בתערוכת Gamescom 2018 זכינו לראות שלל משחקים, גדולים וקטנים. במסגרת פגישות עם חברת 1C Company, ישבתי לשחק את Eternity: The Last Unicorn, משחק אינדי חדש אשר עתיד להיות מופץ על ידי החברה. את המשחק שיחקתי יחד עם לואיס ר׳ אגואנה (Luiz R. Aguena), אחד ממפתחי המשחק ב-Void Studios.
המשחק שואב השראה מהמיתולוגיה הנורדית ומספר על הפעם הראשונה שהאלפים הגיעו אל ממלכת האור אלפהיים (Alfheim) וקיבלו ארבעה חדי קרן מהאלה מאריה (Marea), אשר בשלב מסויים הפכו להיות חלק מהאלפים עצמם.
לילה אחד, כל חדי הקרן נעלמו עקב מעשה כשפים שהוטל עליהם ממקור לא ידוע ורק חד קרן אחד שרד, אך פצוע ומקולל גם הוא. האלפים שלחו אלפית אחת בשם איורהן (Aurehen) להציל את חד הקרן מהקללה.
בדמו זכיתי לשחק את איורהן והוצגו לי כמה מערכות עיקריות שמרכיבות את החוויה הכללית שניתן לצפות מהמשחק.
התחלתי את המשחק עם חרב, ויכולתי להתקיף עם מכות קלות וכבדות בלבד, אבל לאחר שהתקדמתי קצת, קיבלתי גם קשת אשר אפשרה לי לירות חצים. בנוסף, היה ביכולתי להחזיק את הכפתור לחוץ, ואיורהן היתה טוענת את החץ ומאפשרת לי לגרום ליותר נזק כאשר אני פוגע באוייבים.
הסיבה למערכת הקרב המגוונת הזו היא מבחר האוייבים השונים שבהם נוכל להתקל. במשחק יש אוייבים שהדרך הטובה ביותר להתקיף אותם היא עם חץ וקשת, משום שהם מתקדמים באיטיות ועושים נזק מאסיבי מקרוב. מנגד, יש אוייבים שהם מאוד מהירים, אז אם תנסו להתקיף אותם עם הקשת, הם יספיקו להגיע אליכם ויעשו לכם נזק. המערכת הזו נותנת גיוון ובאמת מצאתי את עצמי מחליף באופן אינטואיטיבי בין הנשקים השונים.
איורהן יכולה לבצע גם מכה מיוחדת שנטענת ועושה נזק סביבתי, ומנגד יכולה לבצע חיסול מהיר לאוייבים כאשר מופיע מעל הראש שלהם הכפתור שמעיד שזה אפשרי.
לאחר שאתם מחסלים אוייבים, נופלים מהם חפצים שתוכלו ליצור מהם ציוד שיחזק אתכם וגם ציוד לפתרון חידות במערכת הקראפטינג של המשחק.
אחת הדרכים המעניינות שבהן המשחק נותן לכם למצוא חפצים, היא דרך זוויות הצילום של המשחק. בחלק מהמזמן המצלמה דינמית ועוקבת אחרי הדמות ובשאר הזמן המצלמה ננעלת לזווית ספציפית כדי לתת יותר דרמה ויותר משמעות לאיזור שבו השחקן נמצא.
לואיס הראה לי שכאשר המצלמה נעולה לזווית ספציפית, זה מאפשר לו בתור היוצר להחביא לי הפתעות בשלב שאני לא יכול לראות. למשל, לואיס החביא מאחורי בול עץ חפץ חזק שאפשר לי להחזיר את מד החיים שלי במלואו. ברגע שהתקרבתי לבול העץ מהזווית שהמצלמה לא מאפשרת לי לראות, הופיע לי הסימן שאני יכול להרים משהו. Void Stuidos רוצים שאתם תחקרו את העולם ותנסו ללכת גם למקומות שנראה לכם שאתם לא יכולים להגיע אליהם.
אבל האספקט שהכי הלהיב וסקרן אותי הוא המשימות הקטנות שיש בשלב, שאתם צריכים לפתור בעצמכם, מבלי שהמשחק מוביל אתכם אליהן. בדמו נתקלתי בדמות הנשאנת על עץ ומבקשת מים. לא היו לי מים באותו רגע, אבל בחלק מסויים של הדמו יצא לי להרים מימיה ריקה. הפתרון למשימה הקטנה הזו היה להגיע לנהר, שגם אותו עברתי בתחילת הדמו, למלא את הבקבוק במים ולהביא לאיש. זה מעניין לראות מערכת ממשחקי הרפתקה משולבת במשחק אקשן RPG. לרגע חזרתי לסוף שנות ה-80 או תחילת שנות ה-90, ואני לא מבין איך אף אחד לא חשב על זה קודם.
המשחק Eternity: The Last Unicorn עתיד לצאת ל-PlayStation 4, Xbox One ו-PC במהלך Q3 השנה.