אומרים שנמר לא יהפוך חברבורותיו, אבל אף אחד לא אמר שום דבר כזה על זאבים. הזאב הגדול והרע, אותה מפלצת אכזרית מאגדות הילדים, כבר לא הטורף צמא הדם שאתם מכירים, אלא איש חוק שחוק בעיר מנהטן. למעשה, הוא רק אחד מהדמויות והיצורים האגדיים שעזבו את עולם האגדות מאחור כדי לחיות חיים פחות או יותר נורמלים בין האנשים הפשוטים. זה אולי נשמע קצת הזוי, אבל כל זה נכון בעולם של Fables, סדרת קומיקס שנכתבה ע"י ביל ווילינגהם, וסדרת המשחקים החדשה של Telltale Games בשם The Wolf Among Us.

מכיוון שהיקום של Fables אינו מוכר כמו זה של The Walking Dead, סדרת המשחקים הקודמת של Telltale, לפרק הראשון של The Wolf Among Us, הנקרא Faith, יש שתי משימות קשות למדי. לא רק שהוא צריך להכין את הקרקע עבור כל הפרקים הבאים, הוא גם להכיר לשחקן עולם חדש ומוזר ואת כל הדמויות המאכלסות אותו. נכון, רוב הדמויות האלה די מפורסמות, שכן הן כיכבו בסיפורים, סרטים ותוכניות טלוויזיה במשך עשרות שנים, אבל המציאות הקשה של חיים סודיים בקרב "הנורמלים" שינו אותם כך שכבר קשה לזהות מי הם (רק תשאלו את הצייד). אני שמח לבשר ש-Faith עושה עבודה מצוינת בשתי המשימות, אבל כמו עם כל סיפור טוב, עדיף להתחיל מההתחלה.

הזאב הגדול והרע, הידוע כיום בשם ביגבי וולף, הוא השריף של Fabletown – שכונה במנהטן בו חיים כל ה-Fables. הוא אחראי גם על שמירת הסדר בתוך הקהילה, וגם על שמירת קיומה בסוד מהעולם החיצון; עבודה שלא כל כך קל לעשות כאשר יש לך קרפדות שלובשות טרנינג וחזירים מעשנים מסתובבים חופשי. אבל זו השגרה (תאמינו או לא) אליה נכנס השחקן כשהפרק הראשון מתחיל. אבל שגרה זו לא נמשכת זמן רב; רצח נורא מזעזע את שכונת האגדות, ושולח את ביגבי לחקירת רצח מתוך סרט פילם נואר.

כן, כבר היינו בסרט הזה בפעמים רבות, אבל The Wolf Among Us מצליח להוסיף טוויסט חדש לתרחיש המוכר. לנהל שיחת חולין עם מראה קסומה, או לחלוק משקה עם חזיר מדבר, או לקרוע את הזרועה של מפלצת במהלך חקירה הם לא הדברים שקורים ברוב חקירות הרצח, אבל ב-The Wolf Among Us הם נראים הגיוניים לחלוטין (אם נרשה לעצמנו להשתמש במילה הזו). הקלישאות כולן שם, אבל הן מרגישות נחוצות על מנת לאזן את החלקים… יוצאי הדופן. זה לא פחות ממדהים כמה טוב המשחק משלב את היומיומי עם הפנטסטי כדי ליצור סוג של אגדת-נואר.

מלבד חקירת הרצח, Faith מתעמק קצת בסיפורו האישי של ביגבי – איך הוא הפך מאחת האגדות המפחידות ביותר למגן העייף והלא המגולח של Fabletown. האמת, נראה שהשינוי לא ממש נקלט, שכן בכל פעם שעסקים מתחממים, החיה הפנימית של ביגבי יוצאת החוצה. מתחת לחזות האנושית שלו, ביגבי הוא עדיין הזאב הגדול והרע שהוא תמיד היה; על השחקן להחליט האם הוא רוצה לאמץ את האינסטינקטים הפראיים ואת כוחו החייתי של ביגבי, או להסתמך על עבודת משטרה ודיפלומטיה (עד כמה שזאב יכול להיות דיפלומטי) כדי להתגבר על המכשולים שבדרך. הקונפליקט הפנימי הזה אינו מודגש כל כך בפרק הראשון, אבל זה מרגיש כאילו זה הולך להיות משהו רציני יותר בהמשך העונה.

