רובינו ככל הנראה לא ממש מכירים את סדרת המשחקים הותיקה Guilty Gear, וזה כמובן הגיוני מאחר והסדרה הזאת נחשבת נישתית במידה מה. גם אני לא ממש הכרתי את הסדרה קודם לכן, אבל הטריילר הצבעוני בעל האנימציה היפנית המרשימה ועוצרת הנשימה שינה את זה עבורי. אם אתם, ממש כמוני, אוהבים משחקי מכות, אנימציה יפנית ומוסיקת רוק, יתכן ו-Guilty Gear STRIVE הוא בדיוק בשבילכם.

Guilty Gear היא סדרת משחקים מהמפתחת והמפיצה Arc System Works, אשר השיקה את המשחק הראשון בסדרה בשנת 1998 ל-PlayStation המקורי. המשחק היה משחק מכות, באיכות התואמת את השנים הללו, בעל דמויות בעיקר גבריות שכולן נכנסות לתחרות מסיבות מסתוריות. אישיוואטרי דאייסוקה (Daisuke Ishiwatari), הוא אמן יפני ומפתח, ששילב את היכולות שלו עם המפתחת, הוא זה שיצר את הדמויות והאנימציה היחודית של הסדרה מהכותר הראשון. אישיוואטרי לא רק יצר את הדמויות ועיצב אותן, אלא גם עיצב חלק משמעותי מהסיפור של המשחק, הלחין את המוסיקה, ואפילו דיבב כמה דמויות.

בשנים הראשונות שלו, Guilty Gear היה דו מימדי, בלי הרבה אפקטים, מפוקסל למידי, ומאוד הזכיר לי משחקי ארקייד למרודת שהוא יצא לקונסולה ביתית. במרוצת השנים, האנימציה השתכללה והשתדרגה ובנוסף אליה נכנסו דמויות חדשות ומעניינות לכל משחק ומשחק. במשחק שעתיד לצאת, Guilty Gear STRIVE, חוזרות שמונה דמויות מהמשחק המקורי מה שמעלה את התחושה שיתכן ומדובר בריבוט למשחק הראשון.

כפי שבטח כבר ניחשתם, הסדרה עצמה נושמת ופועמת יפן. מעבר לשפת המשחק עצמו, שהיא כמובן יפנית (אם כי חשוב לציין שיש דיבוב באנגלית לחלק מהמשחקים בסדרה), יש מוטיבים מאוד ברורים של התרבות עצמה. אני מעריצה גדולה של התרבות, ולכן עבורי יש לזה ערך מוסף.

בין אם זה השטח עליו נלחמים, שהוא מאוד פסטורלי ומזכיר קצת מקומות ומבנים ביפן, החרבות המסוגננות והמאוד סמוראיות במראה, וכמובן, התלבושות של חלק ניכר מהדמויות – כל אלה שואבים המון השראה מהתרבות היפנית העשירה. מי שאוהב וחובב הן את יפן והן אנימציה יפנית, עשוי להנות מאוד מהסדרה הזאת.

מאחר ורובנו לא ממש מכירים את הסדרה, אספר לכם שהמשחקים היו פופולריים מאוד כשיצאו לראשונה וזאת למרות האנימציה הפשוטה יחסית. אחריי ההצלחה של הסדרה, המשחק קיבל אדפטציות בעולם האנימה, הנובלות והמנגה, בדומה למשחק פופולרי אחר שאנו מכירים היטב. התוספות הללו במדיות השונות, העמיקו יותר את ההבנה והרקע של המשחק והדמויות שלו.

Guilty Gear STRIVE עתיד לצאת בסוף 2020, והוא יצא אקסקלוסיבית ל-PlayStation 4. אין מידע מעבר לזה כרגע, אך ממש בקרוב צפויים לצאת עוד ידיעות אודות המשחק.