עד לאחרונה, נהוג לחשוב שהחלקים שחשובים ביותר שמרכיבים מחשב גיימינג מפואר נמצאים בתוך המארז. בין כרטיס מסך מהיר לבין מעבד חזק, מסך היה המרכיב האחרון שסוגר את החבילה. כיום, לעומת זאת, המצב שונה. בשנה האחרונה אנו רואים מסכי מחשב המתהדרים ביכולת להציג קצב רענון של 144Hz בהרבה מקומות. הסיבה אמורה להיות ברורה לגיימרים. מסך שמסוגל לקבל ולהציג תמונות בקצב מסחרר שכזה, באמת יכול לשנות את חווית המשחק.

בתור חברה שמתחמה במסכים, AOC החליטה גם היא כי הגיע הזמן להציג לשוק מסך גיימינג מקצועי, דמותו של G2460PQU. זהו מסך שנבנה בעזרתם של גיימרים ולמענם, ומכיל בתוכו כל מה שגיימר צריך. לפחות לפי AOC. זהו מסך Full HD בגודל 24 אינצ'ים, הגודל המתאים ביותר לגיימרים. כל החיבורים ההכרחיים נמצאים כאן: HDMI, DP, Dual link DVI ו-VGA. תמצאו ארבעה חיבורי USB וכניסת אוזניות. אם זה לא מספיק, AOC החליטה לשלב גם רמקולים מובנים.

_DSC5747

זהו מסך שבכל הקשור לקישוריות, הוא סטנדרטי. כיוונון המסך מתאפשר בכל הדרכים הרגילות: החל מכיוונון גובה של 130mm, הטייה לצד של 90 מעלות, וסיבוב הבסיס בקשת רחבה הרבה יותר משתבקשו.המראה לעומת זאת, פחות סטנדרטי, ולטובה. המסגרת דקה באופן יחסי ובגימור אלומניום מוברש, שניתן גם למצוא בגב המסך. כשהמסך כבוי, הוא עדיין נראה טוב.

עם זאת, היכולת החשובה ביותר של מסך באה בדמות קצב הרענון שלו. המסכים הסטנדרטיים היום מאפשרים קצב רענון של עד 60 תמונות בשניה. המשמעות היא שבמידה והמחשב חזק דיו כדי להציג מספר כזה של תמונות על המשך, החוויה תהיה חלקה וללא הפרעות, במיוחד אם אופצית הV-Sync מופעלת. אם המחשב מסוגל להוציא מספר גבוה יותר של תמונות, אזי במסך כזה נוכל לראות את התופעה הנקראת קריעת מסך. המוני גיימרים מכירים את התופעה המעצבנת הזו, שגורמת לתמונה להיקרע בחלקים ולגרום ולחווית משחק פחותה. הפתרון מגיע עם מסך כמו ה-G2460PQU.

היכולת לקבל ולשדר מספר תמונות גבוה מ-60 מביאה עימה מספר שיפורים לחוויה. ראשית, במידה והמחשב שלכם מסוגל לייצר יותר מ-60 תמונות בשניה, אך מתחת ל144, התמונה שתקבלו תהיה חלקה ביותר וללא קריעות. שנית, קצב רענון גבוה גורם לתמונה להיות רכה יותר ופחות קשה לעיניים. התוצאה היא פחות כאבי עיניים ודמעות במשחקי אקשן מהירים, ויותר תשומת לב לפרטים. בממלכת מחשבי הגיימינג, היתרונות הללו, לטעמי, הם השיפור הכי חשוב שתוכלו לקבל היום. הוסיפו לכל זה את זמן התגובה המזערי ביותר של MS1, ותקבלו חוויה חלקה ביותר, שאפילו חסרון ביכולת העלמת טשטוש יעלם מעיניכם.

המסך של AOC מגיע עם תוכנת שליטה מפורטת ביותר, שתיתן לכם שליטה נרחבת – באופן פשוט למדי. למסך יש את היכולת לשלוט בחוזק התאורה בהתאם לאור שהוא מפיק, והוא מגיע עם חמישה מצבי כיול – בהתאם לשימוש. החל מקריאת טקסטים ועד לצפיה בסרטים ומשחקים. אפשרויות חסכון החשמל טובות ומאפשרות למסך לחסוך בחשמל בהתאם לשימוש.

בשורה התחתונה, המסך של AOC מאוד מרשים בביצועיו. בתחילה נראה היה שהתמונה בהירה מדי, אך לאחר מספר דקות התחוור לי שלא הבהירות הרגישה מוזר, אם כי הרכות ומהירות התגובה הם אלו שהרגישו לא במקום. לאחר שנים של שימוש במסכי 60Hz, החוויה מרעננת ומשנה סדרי עולם כאחד. המסך של AOC מציג תמונה חדה וצבעים מדויקים, והחלקות בו הסמן שלכם יזוז על המסך הוא חוויה מהנה ביותר שברגע שתחוו לא תרצו להפסיק.

_DSC5768

גיימינג בקצב רענון שכזה גם היה חוויה מאירת עיניים. חדות ופירוט שמועברים בקצב אחיד ומהיר הפכו כל משחק לטוב יותר. אם זה משחק יריות או משחק מכוניות, הדבר תרם משמעותית לחווית המשחק. פרטים שלא ראינו לפני כן הופיעו על המסך, ויכולת המיקוד השתפרה פלאים. למרבה הצער, שחקני הקונסולות לא יצאו כאן שום דבר מיוחד, היות וקבצ הרענון של 144Hz אפשרי רק דרך חיבור ה-DVI. חיבור הHDMI מסוגל לקבל ולהציג אך ורק 60 תמונות בשניה (כן, גם מסכי טלויזיה המתהדרים בקצב רענון של 120 תמונות לא עומדים בתקן של עצמם). אך אם אתם שחקני PC, והמחשב שלכם מסוגל לייצר קצת מסחרר שכזה של תמונות בשניה, החוויה משנה סדרי עולם בפעם הראשונה. בפעם השניה זהו סטנדרט שלא תרצו לאבד.

והמחיר? 1300 שקלים בארץ, מה שמעמיד אותו כמסך הזול ביותר בקטגוריה זו, ושלא יורד באיכותו וביצועיו מהמתחרים. ההפך הוא הנכון. אם אתם מחפשים מסך גיימינג למחשב האימתני שלכם שמסוגל לעמוד בקריטריונים של גיימינג ב144Hz בממלכת ה-24 אינץ' – הגעתם למקום הנכון.
מומלץ!