כל מי ששחק בסדרת The Walking Dead, יודע כמה הרעיון של בחירה חשוב ל-Telltale Games. לכל אפשרות שיח, לכל חפץ שמרימים, משתמשים או נותנים ולסדר בו בוחרים לבצע פעולות יש השפעה כלשהי על האופן בו מתקדמת העלילה או על היחסים של ביגבי עם שאר הדמויות. כמובן שיש לא מעט אירועים שאי אפשר להימנע מהם, אבל אלא בדרך כלל מציעים איזושהי בחירה שתקבע איך הדברים יראו מאותה נקודה הלאה. לכל פעולה יש השלכות איתן תצטרכו להתמודד בהמשך העונה, אז כדאי לבחור טוב טוב את התגובות והמעשים של ביגבי.

בחירה היא הכוח המניע מאחורי מה שאחרת היה משחק point-and-click סטנדרטי למדי. יש מעט מאד ב-The Wolf Among Us כשזה מגיע למכניקת משחק – אתם מסתובבים באזור ולוחצים על נקודות עניין כדי לחקור אותן, או על דמויות כדי לדבר איתן. רוב ההתקדמות במשחק היא נעשית באמצעות שיחה, שמתפתחת בהתאם לרמזים שמאצתם או החפצים שברשותכם. לדוגמא, כאשר אתם חוקרים פריצה לבניין, אם הבחנתם בכתם הדם שעל הקיר תפתח בפניכם אפשרות דיאלוג נוספת עם הבעלים שעשויה להוביל למידע חדש על מה שקרה; או שפשוט אפשר להוציא את האמת ממנו בכוח, אם תבחרו. סצנות הפעולה במשחק מסתמכות על "אירועי זמן מהירים" (quick-time events) כדי לבחון את הרפלקסים שלכם, אבל מכיוון שמדובר במשחק הרפתקה יש מספיק זמן לבצע אותם הקלות.

בחירה מצוינת של Telltale היא הסגנון החזותי של המשחק. צבעי הניאון הבוהקים המתנגשים עם הצללים הסגולים תופסים בצורה מושלמת את האווירה הקודרת של האגדה המודרנית כבר מההתחלה. כן, זה אומר שהסצנות הליליות הרבה יותר מרשימות ויזואלית מאלו המתרחשות במהלך היום, אך הודות לעיצוב דמויות נהדר תמיד יש משהו מעניין להסתכל עליו. גם תמיד יש מישהו לדבר איתו וליהנות מהדיאלוג הכתוב היטב. גם הוא סובל מקלישאת פילם נואר מזדמנת, אבל זה תמיד מרגיש במקום ולעולם לא מוציא אתכם מתוך הסיפור.

Faith, הפרק הראשון של The Wolf Among Us, הוא משחק הרפתקה יפיפה המספר סיפור של רצח, אובדן, גאולה ובחירה. העולם של Fables מאפשר טוויסט חדש על מה שהיה אחרת סתם עוד תעלומת רצח עם אלמנטים של פילם נואר. נכון, המשחק מציע יותר במונחים של סיפור מאשר אלה של משחק, אבל זו הדרך בה Telltale עובדים (זה אפילו בשם שלהם). אחרי ההצלחה המסחררת של The Walking Dead, יש ל-The Wolf Among Us נעליים גדולות מאד למלא, אבל אעם פרק פתיחת כזה מוצלח – יש לי אמונה שלמה שהוא יצליח.