Deus Ex: Mankind Divided הוא ללא ספק אחד הכותרים שהכי ציפינו להם השנה ב-E3, ואחרי שראינו את סרטון הדמו מהמשחק שהציגו Square Enix מאחורי דלתיים סגורות אפשר להבין למה. גם אתם תוכלו לצפות בדמו בן ה-25 דקות למטה, המורכב כולו מצילומים מתוך גרסת האלפא של המשחק.

הסרטון עצמו מחולק מעשית לשני חלקים. בראשון נראה את הגיבור אדם ג'נסן מגיע לעיר פראהה בסלובקיה, שנת 2029. שנתיים לאחר התוצאה המטרידה של המרד האנושי. האפארטהייד המכאני, כפי שהמפתחים קוראים לו, עובד בהילוך גבוה. אנחנו רואים שוטרים ואזרחים כאחד מתייחסים ל-Augmented בני תערובת שחלקם מכונה, כאזרחים סוג ב', מתעללים בהם ומקללים אותם כשהם חולפים על פניהם. ה-Augs כפי שקוראים להם במשחק נתונים גם לבדיקות בטחוניות מחמירות יותר ומוגברות ואנחנו לומדים שהם גם מופרדים מהציבור הכללי ומוכנסים לגטאות.

ג'נסן ואשת הקשר שלו בפראהה חולפים תחנת רכבת, ובין הטרדות מצד המשטרה, הם אפילו מדברים על המשימה המתקרבת של ג'נסן עם כח-משימה 29. ג'נסן הוא סוג של סוכן כפול. מצד אחד עוזר לכח-המשימה להיאבק בטרוריסטים המעורבים, ומצד שני מנסה לחשוף את האילומינטי מפעילי-הבובות ששולטים בעניינים מרחוק ומשפיעים על מהלכם מהצללים.

אפילו מקטע ההליכה-שיחה הקצר הזה היה מספיק בכדי למלא את האוויר בוייב הכללי ש-Eidos Montreal מנסים להשיג ב-Mankind Divided. האוויר רווי שנאה ודיכוי, ונראה כי האבולוציה האנושית המונחית שנחגגה במשחק הקודם כבר לא חלק מהעתיד. אפילו ג'נסן עצמו שונה, יותר שחוק. אם במשחק הראשון הוא "לא ביקש את זה", הג'נסן של המשחק הזה הרבה יותר נוקט יוזמה וינסה לקחת את המערכה למגרש של האילומינטי, לפחות כך אומרים המפתחים. השיחה נחתכת בגסות כאשר פצצה מופעלת בלובי תחנת הרכבת והורגת עשרות אנשים. התנועה הקיצונית הנקראת ARC (הקואליציה לזכויות מעורבים – Augmented Rights Coalition) לוקחת אחריות על המתקפה ואדם נשלח לתוך הגטו הנקרא גולם-סיטי בכדי להביא את האחראים לצדק.

dxmd_2015_06_12_e3_screen_online_001

ברגע שג'נסן מגיע לגולם-סיטי, החלק המעשי של המשחק בדמו מתחיל. המפתחים מבטיחים כי גולם-סיטי פתוחה לחלוטין לשוטטות ובשבילנו ובשביל ג'נסן לחקור, עם המון דברים לראות ולעשות. עם זאת, למען הדמו, מראים לנו נתיב ישיר דרך הגטו אל המנהיג של ה-ARC, אדם בשם טאלוס ראקר. בדרך נראה כמה שיפורים מוכרים, כמה חדשים ואת מערכת הלחימה המשודרגת של המשחק. ברשותכם, בואו נתמקד רגע בתוספות החדשות והמלהיבות לארסנל של אדם ג'נסן.

Deus Ex: Human Revolution הציע לשחקן בזמנו שתי אפשרויות במהלך כל קרב. התגנבות או לוחמה. בזמן ששחקנים שמעדיפים התגנבות נהנים ממספר שיפורים אפשריים שעוזרים להם להגיע למטרתם כשהם נסתרים מהעין, אלו שבחרו את דרך הפעולה נשארים עם חווית ירי/מחסה די פשוטה.  Deus Ex: Mankind Divided מכוון לתקן את זה ומביא את האקשן לאותה רמה של ההתגנבות. קודם כל, ג'נסן יכול לשפר את הנשקים שלו ולהרכיב אותם כך שיתאימו לכל מצב אפשרי. הוא יכול להחליף סוגי תחמיש בנשק שלו, מנ"א דרך מטעני פולסים אלקטרומגנטיים לכדורים חודרי שריון, וכמובן להוסיף קנים שונים וכוונות בכדי ליצור נשק המתאים לסגנון המשחק של השחקן. יותר מכך, אחד השיפורים החדשים כולל זרוע-רובה. כן כן. זרוע עם רובה בפנים. אנחנו רואים בעיקר את השימוש הלא-קטלני שג'נסן עושה בזרוע, כמו שיפור-טסלה שמאפשר לו לנטרל עד ארבעה עוינים בשקט, או מין סוג של גל הלם שמכבה גשושים מעופפים ודוחף אויבים אחורה. היו סמוכים ובטוחים, יש עוד דרכים, קטלניות יותר, להשתמש בזרוע הזו.

