היום השני של חגיגות E3 נפתח עם מסיבת העיתונאים האחרונה לשנה – מסיבת העיתונאים של חברת Nintendo. כולם ציפו בקוצר רוח לאירוע זה, עקב ההכרזה המיועדת על הקונסולה הבאה של החברה, ואישוש או הפרכת מגוון השמועות לגביה שצצו ברחבי האינטרנט בשבועות האחרונים. לפניכם סיכום הראשוני של כל מה שנאמר, הוכרז וסופר:

מסיבת העיתונאים נפתחה במנגינת הנושא של סדרת משחקי Zelda, שנוגנה ע"י תזמורת קלאסית, כשעל המסך רצים קטעים נבחרים מתוך שלל המשחקים בסדרה. לאחר שתענוג זה הסתיים, עלה לבמה יוצר הסדרה, Shigeru Miyamoto, בליווי מתרגם לאנגלית, שהחל להציק לתזמורת בבקשות מוזרות ולדבר על חגיגות יום השנה ה25 ליציאת משחק זלדה הראשון.

לכבוד החגיגות החליטה Nintendo להוציא מספר כותרים מעבר הסדרה בהוצאה מחודשת:

  • The Legend of Zelda: Link’s Awakening ייצא כבר היום (שלישי) על ה3DS.
  • The Legend of Zelda 3D: Ocrina of Time ייצא גם הוא על ה3DS ברחבי העולם החל משבוע הבא.
  • בספטמבר, The Legend of Zelda: Four Swords יהיה זמין להורדה כ-DSiWare.
  • אחרון חביב, Skyward Sword ייצא על ה-Wii בתקופת החגים האמריקאית הקרובה. יחד עם המשחק ייצא גם שלט Wii מוזהב המוטבע עם הסמל של זלדה, כחלק מקמפיין הקידום שלו.

בנוסף למשחקים ייצאו גם שני תקליטורים, אחד עם הפסקול של Ocarina of Time והשני עם מנגינות משחקי זלדה, בביצוע תזמורת קלאסית (כפי ששמעו בתחילת האירוע).

על הבמה עולה Satoru Iwata, נשיא החברה, ומתחיל לספר באנגלית שבורה על הרעיון העומד מאחוריי הפיתוח של הקונסולות החדשות של Nintendo. הוא מספר שהחברה מכוונת לרצות גם את קהל השחקנים הכבד וגם את השחקנים המזדמנים ע"י הרחבת מגוון המשחקים והעמקת חווית המשחק (או משהו בסגנון). לפני שהם יראו את הקונסולה החדשה, יש לחברה קו שלם של משחקים ל-3DS לספר לנו עליהם.

על הבמה עולה האיש והאגדה, Reggie Fils-Aime, נשיא הסניף האמריקאי של Nintendo. הוא נואם נאום קצר על כך שהקהל תמיד רוצה משהו מוכר אבל חדש, וממהר לעבור למשחק הראשון בתצוגת ה-3DS.

על המסך מופיע טריילר גיימפליי של Mario Kart חדש המראה לנו מראות מוכרים ממשחקים קודמים בסדרה, אך גם כמה אלמנטים חדשים, כמו דאוני רחיפה המאפשרים למכוניות לדאות אחרי קפיצה, ואפילו מרוצים מתחת למים. בנוסף, תתאפשר גם התאמה אישית של מכוניות. Mario Kart החדש יגיע תקופת החגים הקרובים (שוב, האמריקאית).

המשחק הבא הוא הוצאה מחודשת של StarFox 64 הקלאסי, עם כמה חידושים מעניינים. השליטה בחללית תעשה או ע"י הכפתורים, או ע"י הטיה של המכשיר לכיוון אליו רוצים שהחללית תסטה. כמו כן, כאשר משחקים כנגד שחקנים אחרים, המצלמה של המכשיר תצלם את פרצופם בזמן אמת, ואלה יופיע מעל לחללית שלהם בתוך המשחק. לא ברור למה, אבל זה נראה נחמד מאד. StarFox ייצא בספטמבר הקרוב.

