רבים מכם, קוראי האתר, בוודאי מרגישים כי תעשיית משחקי הוידאו בישראל אינה זוכה לתשומת לב תקשורתית רבה במיוחד (או בכלל), ומקומה בסדר היום החברתי שמור, במקרה הטוב, לכתבות עסקיות משעממות או הערת שוליים במדור הבידור. לצערנו, רבות מתוך התחושות הללו נכונות, אך קיימת גם תקווה. ישנו ארגון הפועל למען עתיד תעשיית המשחקים בארץ (ובעולם) ואפילו מארגן כנסים שנתיים העוסקים בהיבטים השונים של פיתוח משחקים בארץ ישראל.

ארגון הIGDA, או בשמו המלא International Game Developers Association (הארגון הבינלאומי למפתחי משחקים), הוא ארגון ללא מטרות רווח הפועל לקידום פיתוח מקצועי של משחקים ע"י קישור בין מפתחים שונים ברחבי העולם ומתן במה לסוגיות המעסיקות את התעשייה כולה. מכיוון שהתחום של משחקים ובידור אינטרקטיבי רחב כל כך, הארגון לא מציב כל מגבלות להצטרפות ומקבל לשורותיו כל אדם אשר מגדיר עצמו כמפתח משחקים.

הארגון עצמו מחולק לסניפים הפועלים באופן מקומי יותר ומאפשרים למפתחים מקומיים לעבוד ביחד ולאפילו לארגן מפגשים וכנסים לקידום תעשיית המשחקים המקומית. הסניף הישראלי של IGDA מארגן מפגשים כאלה כבר משנת 2001, בהם מפתחים וחברות ישראליות מציגים את הפרוייקטים שלהם ואת פריצות הדרך האחרונות בתחום, ודנים בבעיות ורעיונות המעסיקים את התעשייה כולה. אחת לשנה מתקיים הכנס "Israeli Game Developers Day" בשיתוף עם GameIS, הפתוח לקהל הרחב בו דוברי מפתח מתעשיית המשחקים הישראלית נואמים בפני עמיתיהם על מגוון רחב של נושאים ומשתפים אותם בהשיגיהם בשנה האחרונה.

נושאי ההרצאות והנאומים הם מגוונים למדי, ועוסקים ברבדים שונים של פיתוח משחקים, החל מכתיבה בסיסית של קוד ועד שיווק נכון ותמיכה בלקוח. גם סביבות הפיתוח השונות זוכות לחלקן באור הזרקורים, בין אם מדובר בקונסולות משחק ידועות או משחקים מבוססי דפדפן ואפילו אפליקציות למכשירים סלולרים. מארגני הכנס באמת משתדלים שכל מדיום וכל אספקט של הפיתוח יקבל את הזמן המגיע לו, ושכל אחד ממשתתפי הכנס יצא ממנו עם לפחות פריט מידע חדש בתחום שלו.

בנוסף לנאומים והרצאות, מנצלים מארגני הכנס את הבמה בכדי לעדכן את הבאים על הפעילויות האחרונות של הסניף בארץ ובעולם, ועל המשחקים החדשים והחמים של יוצרים ישראלים שונים. הכנס מספק הזדמנות נדירה למפתחים מתחילים להכיר את עמיתיהם למקצוע וליצור קשרים עיסקיים אשר יועילו להם בעתיד.

הכנס הבא של IGDA ישראל, "Israeli Game Developers Day 2011" יתקיים ב29 למאי בקמפוס אפקה בתל-אביב, בין השעות 12:00 ו22:00. לקוראי אתר GamersPack ישנה הנחה בקניית הכרטיסים אז בואו בהמוניכם, תהיה פיצה.