eternal.

מאז כבר עברה שנה, והגענו ל-E3 הנוכחית, ובו חשפו Bethesda ו-id Software את המשחק בפני הקהל עם טריילר סינמטי ששילהב את הקהל, סרטון Gameplay אמיתי ומלהיב, מהדורת האספנים נוצצת, מצב משחק מרובה-משתתפים חדש ומעניין, והכי חשוב – את תאריך היציאה הרשמי שלו, שנקבע ל-22 בנובמבר 2019.

דום – אקשן טהור

למי מכם ששכח, או איכשהו לא מכיר, משחקי סדרת Doom הינם משחקי אקשן מגוף ראשון, אשר הגיבור בהם הוא נחת חלל עתידני (המכונה בחיבה Doomguy) אשר מוצא את עצמו נלחם בזומבים ושדים, בשל ניסוי מדעי שהשתבש, ופתח שער אל הגיהנום. אותו Doomguy, שאותו אנו משחקים, מתגלה כבעל יכולות השמדת שדים יוצאות מגדר הרגיל, בעזרת כלי נשק מגוונים, החל מתותחי פלזמה, ועד למסור שרשרת.

המשחק החדש בסדרה, Doom Eternal, מהווה המשך ישיר למשחק הקודם בסדרה, שנקרא בפשטות Doom, שאיתחל את הסדרה ב-2016, בו גיבורנו מוצא את עצמו שוב פעם בגיהנום (אל דאגה, לא יהיה ספוילר כיצד זה קרה) ונאלץ להתמודד עם המוני שדים, אך למזלו יעמדו לרשותו לא מעט דרכים להרוג, לפוצץ, לחתוך ולהשמיד כל אחד ואחד מהם.

טיול עם חברים לגיהנום

מוד חדש שהוצג בכנס E3, הוא המולטיפלייר שמצטרף לסדרת המשחקים הותיקה, שאכן עד כה לא תמכה במולטיפלייר באף אחד ממשחקיה הקודמים. המוד החדש, שיקרא Battlemode, מאפשר לשחקנים לבחור האם לשחק בתור ה-Doomguy (שנקרא Slayer), או בצד של גיהנום, בתור שדים.

ה-Battlemode הוא בעצם 1Vs2, כאשר השחקן שישחק כ-Slayer יגיע עם חיים ומגן מלאים, וכן עם כל הנשק והתחמושת שאפשר לקבל. שני השחקנים שישחקו נגדו בתור שדים יוכלו לבחור בין מגוון רחב של שדים, כאשר לכל אחד מהם יכולת מיוחדת משלו, דבר אשר מאפשר לצמד השדים ליצור אינספור אסטרטגיות לחימה שונות.

חברת id Software מתייחסת למצב זה כאל Strategy Vs Skill, כאשר הצד שבוחר בשדים יצטרך להסתמך יותר על אסטרטגית לחימה הכוללת את יכולות השדים (ואף יכולת לזמן שדים נוספים, נשלטי מחשב, שילחמו לצידו), והשחקן שבצד ה-Slayer יצטרך להסתמך על יכולות הלחימה נגד שדים שלו.

אני לא רק רוצה את זה – אני צריך את זה

כפי שכתבנו, תאריך השחרור המיועד הוא ה-22 בנובמבר (קצת רחוק, אבל זה מה יש), והמשחק יצא גם ל-PC, גם ל-Xbox One, גם ל-PlayStation 4 וגם ל-Switch, ובנוסף ל-Google Stadia, כשצפי השחרור כולל 3 מהדורות שונות אשר יהיו זמינות לרכישה בהזמנה מוקדמת:

הראשונה היא המהדורה הרגילה (Standard), אשר תהיה זמינה בעותק קשיח או דיגיטלי. השנייה היא המהדורה המפוארת (Deluxe), אשר בנוסף על המשחק תכלול גם פס לשנה, 2 קמפיינים לשחק יחיד אשר יצורפו בעתיד, סקין דמוני לדמות שלכם וחבילת סאונד לכלי הנשק שלכם.

האופציה השלישית הינה מהדורת האספנים (Collectors), אשר תגיע באריזת מתכת מעוצבת, ותכלול בנוסף לכל מה שמגיע עם המהדורה המפוארת, גם את קסדת ה-Slayer בגודל מלא הניתנת ללבישה, קלטת (וקודי הורדה) לפס הקול המקורי של המשחק ושל דום מ-2016, הדפס אבן "The Gift of Argent Power" וכן ספר הכולל איורים מהמשחק מבית id Software.

גם אתם מתרגשים לקראת Doom Eternal? רוצים להזמין את Doom Eternal כבר היום? שתפו אותנו בפייסבוק שלנו!