XCOM: Enemy Within עשוי בהחלט להיות משחק ה-XCOM האולטימטיבי עד היום. הוא מוסיף המון תוכן חדש למשחק המאוד מוצלח XCOM: Enemy Unknown, ואנחנו כנראה נצטרך למצוא ציון חדש למשחק כשהוא יצא בצפון אמריקה ב12 לנובמבר ובאירופה ב15 בנובמבר. זהו – נגמרה הביקורת המוקדמת.

לא, אני סתם מתלוצץ כמובן, יש הרבה יותר שכדי לכם לדעת על XCOM: Enemy Within.

דבר ראשון: אם עדיין, מסיבה לא מובנת ומוזרה, לא יצא לכם לשחק את XCOM: Enemy Unknown – עכשיו זה הזמן המושלם לעשות זאת. XCOM: Enemy Within בונה  על ההצלחה של Enemy Unknown, ומוסיף רבדים נוספים גם לסיפור וגם למשחקיות.

לעומת זאת, אם שיחקתם כבר במשחק המקורי, אז אתם בוודאי שואלים את עצמכם האם Enemy Within באמת כל כך טוב שהוא מצדיק לשחק את המשחק מחדש. התשובה לשאלה זו היא בהחלט "כן". לא רק שההרחבה מוסיפה הרבה תוכן נוסף (אשר אנו נדבר עליו בעוד כמספר דקות), היא גם מגיעה עם כל התוכן להורדה ששוחרר עד כה. מה שאומר אפילו יותר משימות, נשקים וחפצים.

אז מה חדש בEnemy Within? ובכן, הדבר החדש הראשון שתשימו לב אליו זה חומר חדש בשם Meld. הקריסטלים הכתומים הללו פזורים להם ברחבי רוב המפות ותוכלו לאסוף אותם אם תגיעו אליהם בזמן (לפני שהם יתפוצצו). בסופו של דבר, Meld הוא המפתח למה שמשנה את המשחק כמעט לגמרי כשזה מגיע ללחימה נגד החייזרים – שינויים ביונים וגנטים.

יצא לנו לראות דוגמא קטנה של שיפורים אלו בסרטון הדגמת המשחקיות שיצא, אך זה הרבה יותר כיף כאשר אתם מתנסים בזה בעצמכם. אתם תוכלו לשנות את החיילים שלכם או ללוחמים מכנים, או לחיילים אשר עברו מוטציה גנטית עם גנים של חייזרים בכדי להעניק להם כוחות מיוחדים. לא תוכלו לעשות את שניהם, אז בחרו בחוכמה.

חיילי מכא (Mech) מקבלים בונוס מיוחד, אשר תלוי במקצוע שלהם ובחליפת המכא שהם מפעילים, אך לחיילים המשונים גנטית יש את אותן היכולות (אם אתם נותנים להם את אותם השתלים כמובן). המשחק אכן מנסה לרמוז שברגע שאתה מבצע בחיילים שלך את השינויים הללו הם מאבדים קצת מהאנושיות שלהם, אך מאחר והמטרה היא להפוך אותם למכונות הריגה של חייזרים, זה לא באמת מפריע. ולשחק עם חבורה שלמה של חיילים המשופרים גנטית וכאלו עם חליפות רובוטיות הרבה יותר כיף מאשר לשחק עם סתם חיילים רגילים.

חוץ מ-Meld וכל היתרונות שלו,Enemy Within מוסיף גם משימות חדשות, גם בסיפור הראשי וגם במשימות הצד, בנוסף לסיפור משני חדש על ארגון בשם EXALT. הארגון המחתרתי המסתורי מנסה לחבל במאמציהם של XCOM מסביב לעולם. מבחינת משחקיות, זה אומר שעכשיו יש משימות מסוג חדש בין קטל חייזרים אחד לשני.

מפעם לפעם אתה יכול לשלוח סוכן לבסיס של EXALT מסביב לעולם בכדי להשיג מידע על מיקומו של בסיס הראשי. אל דאגה, לא תצטרכו לשחק משימות התגנבות – הסוכן החשאי עושה הכל לבדו, אתם רק צריכים לשלוח את הצוות להציל אותו אחרי שהוא מסיים את העבודה. במשימת הצלה זו אתם זוכים להילחם בבני אנוש – שהם רק איום בגלל הכמות הגדולה שלהם. מסתבר שהרבה אנשים שונאים את אירגון XCOM.

דיברתי על מספר דברים גדולים שתמצאו בהרחבה, אך יש עוד המון לראות ולעשות. יש כמעט הכל ב-XCOM: Enemy Within – משימות חדשות, אויבים חדשים, נשקים חדשים (כמו minigun שיורה ליזר למכא) ומשחקיות חדשה ומרגשת. אם אתם מעריצים של סדרת XCOM, ואתם מחכים לתירוץ לקפוץ שוב לעולם של לוחמה בחייזרים – לא תמצאו אחד יותר טוב מזה.

XCOM: Enemy Within לוקח משחק נהדר והופך אותו למשחק אפילו יותר טוב – בדיוק מה שהרחבה אמורה לעשות. הוא ישוחרר ל-Xbox 360, PS3 ולמחשב האישי באמצע נובמבר.