אם במקרה פספסתם, אז השבוע נפתחה בקלן, גרמניה, תערוכת GAMESCOM לשנת 2017, המקבילה האירופית של E3. צוות יחסי הציבור של XBOX פתח את התערוכה ביום ראשון עם חשיפתם של מספר דברים חדשים. אתם יכולים לצפות בתקציר בוידאו פה למעלה.

עושה רושם כי מיקרוסופט מחממת מנועים, ובעיקר מפציצה אותנו בידיעות חדשות בנוגע לקונסולת ה-Xbox יחד עם ה-Windows 10. ניכר כי מושקע מאמץ רב מצד מיקרוסופט לשמור גם את הקונסולה וגם את מערכת הפעלת ה-Windows רלוונטית יותר מתמיד, והיא עושה זאת בעיקר ע"י סנכרון שתי הפלטפורמות וטשטוש הגבולות. היא בעצם מנצלת את העובדה שגם מערכת ה-Xbox, גם המחשבים האישיים שרצים על Windows 10, רצים באותה סביבת עבודה שיודעות לדבר ביניהן, ומתברר, כעת גם עם משחקים הרצים דרך פלטפורמת Steam.

אז בואו נתחיל מההתחלה. החל מהיום ניתן להזמין מראש את מערכת ה-Xbox One X, ומלבד הגרסא הרגילה, היא כבר זמינה בשתי גרסאות מיוחדות, אחת לזכר השם המקורי של הקונסולה (ולדעת רבים יותר מגניב), ה-Project Scorpio. השנייה, מוקדשת למשחק עולם הפתוח הטוב והמפורסם ביותר שקיים – MineCraft. ההבדלים הם קוסמטיים בלבד. בנוסף קיימות גם גרסאות של Shadow of War, ואני בטוח שבקרוב תוכרז גם גרסא לכבוד Assassin's Creed: Origins, ועוד.

תוכלו להתרשם משתי הגרסאות בסרטונים הבאים:

כחלק מקידום גרסאת ה X, החברים שמאחורי ה-Xbox סיפרו לנו כיצד Microsoft מכינה את השטח לקראת השקת הקונסולה: כל המשחקים שפורסמו עד כה ע"י Microsoft Game Studios יקבלו שדרוג 4K+HDR בשבועות הקרובים, ביניהם משחקים כמו Halo 5 ו-Quantum Break המשובח.

בנוסף, Microsoft נמצאת במאמץ תמידי לעודד אולפני משחק אחרים לשחרר כמה שיותר עדכוני 4K+HDR למשחקים ששוחררו בשנה האחרונה ואפילו מעבר לכך. ביניהם תוכלו למצוא את Recore, Fallout 4 ועוד כמעט 100 משחקים אחרים. הרשימה המלאה נמצאת כאן.

מייק יאברה, סגן הנשיא ל-Xbox & Windows Gaming Platform, הראה לנו שוב את ה-Dashboard החדש של ה-Xbox(שהצגנו לכם כאן), וסיפר כיצד Microsoft מתכננים להקל עלינו את המעבר בין ה-Xbox One ל-Xbox One X, על מנת שמעבר זה יהיה חלק ככל האפשר וללא עדכונים מיותרים, ה-Xbox One הישן שלכם יעביר את כל המידע ל-X החדש שלכם באמצעות אותה רשת ביתית, וידאג שכל עדכוני ה-4K+HDR יהיו מוכנים בזמן מינמלי.

נדמה כי מעבר להכללת משחקים נוספים בתוכנית ה Xbox Play Anywhere (והורדת הכותרים שנכנסים לתוכנית זו), Microsoft מתמקדת בהורדת חסמים נוספים במשחקים מרובי משתתפים. לא רק ששחקני Xbox ו-PC יוכלו לשחק ביניהם במשחקים שקשורים ל-Xbox App, אלא גם כעת יהיה ניתן לשחק גם עם שחקנים המשתמשים ב-Steam App.

תוכנית ה-Xbox Game Pass (שגם עליה סיפרנו לכם כבר כאן), תזכה בעוד 7 משחקים חדשים בחודש הבא, ביניהם גרסת ה-4K+HDR של Recore. בנוסף התוכנית תושק רשמית כאן בישראל!