הסרטון הבא מציג לנו משחק Super Mario חדש, שנראה מאד דומה לSuper Mario Galaxy, לפחות מבחינת העיצוב. זהו יהיה המשחק הראשון בו חליפת הרקון (הידועה כחליפת Tannoki) תופיע מאז המשחק השלישי בסדרה. כל מה שנאמר לגבי תאריך היציאה של המשחק הוא שזה יקרה שנה, מתישהו.

Kid Icarus הוא הבא ברשימה. למעט טריילר המראה קטעים מתוך המשחק, לא נחשף מידע חדש מלבד המולטי-פלייר שלו, שיאפשר קרבות בקבוצות של שלושה שחקנים. גם משחק זה יגיע השנה.

המשחק האחרון ברשימה הוא משחק חדש, שלא הוכרז בעבר. מדובר במשחק Luigi’s Mansion 2, ההמשך למשחק הרוחות והשדים בכיכובו של לואיג'י, אחיו של מריו. לואיגי' חוזר בשנית ללכוד רוחות בעזרת שואב האבק שלו באחוזות ישנות ומפחידות.

לאחר שסיימו להציג את המשחקים החדשים מבית Nintendo, הגיע הזמן להראות בקצרה את המשחקים המגיעים ל-3DS ממפתחים חיצוניים. לשם כך הוקרן סרטון מונטאז' קצר עם המשחקים הבאים:

Resident Evil: Mercenaries, Resident Evil: Revelations, Mario and Sonic London Olympics, Tetris, Ace Combat 3D, Cave Story 3D, Driver Renegade, Pac-Man and Galaga Dimensions, Tekken 3D, ו-Metal Gear Solid: Snake Eater 3D.

לאחר שסיים לדבר על משחקים חדשים, רג'י סיפר קצת עם החנות החדשה של ה-3DS, הנקראת eShop, שתאפשר הורדה של דמואים למשחקים מאוחר יותר השנה. לאחר מכן פירט קצת על הVirtual Console במכשיר, התאפשר לשחק משחקים מדורות קודמים, כמו הGame Boy. בנוסף, לזמן מוגבל ניתן להוריד את המשחק Excitebike מהקונסולה הוירטואלית בחינם.

המשחק האחרון ל3DS שהוצג היה Pokedex 3D, המתפקד כמו המכשיר המפורסם מסדרת הטלוויזיה, ומגיע עם 16 פוקימונים כבר בתוכו. בכדי להשיג פוקימונים נוספים, על השחקן להשתמש בשירות הSpotPass, להשיג אותם מחברים או לסרוק קלפים מיוחדים של המשחק. שחקנים גם יוכלו להכניס את הפוקימונים שאספו לתוך תמונות שיצולמו בעזרת המכשיר, ולהעביר אותן למחשב האישי בעזרת כרטיס SD. המשחק יגיע בחינם יחד עם עדכון התוכנה הבא של ה-3DS.

ועכשיו לאירוע שכולנו התכנסו פה בשבילו: חשיפת פרויקט הקפה. לאחר נאום קצר על "אנחנו" ו"אתם" והתאמת חווית המשחק לכל אדם בנפרד, רג'י סוף סוף חשף את השם של הקונסולה החדשה: Wii U – הקונסולה המאפשרת לאנשים ליהנות ביחד, ובנויה במיוחד בשבילך!

