Home PC

Sekiro: Shadows Die Twice – כל מה שאנחנו יודעים על השינובי הנוקם

Sekiro Shadows Die Twice

בעוד כחודש עתיד לצאת המשחק החדש של חברת FromSoftware הנקרא Sekiro: Shadows Die Twice. שיחקנו בדמו שלו בגיימסקום בשנה שעברה, וכבר אז התלהבנו ממנו מאוד ולמדנו הרבה עליו ואיך הוא יהיה. עד עכשיו קיבלנו לא מעט טריילרים שמסבירים על דברים שונים במשחק. בכתבה זו נעשה לכם סיכום של כל הדברים שידועים לנו לגבי המשחק, כולל עלילה, משחקיות ואווירה.

"הזאב הבודד" שמחפש נקמה

כפי שניתן לראות מהטריילרים השונים שיצאו עד עתה, המשחק מתרחש ביפן של המאה ה-16 שבה מתקיימת מלחמת אזרחים ביפן, הנקראת "תקופת סנגוקו" (Sengoku Period). המשחק מתמקד בדמותו של סקירו (Sekiro) שנשאר למות בשדה הקרב לאחר שחייל חטף את אדונו. במהלך המשחק סקירו מחפש את אדונו ובו זמנית מנסה לסיים את המלחמה העקובה מדם המתרחשת במדינתו. בטריילר הסיפור, הראשון עד כה ובתקווה לא האחרון, קיבלנו פרטים על סיפור המשחק.

בטריילר החדש רואים את סקירו, הנקרא ה-"זאב הבודד", כילד קטן בזירת הקרב. הוא מדבר עם אדם בשם Owl, שכנראה יהפוך להיות המאסטר שלו במהלך השנים. בהמשך הטריילר, כאשר רואים את סקירו כמבוגר, Owl אומר שהוא לא ציפה שסקירו יהפוך למה שהוא היום. ייתכן וזה נאמר ביחס לכוחותיו של סקירו, אשר בשלב מאוחר יותר בחייו, כלומר במשחק עצמו, הוא נלחם בברוטליות באנשים אחרים.

בטריילר נוסף, נראה שנילחם באויב העשוי משלדים ושנקרא "Corrupted Monk". בדמו בגיימסקום נלחמנו בנזיר זה, אבל ההנחה שלנו היא שנראה לא מעט קרבות בוס אחרים אשר יהוו משימות משניות במהלך הסיפור, כך שיהיה דברים רבים לעשות במשחק עולם פתוח זה. זאת ועוד, יוצרי המשחק אומרים שהוא יהיה פחות או יותר כמו המשחקים הקודמים של החברה: Bloodborne וסדרת Dark Souls. אלו חדשות טובות לשחקנים שאוהבים משחקי עולם פתוח גדולים עם הרבה תוכן.

עוד אלמנט דומה במשחקים של FromSoftware שיופיע גם במשחק הוא מקום מסתור שבו אפשר יהיה להתאמן, לקבל משימות ולטייל לערים אחרות בעולם. במשחק הזה הוא יקרא "Dilapidated Temple" ויהיה זמין כבר בתחילת המשחק. כמו כן, בתוך ה-"Dilapidated Temple" ניתן יהיה לגייס דמויות NPC שיעזרו לסקירו במסעותיו.

משחקיות מיוחדת וחדשה

המשחקיות ב-Sekiro: Shadows Die Twice מיוחדת ושונה ממשחקים קודמים של FromSoftware. נכון, מהרגע שהוכרז המשחק היה נראה למראית עין שהוא תואם לז'אנר משחקי ה-RPG שבהם תצטרכו לפגוע ביריב תוך הסתובבות סביבו, אך לאחר ששיחקנו התבדינו. באמצעות אביזרים שונים כמו וו תפיסה, חרב קטאנה וחרב אש, ניתן לנוע בעולם בצורה חופשית, ולהרוג דמויות אחרות ביצירתיות. בנוסף נרצה למלא "מד התנקשות" אשר מתמלא כאשר סקירו חוסם מכה של אויב, ולאחר שהוא עושה זאת מספר פעמים, יש לו את היכולת להרוג אויבים במכה אחת.

בניגוד למשחקי RPG  אחרים, במשחק הזה לא יהיה עץ יכולות שניתן לשפר אותם או שינוי סוג דמות. כמו כן, לא ניתן לאסוף נשקים או מגנים חדשים ומשופרים. במקום זאת ניתן למצוא שדרוגים מהסביבה כמו גרזן שיכול לשבור מגנים, אך לא יותר מזה. למעשה, השחקן נשאר עם אותם נשקים למשך כל המשחק, כאשר כל מה שניתן לעשות זה לשפר את היכולות של הנשקים ביד המלאכותית של הדמות ולא את הדמות עצמה.

גם היכולת של הדמות לחזור לחיים לאחר מוות (ומפה מגיע השם של המשחק) היא ייחודית. כאשר סקריו מת ניתן לחזור בשתי דרכים: חזרה לאותו זירת הקרב או למקדש האחרון שביקר בו. ניתן לאסוף מספר חיים במהלך המשחק, וכך גם שחקנים חדשים לז'אנר ה-RPG יכולים ליהנות ממשחקיות מאתגרת, אך לא קשה מידי.


יפן העתיקה כמו שלא ראיתם מעולם

דבר אחרון, אך חשוב מאוד הוא האווירה והגרפיקה של המשחק. כבר בדמו מאוד התלהבנו מהדרך שבה המשחק מציג את יפן העתיקה בצורה מעניינת ומרתקת. כמו גם, ירידה לפרטים גדולים משמעותיים כמו הדמויות, הערים ועד לפרטים הקטנים כמו עצי הסאקורה שממש נותנים תחושה יפנית אותנטית. לפי הטריילרים הרבים שיצאו, אנחנו מאמינים שהמשחק יהיה מרהיב למראה.

וזה כל מה שידוע לנו עד כה על המשחק המצופה Sekiro: Shadows Die Twice שעתיד לצאת ב-22 במרץ ל-PlayStation 4, Xbox One ו-PC.