נציגות ASUS Republic of Gamers הישראלית משיקה היום באופן רשמי את הייבוא הסדיר של כרטיס מסך חזק וקריר במיוחד: Matrix GeForce RTX 2080 Ti. סביר להניח ששמעתם בעבר את השמות Strix, TUF, Prime וכו' אבל על Matrix אנחנו לא שומעים הרבה. למה? כי זו הסדרה היוקרתיות ביותר והיא שמורה למוצרים יוצאי הדופן של ASUS ROG.

קירור ייחודי ואינסופי ב-Matrix GeForce

מלבד היותו כמובן כרטיס שמשתייך לדור ה-Turing של כרטיסי המסך, כרטיס ה-Matrix מגיע מצויד בטכנולוגיית קירור בשם Infinity Loop. מערכת זו משלבת שימוש במשאבה, צינורות ורדיאטור היישר על גוף הכרטיס עצמו כדי ליצור לולאה סגורה היברדית.

הדבר מאפשר להקטין ולדחוף את משאבת המים בין ה-PCB עצמו לכיסוי החיצוני של הכרטיס, דבר שהוביל לכך שגודלה של פליטת החום של הכרטיס קטן בצורה משמעותית. כמובן, שגם כמות הרעש שהכרטיס מיוצר הופחתה באופן משמעותי, וכל עוד הכרטיס נמצא מתחת ל55 מעלות צלזיוס – רק קירור המים ידאג לצינון ה-GPU.

כמובן, בזכות שלושת מאווררי Axial-Tech וגוף פיזור חום גדול במיוחד, מי שירצה לעשות זאת יוכל לדחוף את הכרטיס לקצה עם תוכנת ה-GPU Tweak II מבית ASUS.

יש חברות שונות המציעות מוצרי After Market לכרטיסי המסך מסוג זה, אבל היתרון בשילוב הקירור בכרטיס עצמו הוא בעיקר שמירה על תצורת שלושת חריצים, יחד עם האפשרות להנות מקירור מים ללא הצורך בשימוש לולאות בבנייה עצמית.

השימוש בתצורה שלושת החלקים מאפשר להשתמש בכרטיס מסך המקורר באופן זה גם במארז קטן יחסית – דבר שישמח את אלו מכם שאוהבים לבנות מערכות מחשוב וגיימינג(מִשְׂחֲקָנוּת) חזקות וקומפקטיות.

Matrix Geforce
"בזכות שלושת מאווררי Axial-Tech וגוף פיזור חום גדול במיוחד, מי שירצה לעשות זאת יוכל לדחוף את הכרטיס לקצה"

כרטיס ה-Matrix GeForce RTX 2080Ti מתבססים על לוח המעגלים של סדרה מתקדמת נוספת – סדרת ה-Strix, רק שהפעם הם עוברים התאמה אישית. השימוש בלוח מעגלים זה יחד עם לולאת הקירור מאפשרים לדחוף את ליבת המעבד הגרפי למהירות גבוהה של 1815Mhz, ואת זיכרון מבוסס ה-GDDR6 למהירות מסחררת של 14800Mhz.

הנדסת חומרים מתקדמת

לא ניתן היה לאפשר את הכנסת כלל מרכיבי הלולאה פנימה: רדיאטור ומשאבה, ללא תכנון שלדה מחדש. הכרטיס מתהדר בשלדה מתכת בארכיטקטורת FTW, שדואגת למנוע פיתול וכיפוף בכרטיס עצמו.

רכיבי החשמל של הכרטיס בהם נעשה שימוש בכרטיסי מסך מארכיטקטורת ה-Turing, הם מהרמה הגבוהה ביותר, וגם כאן, כרטיס ה-Matrix Geforce זוכה לקבלי פרימיום, VRM מתקדם בעל 3 שלבים ועוד.

Matrix - GeForce Split
התכנון ההנדסי של ה-Matrix GeForce RTX2080Ti מקפיד על תכן, חומרים וייצור ברמה הגבוהה ביותר!

כמובן, כדי למנוע פגמים בתהליך הייצור של כרטיס המסך, חברת ASUS ROG עושה שימוש בטכנולוגיית ריתוך חדשה, המאפשרת ביצוע כלל הריתוכים במעבר אחד בצורה מדוייקת, שמבטיחה ביצועים מושלמים.

נתונים טכניים:

Matrix GeForce I/0
פאנל הI/O של הכרטיס משתדל לשמור על גודל מצומצם

הכרטיס יהיה זמין החל מסוף חודש אפריל לרכישה בארץ, ומחירו המומלץ לצרכן הוא 7,240 ₪.

לאתר המוצר בעמוד של ASUS . קרדיט תמונות: יח"צ ASUS.