יש לפחות עוד תכונה חדשה וקטלנית אחת לזרוע החדשה של ג'נסן. אחת שאנחנו כבר מכירים לא רע. אני מדבר כמובן על להבי-הזרוע. במשחק הקודם אלו נשמרו בעבור החיסולים השקטים והרצחניים במיוחד, אבל עכשיו אדם יכול לשגר את הלהבים האלו אל האויבים שלו, להרוג אותם במקום ואפילו למסמר אותם לקירות במפגן אומנותי מודרני. אם האויבים מהסוג העקשני יותר ולא אוהבים לצאת הרבה ממקום המחסה שלהם, להבי-הזרוע ניתנים לטעינה באנרגיה עצורה ומתנהגים כסוג של רימון קטן.

dxmd_2015_06_12_e3_screen_online_003

עכשיו, בואו נדבר רגע על השיפורים, הדובדבן שבקצפת של Deus Ex. הרבה שיפורים עושים חזרה למשחק, כמו סורק ה-X-ray, המעטה ומערכת הנחיתה Icarus. האחרון אפילו קיבל קצת מרץ בין המשחקים וכעת מאפשר לג'נסן לרסק את האובים שלו כמו מטאור עם שיער קוצני. בקרב, יש שני שיפורים שיכולים לשים את ידו  של ג'נסן על העליונה. מגן הטיטאן והפוקוס. הטיטאן מכסה את כל גופו של ג'נסן בננובוטים שחורים שהודפים וסופגים נזק לפרק זמן קצר והופכים את ג'נסן לחסין-כדורים. בנוסף, זה נראה ממש מגניב. הפוקוס מאד דומה לזמן-כדורים או סלו-מושן ממשחקים אחרים. מחוץ לקרב, אנחנו רואים גם את יכולת ההאקינג מרחוק, בה השתמשו פה בכדי לפרוץ גשר ממרחק בכדי ליצור נתיב חדש. שיפור ההאקינג מרחוק יכול לשמש לשליטה במצלמות וצריחי-ירי ממרחק ולהשתמש בהם בכדי לסייר מקדימה או לחסל לוחמים עוינים.

עד כה כיסינו שלושה מתוך ארבעה עמודי התווך ש- Deus Ex: Mankind Divided עומד עליהם: אקשן, התגנבות והאקינג. עמוד התווך הנותר הוא  העמוד החברתי. הוא אכן מופיע בדמו, אבל רק מעט. ממש לקראת סוף הדמו אנחנו רואים שיחה בין ג'נסן ומנהיג ה-ARC, טאלוס ראקר. לפני ג'נסן עומדות מספר אפשרויות דיאלוג לבחירה, כל אחת מייצגת גישה שונה לשיחה. לשיחות במשחק יהיו השלכות שונות בהתאם לבחירות שתעשו, ואני בטוח שנזכה עוד לראות שיפורים יותר חברתיים שיכולים לתת לכם יתרון בקרבות המילוליים האלו. תוכלו לצפות בסוף הדמו בעצמכם בכדי לראות את ההשלכות של השיחה הספציפית הזאת, ואולי לעשות בחירה שונה כשתשחקו במשחק בעצמכם ב-Xbox One, PS4 או במחשב האישי בתחילת 2016.

Deus Ex: Mankind Divided הוא בדיוק מה שמעריצי Deus Ex מבקשים. המשחק בנוי על אותם עקרונות של הקודמים בסדרה, ונראה כאילו הוא שופר בכל דרך שניתן לדמיין. עדיין תוכלו לשחק במשחק כולו מבלי להרוג אף אחד, אבל הפעם הקרבות נראים יותר מדי מספקים אז סביר להניח שלא תרצו לבחור בדרך השלום. אנחנו מקווים שעוד נזכה לראות שיפורים למצבי ההאקינג והשיחה במשחק, ואנחנו מצפים לשמוע עוד על הסיפור כשתאריך השחרור יתקרב.

לעוד עדכונים טריים על החדש של Deus Ex, הישארו אתנו כאן בגיימרספאק!