Anthem, משחק האקשן החדש ביותר של Bioware יוצא בעוד פחות משבועיים, ואנחנו כאן כדי לוודא שאתם לא מסתבכים עם זמני ההשקה והגרסאות השונות שאפשר לקנות של המשחק. זה הזמן להניח את כל הטבלאות המבלבלות בצד, ולהבין באמת איזו גרסה של Anthem מתאימה לכם.

אותו משחק, שריון שונה

את Anthem ניתן לקנות בשתי גרסאות שונות – גרסת הבסיס, וגרסת ה-Legion of Dawn. שתי הגרסאות הללו זוכות להתחיל לשחק את המשחק ב-22 לפברואר, אבל שחקנים שקונים את גרסת Legion of Dawn יקבלו מספר אביזרים נוספים.

בגרסת Legion of Dawn תקבלו סט של ארבעה שריונות, אחד לכל Javelin, שמבוסס על צוות מיתי של לוחמים בעולם של Anthem. שריונות אלה הם קוסמטיים בלבד, ולכן משפיעים אך ורק על המראה. עם זאת, שחקנים יקבלו גם רובה ייחודי בשם Light of the Legion, ושדרוג נוסף אשר לא ידוע לנו עליו בינתיים. שני אלה כן עשויים להשפיע על המשחקיות, אבל מאחר והמשחק לא מערב משחקיות PvP בשלב הזה, אין חשש שזה יגרום לחוויה שלילית עבור שחקנים שלא קונים את גרסה זו.

ואולי יכול להיות שבכלל תרצו לקנות את גרסת ה-Steelbook האקסקלוסיבית לאמאזון אנגליה, שזוהרת בחושך. את גרסה זו תוכלו להזמין עבור ה-PlayStation 4, עבור ה-Xbox One, ואפילו עבור PC (ותקבלו קוד למימוש של המשחק).

אתם אפילו יכולים לרכוש את האריזה ללא המשחק, אם כבר רכשתם את המשחק עצמו ממקום אחר במחיר זול יותר.

Anthem Steelbook

הסיפור לא נגמר כאן

לא משנה איזו גרסה תקנו, המפתחים כבר הודיעו שהם מתכננים להמשיך ולהוציא עוד תוכן למשחק, בצורת קטקליזמות (Cataclysms) – אירועי סוף משחק זמניים אשר ישפיעו על הסיפור וישלבו מגוון משימות, דמויות ופרסים.

צוות הפיתוח כבר דיבר על מספר מצבי משחק ואפשרויות קסטומיזציה נוספות, ביניהם מצב PvP כלשהו, וגילדות שחקנים.

מפיק המשחק, בן אירבינג (Ben Irving) פרסם בחשבון הטוויטר שלו דיאגרמה אשר מפרטת את העדכונים אשר צפויים להגיע למשחק. עדכונים אלה יהיו זמינים בחינם לכל השחקנים אשר רכשו את המשחק, ללא הבדל בגרסה אותה רכשו.

Anthem roadmap

איך לשחק ראשון

זמני ההשקה של Anthem מבלבלים. כל כך מבלבלים, שהחבר'ה מ-EA נאלצו לפרסם טבלה כדי שתדעו מתי אתם רשאים לשחק במשחק.

אז כדי לעשות קצת סדר בעיניינים, בואו נתייחס לשני תאריכי ההשקה השונים של המשחק, ונדבר על הגרסאות השונות שיכולות לשחק בכל תאריך.

ב-15 לפברואר המשחק מקבל השקה מוקדמת. החל מתאריך זה שחקנים אשר חברים במנוי Origin Access Premier יוכלו לשחק במשחק בגרסה המלאה. שחקנים אשר חברים במוי EA Access ל-Xbox One או Origin Access ל-PC, יוכלו להנות מ-10 השעות הראשונות של המשחק. חשוב להבין שאלה מנויים אשר זולים בהרבה ממנוי ה-Premier ולכן הגיוני ששחקנים לא יזכו לשחק במשחק המלא בהם.

ב-22 לפברואר, שחקנים אשר רכשו את המשחק בשתי גרסאותיו, יוכלו לשחק במשחק המלא, בכל הפלאטפורמות.

אז אם אתם שחקני מחשב או Xbox One, וחשוב לכם לשחק כמה שיותר מוקדם, יכול להיות שתרצו אפילו לרכוש מנוי לחודש של Origin Access או EA Access בהתאם.

לא באמת צריך טבלה

אי אפשר להתעלם מהעובדה שהפרסום של טבלה כדי לדעת מתי ניתן לשחק במשחק הוא מגוחך. כל כך מגוחך, למעשה, שהאינטרנט עשה את שלו ומפתחים שונים פרסמו פרודיות שלהם על הטבלה.

אבל זו לא הפעם הראשונה שמשחקים יוצאים בתאריכים שונים עבור שחקנים שקנו גרסאות שונות. ב-Battlefield V היה מקרה דומה בו שחקנים אשר חברים ב-Origin Access, EA Access ו-Origin Access Premier זכו לשחק במשחק קודם, אבל EA הם בהחלט לא היחידים שנוהגים באופן זה. שחקני Xbox One זכו לשחק ב-Fallout 76 שבוע מראש, וגם למגוון משחקי Ubisoft האחרונים, ובראשם Assassin's Creed Odyssey, חלק מהשחקנים זכו לשחק במשחק מראש.

אז מה עושים? לוקחים נשימה עמוקה. הסיבה שחברות החלו לנהוג במגמה זו היא מכיוון שהלחץ החברתי שנוצר על השחקנים גורם להם לרצות לקנות את המשחק בגרסה שתתן להם לשחק מספר ימים קודם. הרי, איך נוכל להתאפק עוד שבוע? אולי נקבל ספוילרים? אולי כל היוטיוברים האחרים כבר יספיקו להעלות ריצה מלאה על המשחק לפנינו?

בסופו של דבר, בדומה להרבה תופעות אחרות בתעשיה, אם זה ימשיך לעבוד, זה ישאר, ואם שחקנים יעדיפו להמתין, או אם ההבדל לא יהיה משמעותי, זה יפסק.

לא משנה אם אתם משתמשים בטבלה, או קונים את המשחק ברכישה מוקדמת, Anthem הולך לצאת בקרוב מאוד, ושחקנים שמתרגשים לקראתו, וביניהם אני, כבר לא יכולים לחכות.

Anthem יצא רשמית ב-22 לפברואר ל-PC, PlayStation 4 ו-Xbox One.