סדרת המשחקים Phoenix Wright: Ace Attorney היא סדרה ותיקה שמשלבת בין דרמת בית משפט, דמויות מעניינות, חקירת פשעים מסובכים והרפתקה. בתור המשחק השישי לסדרה הוותיקה, Phoenix Wright: Ace Attorney – Spirit of Justice שיוצא לקונסולה הניידת ה-3DS מנסה לשלב בין אלמנטים ממשחקים קודמים בסדרה לאלמנטים חדשים. והתוצאות? מצוינות.

המשחק מתרחש שנה אחת אחרי האירועים של המשחק הקודם, Dual Destinies. הזירה המרכזית במשחק היא הממלכה המיסטית קוריין. גיבור המשחק, פיניקס רייט (Phoenix Wright), נוחת בממלכה זו במטרה לפגוש את עוזרתו ממשחקים קודמים, מאיה פיי, ומיד מסתבך במערכת המשפט בה הסניגור מקבל את אותו העונש של הנאשם. בזמן האירועים האלה, את'נה קייקס (Athena Cykes) ואפולו ג'סטיס (Apollo Justice), אותם אתם בוודאי זוכרים מהמשחקים הקודמים בסדרה, עוסקים בתיקים בבית משפט עם קאסט דמויות משעשע משלהם כשלקראת סוף המשחק העלילות מתאחדות. העלילה מעולה ויש פיתוח דמויות טוב, במיוחד בכל הקשור לאפולו, עברו בממלכה קוריין ויחסיו עם הקטגור המרכזי של הממלכה – נ'איותה (Nahyuta).

כמו במשחק הקודם, החלקים המרכזיים במשחק נעשים באמצעות קטעיי אנימה בשביל להעביר אותם ביותר קלות והתוצאה בהחלט משפרת את החוויה. הדיבוב של המשחק גם ברמה גבוהה עם מדובבים ידועים כמו סאם ריגל (Sam Riegel) בתור פיניקס ווריט ומת'יו מרסר (Matthew Mercer) בתור הקטגור נ'איותה. הדיבוב הוא בעיקר בקטעי האנימציה וצעקות ההתנגדות האיקוניות ואפקטיביות להדגשת הקונפליקט. כמו כן, האנימציה הצבעונית והחלקה בשילוב עם התלת מימד של ה-3DS גורמות למשחק להיות היפה ביותר בסדרה עד היום.

המוזיקה והסאונד במשחק הוא ברמה טובה כמו במשחקים הקודמים, כאשר בנוסף למנגינות החדשות ישנן מנגינות נוסטלגיות ממשחקים קודמים כמו המנגינה של Turnabout Sisters. המנגינות מותאמות למקום ולמצב, ובהחלט משפרות את החוויה, בייחוד ברגעים המותחים והמרגשים יותר בו המוזיקה מכניסה מוטיבציה להמשיך במשפט עד שמגיעים לאמת.

מבחינת משחקיות, זוהי אותה פורמולה של המשחקים הקודמים בסדרה,אם כמה שינויים ברורים. לפני המשפט אוספים רמזים כמו במשחק הרפתקה ובמהלך המשפט משתמשים ברמזים אלה בשביל למצוא סתירות בעדויות במטרה להבין מה באמת קרה בפשע. התשובה לעולם לא פשוטה ויש הרבה טוויסטים עד שמגיעים לזהות האשם. האלמנט החדש במשחק היא מערכת שמאפשרת לכם לראות את הרגעים האחרונים של המת ועליכם לפענח רגעים אלה כך לשפוך אור על האירועים שגרמו למוות. האירועים עצמם אינם ברורים כפי שהם נראים ואליכם למצוא מה הסתירות בהם בשביל באמת להבין מה קרה, כאשר אתם משווים את מה שראיתם לפרשנות של הדמויות במשחק. המערכת החדשה משתלבת טוב במשחק, כאשר היא מציעה דרך כיפית להעביר את המשפטים ומתאימה לאטמוספרה הרוחנית של הממלכה קוריין.

spiritofjusticenahyuta

בפן הפחות חיובי, המשחק לעיתים נוטה להפוך לצפוי מדי או מסובך לא לצורך. חלק מהסיפורים במשחק, על אף היותם מעניינים, ניתן לחזות במהירות מה הטוויסט ורק נותר לחכות עד שהמשחק יגיע למסקנה הזו הרבה אחריכם. המשחק הינו יותר קשה מקודמיו וזה סימן שהמפתחת Capcom כן הקשיבה לתגובות המעריצים לגבי המשחק הקודם בסדרה, שהיה קל מדי ונטה לעזור מדי לשחקנים ללא צורך, אך העלייה ברמת קושי אינה מספיקה בשביל לחזור לרמה של המשחקים הראשונים בסדרה. לאלו ששיחקו במשחק הקודם ולא אהבו את "מערכת הטיפים", המערכת הפכה להיות אופציונלית לחולטין, כאשר הטיפים עצמם פחות ברורים מאליו וניתן לבטל אותם דרך מסך האפשרויות במשחק. כמו כן, בעיה אחרת היא מחסור בדמויות. כמעט כל משפט בעל כמות דמויות קטנה של נאשם, פושע ועד, כך שאין באמת קושי להבין מי הפושע הראשי ונראה שהמשפטים מנסים לסחוט את כל מיץ מהדמויות המעטות שיש.

לסיכום, המשחק Phoenix Wright: Ace Attorney – Spirit of Justice מקבל פסק דין חיובי. זהו משחק טוב ותוספת מוצלחת לסדרה שבונה על אלמנטים מהמשחקים הקודמים בלי לפחד לנסות משחקיות חדשה. עם שילוב מוצלח של הומור, נושאים עמוקים ודמויות חדשות ומעניינות, בנוסף לדמויות ישנות שהתגעגענו אליהן, אני מצאתי את עצמי מודבק למסך לאורך המשחק כאשר אני נהנה מכל רגע. זהו משחק שחובה לכל אדם ששיחק במשחקים קודמים בסדרה ומומלץ בחום לכל מי שיש לו 3DS.