ביום א' ה-14.07.19 הסתיים שבוע ההרצה של מתחם Ludo – חלל ליוצרי משחקים, ברח' יד חרוצים 12 בתל אביב. כעת המקום פותח את שעריו באופן רשמי עבור קהילת מפתחי משחקי-הוידיאו הישראלית.

Ludo הוא פרי מוחה של סתיו גולדשטיין, שבעבר עבדה בצוות הפיתוח של Woodways, משחק פאזל שיצא למחשב האישי ולטלפונים החכמים. כיום סתיו עובדת יחד עם אסף הלוי ואלעד יקותיאל על פיתוחו של משחק קווסט חדש בשם The Splitting. העבודה המשותפת והצורך במקום עבודה משותף הם שהובילו את סתיו ליזום את הקמתו של Ludo. הרעיון מאחורי חללי עבודה משותפים אינו חדש בישראל ובגוש דן בלבד, אבל כאחד המוקדש למפתחי משחקי וידאו עצמאיים, הוא הראשון.

סתיו מספרת כי Ludo הוקם עקב צורך אישי: בזמן העבודה על The Splitting היא שמה לב שעיקר ההתקדמות בפיתוח המשחק מתרחשת באירועי ה-Game Jam בישראל. בעיקר עקב סביבת העבודה, ולא פחות חשוב – הסיוע ההדדי בין חברי קהילת מפתחי משחקי הוידיאו הישראלית שמדרבנת ומסייעת להתקדמות בפרויקט.

סתיו ניסתה בהמשך לשבת ולעבוד על המשחק שלה בבתי-קפה ובחללי עבודה משותפים "רגילים", אך הרגישה כי החוסר בתחושת הקהילתיות הנוצרת עקב נוכחותם הקבועה של מפתחי משחקים אחרים חסרה לה מאוד. בנוסף, לטענתה – חלל עבודה ליצירת משחקים צריך לתת מענה לצרכים השונים של אנשים אלו.

דבר אחד הוביל לשני, ולאחר חיפוש אחר חלל מתאים בתל-אביב, שיפוצו והתאמתו המקום שארכו כ-3 שבועות, התחילה הרצה בשבוע המקדים לפתיחה, ובמסגרת שבוע זה ביקרנו בחלל העבודה המשותף לפיתוח משחקים. כדי לחתום את השבוע, התקיימה ביום חמישי הרצאה מפיו של שלו מורן בנושא "זהירות, מלכודות: איך ליצור אומנות במדיום הכי גרוע בעולם".

בדקנו גם את השירותים השונים שחלל העבודה המשותף לפיתוח משחקים מעמיד לרשות מבקריו, או יותר נכון עובדיו:

במקום יש 20 עמדות אופן-ספייס, כאשר בכל עמדה ישנו חיבור קווי זמין לרשת האינטרנט, נקודות חשמל מרובות, שולחנות כמובן וכיסאות שנבחרו בקפידה ומיועדים לישיבה לאורך זמן. בנוסף – בשבועות הקרובים יונח אל המקום סיב-אופטי ייעודי, על מנת לתת מענה לתעבורת האינטרנט הגדולה הצפויה מהמקום.

עוד תוכלו למצוא במקום חדר ישיבות שניתן להזמינו מראש במידה עם ספה מזמינה וטלוויזיה ענקית. כשהוא לא תפוס, חדר הישיבות מהווה גם חדר משחקים, עם קונסולת Nintendo Switch וכמובן Super Smash Bros. Ultimate. כמו כן במקום ישנם לוקרים לנעילת ציוד המחשוב היקר של המבקרים, מטבחון מצויד במיקרוגל, מקרר ומכונת קפה וכמובן – אוסף משחקי קופסה בשביל ההפוגה.

Ludo - חלל משותף ליצירת משחקים עצמאית - פינת משחקים

כעת, עם סיום שבוע ההרצה, והפתיחה הרשמית המקום עמל על גיבוש הזהות ותחושת הקהילה שלו, בעיקר ע"י קביעת לו"ז מגוון הנע מהרצאה שבועית, ערב הקרנת משותפת של סרטים, ערבי Play testing ועוד ועוד. כמובן שכל האירועים מתרחשים בשעות הערב, על מנת לאפשר סביבת עבודה שקטה במהלך שעות הפעילות.

תוכלו למצוא מידע נוסף על מחירים אירועים באתר הבית של LUDO – חלל ליוצרי משחקים, ובעמוד הפייסבוק.