הנה עוד מידע וטריילרים על חלק מהדברים שראינו בהצגה:

Assassin’s Creed Origins

למי מכם שלא זוכר, Ubisoft החליטה שמעתה אנו נזכה לקבל כותר חדש בסדרת AC אחת לשנתיים, ועושה רושם שזה עושה ל-Origins (ולנו) רק טוב. המשחק, שמפותח ע"י הצוות מאחורי AC: Black Flag מזה 4 שנים, שולח אתכם רחוק אל העבר, למצרים העתיקה של סוף עידן הפרעונים, עם סיפור המקור מאחורי אחוות המתנקשים. המשחק יהיה זמין החל מה-27 לאוקטובר ל-PC ול-Xbox, וכמובן לגרסא המשודרגת ל-Xbox One X עם השקתו ב-7 לנובמבר 2017.

על הסיקור של המשחק ב-E3 תוכלו לקרוא כאן.

PlayerUnknown's Battlegrounds

לצערנו, אין לנו כ"כ מה לחדש בגזרתו של PUBG, משחק היריות ההישרדותי, שזורק אתכם לאי פוסט-אפוקליפטי מול שחקנים אחרים, ומטיל עליכם להיות האחרונים שעומדים על רגליהם. רק נדע לספר כשתושק גרסאת ה-Xbox, היא תאפשר לכם לשחק כנגד חבריכם המשחקים מעל גבי ה-PC. עדיין לא הוכרז תאריך היציאה, אבל המפתח של המשחק סיפר כי Microsoft מסייעים ולקחו על עצמם לא מעט דברים על מנת לאפשר את יציאת המשחק בצורה הטובה ביותר, וזה לא מפתיע, לאור הצלחתו המסחררת של המשחק בקרב קהילת הגיימינג הבינלאומית והישראלית.

Jurassic World Evolution

משחק ניהול זה יתן לכם את השליטה על פארק היורה הבא. המשחק, שיפותח ע"י Frontier (החברה מאחורי סדרת Roller Coaster Tycoon), יושק בקיץ 2018. המשחק יתן לכם שליטה על האי המפורסם של Isla Nublar והאיים של הארכיפלג Muertes, ויאתגר אתכם בבניית פארק היורה האישי שלכם, החלק משלב הרביית הדינוזאורים החדשים, בניית האטרקציות ועוד. המשחק מבטיח לשמר את המוטו של "החיים ימצאו דרך", בכך שלכל החלטה שלכם תהיה השלכה, עימה תצטרכו להתמודד בדרך כזו או אחרת.


State of Decay 2

https://www.youtube.com/watch?v=nzeRGlUFY28

ההמשך למשחק ההישרדות המוצלח State of Decay יאפשר לשחקנים לשחק בco-op של עד ארבעה שחקנים בין ה-PC ל-Xbox. במשחק תנסו לשרוד בעולם מלא זומבים, שיראה לכם כמה אכזרי ולא רומנטי התרחיש הזה, במיוחד כאשר תאבדו את אחת מהדמויות שלכם באמצעות פיצ'ר ה-Perma Death האכזרי והכואב.


ID@XBOX

ID@XBOX הוא שם כולל למשחקי האינדי היוצאים תחת מערכת ה-Xbox Design Labs. המפורסם שבהם הוא Cuphead, עליו תוכלו לקרוא כאן. המשחק, שמושפע רבות מסרטי האנימציה למבוגרים של תחילת העונה הקודמת יכלול co-op שיאפשר לשחקן מס' 2 שלכם להכנס ולצאת מהמשחק כאוות נפשו, ללא כל הגבלות, כאשר רמת הקושי תשתנה בהתאם לכמות השחקנים שמשחקים.


Surviving Mars

משחק ניהול נוסף מבית Haemimont Games & Paradox Interactive, שמתרחש על גבי כוכב הלכת מאדים. המשחק מטיל עליכם לבנות מושבה על גבי כוכב הלכת האדום, ויאפשר לכם לשלוט בכל דבר, החל מהנחתת החללית הראשונה, בניית מושבה משגשגת, והתמודדות עם איתני הטבע הקשים שהמשחק יזרוק עליכם. עושה רושם כי המשחק יתהדר בחוש הומור מוצלח במיוחד.


משחקים רבים אחרים ופיצ'רים נוספים הוצגו במהלך המופע, ואם אתם מעוניינים, תוכלו לצפות בסרטון המלא כאן.