אחת החוויות היותר כייפיות שהיו לי בכנס E3 השנה, הייתה הדמו של Watch Dogs 2. נכון, גם Watch Dogs המקורי נראה לי ממש מגניב בשנת 2013, כשיצא לי לשחק אותו לראשונה בכנס Gamescom שבגרמניה, אבל בסופו של דבר איכזב שחקנים רבים. נראה שחברת יוביסופט למדה הרבה מאוד מאז. Watch Dogs 2 נראה כמו משחק המשך לא במובן המילולי, אלא דווקא במובן הרעיוני – כזה ששומר את מה שעבד מקודמו, אבל משפר הכל – מגרפיקה ועד גיימפליי. הרשו לי להסביר.

Watch Dogs 2 הוא לא המשך ישיר של Watch Dogs. נכון, הוא מתרחש אחרי המאורעות שחווינו במשחק המקורי, אבל מדובר במקום אחר ובאווירה אחרת לחלוטין. עזבנו את שיקגו האפרורית לטובת סאן פרנסיסקו השימשית והמגניבה, ואני לא מתכוון רק לעיר עצמה. גם גיבור המשחק, מרקוס הולוואי, נראה הרבה יותר משוחרר ומהנה מאשר איידן פירס הזעוף. הקשר היחיד שראיתי בין שתי הדמויות הוא DedSec, קבוצת ההאקרים אליה משתייך מרקוס, שעזרה לאיידן במשחק הראשון. מכל שאר הבחינות, נראה שמרקוס פשוט כייפי יותר, והוא מסוגל לעשות הרבה דברים שאיידן לא עשה.

wd2-4

נתחיל מהפארקור; מרקוס יכול לטפס לטפס על בניינים, לקפוץ בין גגות או מכוניות וכו', מה שגורם למשחק לזרום בצורה טובה ונוחה. מאוד כיף לגשת למשימות כשהמשחק עובד בצורה כזו. מעבר ליכולות פארקור מדהימות, למרקוס יש הפעם שני סוגים של רובוטים שהוא נעזר בהם בשביל לפרוץ לדברים. עדיין יש לכם את הטלפון אבל ישנם מצבים שהנקודה שאתם רוצים לפרוץ אליה נמצאת במקום שאתם לא יכולים להגיע אליו. במקרה הזה, אתם שולחים את הרחפן שלכם ופורצים דרכו את המערכת. בנוסף, יכול להיות שמה שתרצו לפרוץ לא מחובר לרשת. בשביל זה יש למרקוס רובוט קטן על גלגלים שיכול לחבר מעין מודם קטן לכל מכישר אלקטרוני, ובכך לאפשר למרקוס גישה אליו עם הטלפון שלו.

החלק השני של הדמו היה לנסוע קצת בעיר שנראת פשוט מדהים ב-Watch Dogs 2. המפה הפתוחה של המשחק כוללת את העיר סאן פרנסיסקו כולה, והיא גדולה ויפייפיה. רמת הגימור שראיתי בדמו הפתיעה אותי ממש. סאן פרנסיסקו פשוט נראה מצויין, ואפילו להסתובב בה סתם בשביל הכיף זאת חוויה מיוחדת. המפתחים שיפרו את מערכת הנהיגה ועכשיו היא הרבה יותר נוחה ומתאימה לעיר כמו סאן פרנסיסקו שמלאה בעליות וירידות.

בזמן שאני רוכב לי בכיף על האופנוע שלי ברחבי העיר, פתאום אני מאבד את השליטה על האופנוע ונכנס בקיר. אז צץ לו שחקן אחר על המסך שלי ומנופף לי לשלום. מסתבר שזה אחד המפתחים שנכנס למשחק שלי והחליט "להשתעשע" איתי. לאחר ששנינו המשכנו לנסות ולהפריע אחד לשני, כשכל אחד מנסה לרסק את השני עם רכבים שאנחנו שולטים עליהם, המפתחים חשפו בפני מערכת חדשה למשחק וזה Co-op. הפעם יהיו משימות שבהן אתם תוכלו לשחק עם עוד שחקן (אולי יותר אבל בדמו זה היה רק עם עוד אחד). זאת היתה חוויה ממש מעניינת כאשר שחקן אחד מנסה להשתלט על מערכת והשני מנסה להגן עליו מהאוייבים שמסביב. אפשר לגשת למשימה בהתגנבות או עם לירות בכולם. אם אתם מתחילים לירות לאוייבים הזמנות לקרוא לעוד אוייבים שיבואו לעזור, מה שיכול להיות טוב או רע – תלוי כמה אתם נהנים לירות.

wd2-3

כמובן שהכרחתי את המפתח להתלוות אלי למשית co-op קצרה, רק כדי לנסות את כל הקטע הזה של התנגנבות. בגדול, זה עובד באופן די דומה למשחק הקודם, מה שדי הגיוני. אחרי קצת התגנבויות וכמה חיסולים שקטים, החלטתי לשלוף את האקדח ולהתחיל לירות מסביב, רק כדי לראות איך זה מרגיש. לשמחתי גיליתי שזה מרגיש מצויין. הקרב מדוייק ומהיר, והיה מאוד כיף להתרוצץ ולחסל את כל האוייבים שמסביב. די הפתיע אותי כמה מהר התרגלתי לשליטה במשחק, ואפילו לא הייתי צריך לחשוב יותר מידי לפני שמצאתי את עצמי מוריד אוייבים עם יריות ראש מדוייקות וקופץ מעל מחסה כדי לסיים את הקרב עם כמה מכות יבשות.

השליטה האינטואטיבית הזו זולגת לכל אספקט של המשחק. הדמו אמנם היה בהנחיית אחד המפתחים של המשחק, אבל לא הייתי צריך שהוא יעצור ויסביר לי איך לעשות כל דבר. תוך כמה דקות כבר פרצתי למכוניות, מחסומים, טלפונים ועוד שלל דברים אחרים בעצמי, מבלי לחשוב על זה יותר מידי. לדעתי, זה אחד הפלוסים הגדולים של Watch Dogs 2. זה, וכל השיפורים האחרים, כמובן.

הזמן שלי עם Watch Dogs 2 הראה לי שיש למה לחכות, אפילו לכאלה שלא התלהבו מהמשחק הראשון. אני, באופן אישי, התרשמתי לטובה מחלק הקטן שזכיתי לנסות, וכבר ממש מחכה לחוות יותר מהסיפור של המשחק, מה שלא כל כך הודגש במהלך הדמו. אני חייב לציין שמגיע ליוביסופט כבוד על זה שהם למדו מהביקורת של השחקנים על המשחק הקודם, והחליטו לנסות דברים חדשים ובאמת לשפר את החוויה ולא הלכו על בטוח.

Watch Dogs 2 יוצא ב15 בנובמבר, על PlayStation 4, Xbox One והמחשב האישי.

wd2-1 wd2-7 wd2-6 wd2-5 wd2-2