Home PC

Pikuniku – שיגעון מצויר טוטאלי

Pikuniku

Pikuniku הוא משחק… די מוזר.

המשחק הוא מעין משחק פאזל המפותח על ידי סטודיו אינדי בשם Sectordub, ומופץ על ידי Devolver, ומספיק מבט אחד כדי להזכר בפנינות כמו LocoRoco המשובח ל-PSP ומשחק מוטרף אחד בשם Katamari כדי להבין לאן הגענו. אולי אפילו אזרוק למשוואה את Donut County (החדש יחסית) שגם משתמש בעולם המשחק המגוחך שלו כחלק מהפאזל.

העולם של Pikuniku הוא הכל חוץ משגרתי. הוא שטותי לגמרי גם מהפן הויזואלי, אבל גם מכל השאר.

במשחק תשחקו בתור פיקוניקו – יצור אדום ודי חמוד ולו כמה יכולות: ללכת בצורה מצחיקה שנראה שהיא מבוססת פיזיקה (כלומר ללכת ישר בלי ליפול הוא לא דבר של מה בכך), ולהפוך לכדור קטן ולהתגלגל.  בהמשך המשחק ניתן גם לגלוש על כבלים המונחים בעולם המשחק כמו אומגה.

השליטה במשחק פשטנית מאוד, ובכוונה. לפעמים יש יופי בפשטות. פיקוניקו ישים את יכולותיו למבחן וישתמש בכולן כדי לגלות ולפתור פאזלים שובבים בעולם המשחק הבהיר והמשעשע.

אבל לא הכל ורוד בעולם של פיקוניקו, ונגלה לאט לאט שעולם הטכנולוגיה מפריע לאקולוגיה הטבעית של העולם המצויר. אך אל דאגה! פיקוניקו כאן לעזרה וביחד בטוח נצליח לפתור תעלומות, לעזור לכולם ולהקים חברה פיקוניקית נפלאה.

Pikuniku

שום דבר בPikuniku הוא אינו כפי שהוא נראה. עצים מתעוררים לחיים, חברים הם אויבים ואויבים הם חברים, והמשחקיות משתנה מקצה לקצה רק כדי לשגע את השחקן עוד קצת. לאף אחת מהדמויות אין ידיים, ומשום מה נוכל להפוך לפעמים מדמות אנושית למכונית מירוץ.

עד כאן הכל רגיל. המטרה שלנו פשוטה – לעזור לכולם בלי לפגוע באף אחד. בעולם המשחק הפתוח אפשר לבחור לאילו דמויות לעזור ואילו סודות לגלות. בכל פינה נוכל למצוא חפץ מעניין ובעזרת כישורי פתרון החידות המדהימים שפיתחנו, להפוך אותו לפאזל שטותי בעצמו.

Pikuniku הוא בעצם ניסיון לעשות משהו שונה – משחק עם מטרה קצת אחרת. אף אחד מהחלקים של המשחק (גרפיקה, סיפור, משחקיות) הוא לא העיקר, והוא לא סטנדרטי. הוא רוצה שתגלו אותו בעצמכם דרך המשונות הבלתי מתנצלת שלו.

הפס הקולי של המשחק מוסיף לאווירה המיוחדת של המשחק והוא פרי ניצוחו של Calum Bowen, יוצר צרפתי די מפורסם בתחומו שיצר גם את המוזיקה ל-SnipperClips המעולה בקונסולת ה-Switch.

הסצינות במשחק קומיות לחלוטין והן משתפות את השחקן בצחוק. הטקסט כולו רשום באותיות גדולות, ואפשר ממש להרגיש איך כולם צועקים תמידית בהתרגשות, אפילו שלפעמים הם צועקים ממש עליכם ולא איתכם. לאורך המשחק תתקלו בטקסטים שנונים ומצחיקים ואפילו בכמה רפרנסים לשחקנים המפולפלים בינינו.

Pikuniku

ל-Pikuniku גם מצב Co-Op נפרד בעל שלבים שנוצרו במיוחד לשני שחקנים. הם כמובן אבסורדים לחלוטין ויעלו חיוך אצל כל מי שיסתכל על המסך, אפילו אם הוא לא שיחק משחק מחשב בחייו, מבוגר או ילד. לכן שווה לגמרי להזמין חבר אחרי שמסיימים את המשחק הרגיל.

שאלתי את מפתח המשחק, ארנו דה בוק (Arnaud De Bock) כמה זמן אמור לקחת דבר כזה. לטענתו, זה תלוי בשחקן, אבל המשחק לשחקן יחיד יכול לקחת בערך 5 שעות עד לתומו.

Pikuniku הוא עתיד לצאת לאור השנה ל-PC ו-Switch, ואתם רוצים עוד מוזרות שכזו בחיים שלכם.