THQ Nordic הכריזה על המשחק Biomutant בשנה שעברה, והשנה הם הביאו לנו בתערוכת Gamescom 2018 דמו משחקיות שמדגים מה אפשר לצפות ממשחק אקשן-תפקידים זה, שעתיד לצאת בשנה הבאה.
המשחק נותן לנו לעצב מכרסם מוטנטי חמוד ולהילחם במכרסמים אחרים. אני ממליץ להסתכל על הטריילר לפני, בשביל להבין יותר טוב מה קורה במשחק.
הדמו שהוצג בתערוכה מתחיל עם יצירת דמות המכרסם שלנו. אנחנו בוחרים את המאפיינים של הדמות שלנו על ידי בחירת נקודה על פני עיגול. המיקום יקבע מה השילוב של כוח, סיבולת, זריזות, כריזמה ואינטיליגנציה שיהיו למכרסם החמוד והמוטנטי שלנו.
הבחירה של המאפיינים גם משפיעה על איך הדמות שלנו נראיית. דמות עם ערך חוזק או סיבולת גבוה תהיה יותר שרירית, אבל ערך זריזות גבוה יצור דמות רזה עם שיניים קדמיות בולטות.
החלק היחידי האחר שיכולנו לשנות בדמות הוא הפרווה: הסגנון שלה, האורך והצבע. אנחנו מקווים שבעתיד נראה עוד יותר דרכים שונות לאפיין את המכרסם שלנו, כי זה פשוט כיף לעצב אותם.
הדמו מתחיל בכך שהמוטנט החמוד שלנו מופל בעודו טס בשמיים. מהר מאוד מתחילים בקרב עם מכרסמים אחרים, וזה נותן הזדמנות להבין איך עובדת מערכת הקרב במשחק.
במשחק נלחמים באמצעות שימוש במגוון נשקים. בדמו יכולנו להשתמש ברובה, חרב וכפפה רקטית. הקרבות זורמים וקל לעבור בין פעולות כמו התחמקות מהתקפה וממנה ירייה עם הרובה או חיתוך עם החרב ואז גלגול מהיר אחורה. במהלך הקרב רובים מכוונים אוטומטית לעבר היריב הקרוב ביותר למרכז המצלמה, כך שאין בעיה להשתמש ברובים גם בקרבות היותר כאוטיים. למי שזה מרגיש קצת מגביל מדי, אנחנו די בטוחים שזה לא יהיה חובה ואפשר יהיה לבטל את הכיוון האוטומטי במשחק המלא.
בהמשך הדמו, אנחנו נלחמים ביריבים קצת יותר מעניינים, כולל דוב ענקי עם כמה חלקי גוף שאפשר להתקיף, ויצורים שעירים עם רקטות קשורות לגב שלהם שעפים לשמיים אם מתחילים לירות עליהם עם הרובה.
הקרבות הם מאוד כיפיים, אבל מה שממש משפר אותם זה הקריינות ברקע. הקריין לעולם לא מפסיק לדבר, וזה נותן למשחק הרגשה כאילו משחקים באיזו אגדת ילדים פרועה במיוחד. זה גם מזכיר מיידית את Bastion שהשתמש בקריינות מצויינת בשביל חוויה יוצאת דופן.
כשהקרב נגמר אנחנו מגיעים לשלולית סבון, שם אנחנו מגלים איך אפשר ליצור בועה שנותנת לנו לקפוץ מעל בורות ולתוך אויבים. אפשר גם לדחוף אויבים לתוך בועה שתכלא אותם, או לפוצץ את הבועה כשהיריב כלוא בה כך שהוא עף החוצה. השימוש בבועה לוקח קצת זמן להתרגל, אבל אחרי שמתרגלים, זה הופך ליכולת כיפית גם בשביל ניווט בסביבה וגם אלמנט מעניין בקרב.
אנחנו ממשיכים קדימה ומגיעים למרתף של מגרש גרוטאות ושם פוגשים מכרסם ששולח אותנו לתקן חליפת שלד חיצוני שמגנה מפני אזורים עם כמות חמצן נמוכה. העולם של Biomutant הוא אחד שעבר מגוון אסונות, ואזורים קטלניים עם מעט חמצן הם לא שכיחים.
אנחנו מתקנים את החליפה ומשנים אותה כך שתהיה יותר מותאמת למכרסם שלנו (באמצעות חלק ראש משעשע), וכמובן לוקחים אותה לסיבוב ניסיון. החליפה נשלטת באופן שונה לחלוטין מהמשחקיות הרגילה. אפשר להשתמש ברקטות של החליפה בשביל לרחף באוויר ולהשתמש בשוטגן וטילים אשר מובנים בה בשביל לחסל אויבים בקלות. כמו כן, אפשר להשתמש בחליפה בשביל לספוג שלוליות רעילות שמונעות מאיתנו להתקדם.
כל האזור בחלק הזה נראה אפור ומאוד רעיל. אחרי שמתקדמים דרך עוד אויבים ושלוליות אנחנו מגיעים לקרב בוס, שנראה כמו תנין מאסיבי. אנחנו גורמים מספיק נזק ליצור, ומגיעים לסצנה בה הוא הורס לנו את החליפה ובולע אותנו שלמים.
אבל זה לא סוף הסיפור של גיבורינו. אנחנו מתעוררים בתוך הבטן של המפלצת. בשביל לברוח ממנה אנחנו צריכים לנווט בתוך הגוף של החיה ולהרוס איברים פנימיים – דבר שגורם לתנין לירוק אותנו החוצה לפני שהוא מת.
השמיים מתבהרים, ושורש גדול ממה שהקריין קורא לו בשם "עץ החיים" משחרר את עצמו מהצמחים הפרזיטיים שחיים עליו. וכך הדמו מסתיים.
אנו חייבים להודות שממש התרשמנו מהמשחק ב-Gamescom. הוא חמוד וצבעוני, עם מערכת קרב כיפית ועולם ייחודי.
Biomutant הוא משחק אקשן-תפקידים פרוותי במיוחד, וצפוי לצאת ל-PC, PlayStation 4 ו-Xbox One ב-2019.