חזי פיפוש, השחקן האגדי ומפעיל בובות האצבע הוירטואוז, חוזר אחרי הפסקה של למעלה מ-10 שנים. כדי לייצר קצת באז סביב המשחק החדש, האמרגנים שלו בחברת גיליוטין הדליפו את קלטת האודישן שלו. אנחנו צפינו בה, ותשמעו – יש פה משהו.

פיפוש: האודישן הוא מעין דמו קצרצר שנועד לתת לנו טעימה מהכתיבה והדיבוב של פיפוש 2019. בגדול, חוץ מכמה לחיצות על חפצים רנדומליים (כמו שעשינו במשחקים המקוריים) מדובר בסדרת שאלות שנותנת במה לשחקנים וכותבים להתפרע ולהראות לנו שגם 20 שנה אחרי, פיפוש הוא עדיין פיפוש. בתור מעריץ מושבע של שני המשחקים המקוריים (חלום שהתגשם? לא מכיר…) אני חייב לציין שזה עובד.

פיפוש שנשמע כמו פיפוש

הדבר הראשון ששמתי לב אליו כשהתחלתי לשחק באודישן זה שחזי פיפוש אכן נשמע כמו חזי פיפוש. זה משום שאילן גנני, המדובב המקורי של הדמות, חוזר לגלם אותה גם כאן במהלך שבוודאי ישמח מעריצים וותיקים וחדשים כאחד. גנני עושה עבודה מצויינת, וממלא כל סצינה בעצבים, החוצפה ושיגעון הגדלות שהם התמצית של פיפוש. כן אציין שלא שמעתי "נו קיבינימאט" אחד לאורך כל הדמו, אבל ישנן לא מעט אפשרויות דיאלוג אז אולי פשוט לא בחרתי בנכונות.

לצד אילן גנני ישנם את עמית אולמן בתפקיד הבמאי הקטור פלאפמייקר שמוביל את האודישן עם שלל שאלות על עולם הקולנוע והסדרה המיתולוגית "קרובים קרובים" משום מה; עומר גולדמן בתפקיד התסריטאית נעמית; מוראד חסן בתפקיד ביבוש, שחקן ערבי ומוצלח הרבה יותר מפיפוש; ורועי גלוזמן, אחד מיוצרי המשחק, בתפקיד שאולי – דמות שמזכירה מאוד את המשוגע מהמשחק המקורי.

אל הצוות המצומצם הזה מצטרפים תום יער הקומיקאית בתפקיד קצרצר, ושי אביבי שמשחק את עצמו. כולם עושים עבודה באמת נהדרת, למרות שאיכות ההקלטה של אביבי נמוכה יותר משל השאר, מה שגורם לי לחשוב שזו נעשתה דרך טלפון או במקום נפרד מהשאר.

פיפוש האודישן: שי אביבי
אביבי, שי אביבי

ייצא לכם הקישקע מרוב צחוק

כפי שציינתי, רוב הדמו הוא בעצם דיאלוג אחד ארוך בין פיפוש לשאר הדמויות, בעיקר עם הבמאי הקטור פלאפמייקר. לאורך כל האודישן הקטור שואל את פיפוש מגוון שאלות, ואתם תצטרכו לנסות ולענות עליהן נכונה; או להיכשל בכוונה כי זו בדרך כלל האפשרות המצחיקה יותר.

מאזכורים חוזרים של השחקנים קווין קוסנר וטום הנקס, ועד למחוות למשחקים הקודמים בסדרה (כולל הופעת אורח קצרצרה של הדוקטור פריץ פון בזז, אותו דובב עמוס שוב זכרונו לברכה), הדיאלוג פשוט משוגע. חייכתי כמו אידיוט לאורך כל הדמו, גם מנוסטליגה וגם בגלל שהכתיבה באמת מצחיקה. אתם תנסו להבין אילו מבין התשובות ההזויות שאתם יכולים לבחור מתוכן היא אכן התשובה הנכונה, תמררו את החיים של שי אביבי, ותתאבססו על רול שזיפים כבר מהדקות הראשונות של המשחק.