הקונסולה עצמה לא הוצגה, אך מה שכן הוצג היה השלט המהפכני שלה, שבדיוק כפי שהשמועות טענו, מתגאה במסך מגע בגדול 6.2" ומגוון אפיונים אחרים. השלט עצמו הוא גדול ולבן, ובעל כל הכפתורים שהייתם מצפים למצוא על שלט רגיל של קונסולה (כולל טריגרים). החלק המהפכני בו הוא השימוש שהוא עושה במסך הנוסף הנמצא במרכזו. בטריילר המדגים את השימוש בשלט, אנחנו לומדים שהשלט יכול לשמש כתחליף למסך הטלוויזיה, ובעצם ניתן לשחק על הקונסולה גם כאשר הטלוויזיה בשימוש ע"י אדם אחר. האפשרות השנייה היא לשחק משחקים על השלט עצמו, בלי שימוש בטלוויזיה (לפי הטריילר מדובר במשחקים פשוטים יחסית, העושים שימוש במסך המגע). האפשרות השלישית האחרונה היא לעשות שימוש הן במסך הטלוויזיה, והן במסך המגע. בדומה לקונסולה הניידת DS, מסך המגע על השלט יכול לשמש כחלק אינטגראלי מהמשחק. דוגמא המוצגת בטריילר מראה ילדה משחקת  Wii Golf, כשהשלט מונח על הרצפה ומשמש במעמד של הכדור הוירטואלי.

השלט החדש מתממשק עם כל האביזרים שלי ה-Wii, כולל שלטים ישנים וגם ה-Wii Balance Board. בתמונה למטה תוכלו לראות את כל המאפיינים של השלט, הכולל מיקרופון, רמקול, מצלמה, חיישני תנועה ומהירות, ויכול לשמש גם כאמצעי לשיחות וידאו דרך האינטרנט (של הקונסולה, כמובן).

Iwata מספר כי כבר עכשיו המפתחים של Nintendo החלו להעלות ביניהם רעיונות למשחקים עתידיים העושים שימוש בשלט החדש, ואחד מהם הוא להביא את סדרת Smash Bros. לשתי הקונסולות, ה-Wii U וה-3DS. ההכרזה זוכה לתשואות בקהל, אך מעבר לכך לא נמסר מידע נוסף על המשחק.

החלק הבא של מסיבת העיתונאים מוקדש כולו לשלט, ויכולות של הקונסולה החדשה. טריילר מוקרן המראה וידאו באיכות HD של ציפור מתעופפת בין פריחת עצי דובדבן, ולאחר מכן מגיעה מצגת קצרה המראה שימושים אפשריים בשלט בז'אנרים שונים של משחקים. בין הדוגמאות ישנם משחקים כמו "Shield Pose", הדורש מהשחקים להשתמש במסך המגע כמעין מגן ולחסום חיצים הנורים לעברו, או המשחק Chase Mii, בו ארבעה שחקנים, המשחקים עם שלט רגיל, רודפים אחרי שחקן המשחק עם השלט החדש המעניק לו מבט עילי על הסביבה ועל מיקומם של השחקנים האחרים. נציגי החברה מזכירים שוב ושוב שלא מדובר במשחקים אמיתיים, אלא רק בקונספטים אפשריים.

משחק שכן יגיע לקונסולה החדשה יהיה Lego City Stories, שמזכיר במבנה שלו את משחקי GTA, רק מלגו (וכנראה פחות אלים). לאחר מכן מוקרן עוד מונטאז' המציג מספר מפתחים מרכזיים בתעשייה מדברים על הטכנולוגיה החדשה של השלט, ועל השימושים האפשריים בה. לאחר הסרטון מוקרן מונטאז' נוסף המאשר מספר משחקים גדולים המגיעים ל-Wii U. הרשימה כוללת את: Darksiders 2, Dirt, Aliens Colonial Marines, Ghost Recon Online, Metro Last Light, Tekken ואת Ninja Gaiden 3.

לבסוף עולה לבמה John Riccitiello, ראש חברת EA, המספר שהחברה שלו עומדת מאחורי הקונסולה החדשה של Nintendo, והמשחקים שלהם ייצאו גם עליה. אחריו רג'י חוזר לבמה, מודה לכל הנוכחים, ושולח אותם לדרכם.

צפו לפרטים נוספים על Wii U, הקונסולה החדשה של Nintendo, ועל המשחקים החדשים המגיעים עליה בימים הקרובים באתר GamersPack.