פיפוש האודישן
חזי מוכן לצילום תקריב שלו

כל הדיאלוג הזה הופך את החוויה הקצרה של האודישן לכזו שאפשר לשחק שוב ושוב. השאלות מוצגות כל פעם באופן אקראי, ותוכלו לנסות תגובות אחרות וליהנות מהתוצאות. עוד סיבה לשחק את האודישן מספר פעמים היא בכדי לאסוף את כל הקלפים האפגניים (שעברו שדרוג מודרני לאפליקצייה), כמיטב המסורת. את הקלפים הללו תמצאו אם תלחצו על דברים, או אם תבחרו בדיאלוג מסויים. אחרי שלוש ריצות לאורך המשחק עדיין לא אספתי את כולם, אז אם אתם מאלה שחייבים להשלים כל משחק ב100%, תדעו שיש לכם פה עבודה.

התקבלת!

אם הגעתם עד לשלב הזה של הכתבה אז יש סיכוי טוב שאתם, כמוני, מעריצים לא קטנים של סדרת פיפוש. אתם תשמחו לדעת שפיפוש האודישן יוצא מגדרו כדי לפנות למעריצים ולשמר את הקסם של המשחקים המקוריים.

לדוגמה, הסגנון הויזואלי של פיפוש 2019 זהה כמעט לחלוטין לזה של 1999. האנימציות אמנם הרבה יותר חלקות, והציורים באיכות גבוהה יותר, אבל היוצרים דאגו להשאיר הכל כמה שיותר נאמן למקור. פיפוש אפילו זז באותה צורה, ותראו לא מעט מהפוזות ותנועות הידיים האיקוניות של הדמות.

כן הייתי שמח לראות קצת יותר משחקיות מעבר לדיאלוגים, למרות שאלה תמיד היו הבסיס של משחקי פיפוש המוצלחים יותר בסדרה. אבל בסופו של דבר, מדובר סך הכל בדמו קצר ובמשחק המלא בוודאי נזכה לעשות קצת יותר; אולי אפילו לפתור כמה פאזלים ומשוואות עם שני נעלמים או יותר.

פיפוש האודישן: תום יער
יש צ'יטים למתקשים

אם איכשהו לא יצא לכם להכיר את חזי פיפוש עד עכשיו – כל המשחקים בסדרה זמינים להורדה בחינם באתר מסע אל העבר. אל תדאגו, היוצרים הם אלו ששמו אותם שם כדי שכולם יוכלו לשחק בהם. תככי הרייטינג, המשחק שהתחיל את הכל בכיכבו של משה פרסטר, זמין גם הוא בחינם.

אתם יודעים מה עוד בחינם? פיפוש האודישן, שיצא היום למחשב האישי, הטאבלט והמכשירים הסלולרים.

הפרק הראשון של פיפוש 2019 עתיד לצאת מאוחר יותר השנה, וכבר היום נפתח עבורו קפיין Headstart. לקמפיין מוקצבים 45 ימים מיום השקתו (כלומר עד ל-15/07/2019) ועליו לגייס תמיכה כספית של 150,000 ש"ח, בשיטת הכל או כלום. יוצרי המשחק מציינים כי המשחק צפוי לצאת לאור בתחילת 2020.

מדרגות התמיכה מגוונות ונעות החל מהסכום הזעום של 70 ש"ח שיזכו אתכם בחולצה של המשחק, ועד לסכומים של 1200 ש"ח שיפתחו לכם את הדרך לתהילה ויאפשרו לכם לדובב את אחת מהדמויות במשחק החדש!

מספר התשורות השוות באמת מוגבל, ואנחנו מציעים לכם להזדרז. כבר אזלו 3 התשורות בסכום של 650 ש"ח המאפשרות לכם לככב כאנשי אצולה אפגנים באפליקציית הקלפים במשחק. אנחנו מאוד מקווים שהקמפיין ישיג את היעדים שלו, ואף יותר, וכולנו נוכל להנות ממשחק מטורלל מלא תוכן!