עדכון גדול נוחת ב-Path of Exile 2: גרסה 0.3.0 – The Third Edict והוא זמין רשמית החל מ־29 באוגוסט 2025 ומביא עמו פרק חדש בקמפיין, ליגה עונתית רעננה ושורת שינויים מרכזיים במכניקות הליבה של המשחק. לצד תוכן עלילתי נרחב, שדרוגים למערכת הג’מים ותוספות איכות חיים מבוקשות, מדובר באחד העדכונים המקיפים ביותר מאז פתיחת הגישה המוקדמת – כזה שמסמן צעד קדימה חשוב עבור Grinding Gear Games ועבור הקהילה.
תוכן חדש בקמפיין – Act IV
העדכון מוסיף את Act IV, פרק חדש בעל אופי לא ליניארי שמתרחש בארכיפלג Karui בהשראת פולינזיה.
- שמונה איים שונים, כל אחד עם עיצוב משלו וייחודיים בפני עצמו.
- 16 אזורי חקירה חדשים ויותר מ-100 סוגי אויבים חדשים.
- 12 בוסים חדשים שמוסיפים אתגר בשלב מוקדם יחסית של המשחק.
זהו ה-Act הראשון ב-PoE2 שמאפשר לשחקנים לבחור את סדר ההתקדמות שלהם – מה שמבטיח חוויות שונות כמעט בכל ריצה.


סוף ל-Cruel Mode – ברוך הבא Interludes
המערכת הישנה שחייבה לשחק שוב את האקטים הראשונים ("Cruel Mode") הוסרה לחלוטין. במקומה מגיעים שלושה אינטרלודס נרטיביים – פרקים קצרים וממוקדים יותר, שמטרתם להכין את השחקנים לאנדגיים בלי צורך לחזור על תוכן ישן. צעד זה הופך את התקדמות הקמפיין לנגישה וזורמת יותר, תוך שמירה על קצב עלילתי אחיד. בעיניי שינויי מבורך, ואף דומה בצורתו למשחק הראשון.

ליגה עונתית חדשה – Rise of the Abyssal
הליגה החדשה מציגה מערכת ה-Fissures, או הסדקים בעברית צחה, שמהם פורצים אויבים ואתגרי עומק. השחקנים יכולים לבחור לצלול פנימה למעמקי הסדק – תמורת Loot נדיר וחזק יותר, אך בסיכון גבוה. לצד זאת נוספה מערכת Abyssal Crafting, שמאפשרת לשדרג פריטים באמצעות חומרים חדשים. הליגה מלווה בתגמולים ייחודיים: סטים של שריון ונשקים בעיצוב אפל, ג'ם תמיכה חדש ואתגרי עונה מסורתיים.

מהפכה במערכת Support Gems
עדכון 0.3.0 משכתב את הדרך בה השחקנים בונים דמויות:
- ג'ם אחד יכול לתמוך בכמה סקילים בו-זמנית – זה שלעצמו היה אחד הבעיות הקשות שהתלוננו עליהן השחקנים, כמות מוגבלת של אפשריות בבניית הבילד הרצוי ומגבלות אשר מאוד לא איפינו את המשחק ה-1, נראה ש-GGG עושים עבודה טובה בלהקשיב לקהל שלהם.
- נוספו דרגות (tiers) שמאפשרות אפקטים חזקים יותר ככל שמתקדמים, זה למעשה פתרון שהמפתחים השקיעו בו מחשבה על מנת ששחקנים יוכלו לנצל ללא חשש את האורבים שלהם, ולווא דווקא לשמור אותם בקנאות עד לסוף המשחק, ככה השחקן יכיר יותר לעומק את השימוש בהם וגם לא יחשוש לנצל אורב ממעמד נמוך יותר לטובת ציוד זמין לעליית רמות.
- מעל 40 Lineage Passives חדשים מעניקים שינויים ייחודיים ליכולות.
- האפקטים הוויזואליים עברו עדכון כך שכל קסם וכל סקיל ירגיש מוחשי יותר ונוכח.

מכניקות חדשות לשדה הקרב
אז גם כאן המפתחת שיפרה כמה מהמכניקות הקיימות וכמה מכניקות חדשות הוכנסו, כמו למשל מערכת ה- Deflect – חוסם 40% מהנזק הנכנס, פתרון הגנתי חדש שמוסיף רובד טקטי. ומערכת נוספת חדשה שנוספה היא מערכת ה-Sprint, שמאפשרת לכם לבצע ריצה מהירה לאחר גלגול, מקנה לכם תמרון מהיר יותר בשטח ומסייע לכם לנקות מפות במהרה, אך מגדיל את הסיכון שלכם לנזק, שכן אם תיפלו ולא יהיה לכם לאן לברוח, אתם תשלמו על כך ביוקר.

מערכת נוספת חדשה היא מערכת ה-Trade, עד כה על מנת לבצע רכישה משחקן אחר, היה נדרש לפנות לאתר, לוודא שהוא מחובר על מנת לבצע איתו סחר וכל זה בתנאי שהוא גם עונה לכם חזרה בצ'אט. ובכן זה נגמר, תכירו את סחר א־סינכרוני (Async Trading) – מערכת חדשה שמאפשרת למכור פריטים גם כשהשחקן לא מחובר, דרך NPC ייעודי. ה-NPC יתווסף למחבוא שלכם, ודרכו בעצם תוכלו לבצע את כל הרכישות שלכם גם אם השחקן השני אפילו לא מחובר.

מערכת ה-Craftig גם היא מקבלת שדרוג משמעותי, שדרוגי הקרפטינג בעדכון 0.3.0 נועדו לפשט את תהליך יצירת החפצים ולהפוך אותו לנגיש יותר: ממשק המשתמש עודכן כך שהאפשרויות ברורות ושקופות, והמתכונים מציגים בצורה מסודרת את החומרים הדרושים ואת התוצאה הצפויה. בנוסף, נוספו אפשרויות שילוב חדשות שמרחיבות את מנעד ההתאמות שהשחקנים יכולים לבצע בפריטים, ומאפשרות בנייה מדויקת וגמישה יותר של ציוד בהתאם לסגנון המשחק האישי. כמו כן הוכנס פריט חדש המאפשר לנו לראות את התוצאה הרצויה או לא רצויה לאחר שדרוג פריט מסוים, וכל מה שנותר לנו לעשות זה להחליט האם לשדרג, או לא.
איזון המשחק היה אחד הנושאים המרכזיים בעדכון 0.3.0, ו־GGG השקיעה בו מאמצים משמעותיים.
בניית דמויות מבוססות קרב קרוב (melee) קיבלה שדרוגים כדי להרגיש עוצמתית יותר, עם נזק משופר ומכניקות שמאפשרות עמידות טובה יותר מול בוסים. גם Minion Builds עברו התאמות – השחקנים יכולים כעת לשלוט טוב יותר במיקום ובפעולות של הסקילים, והזימונים עצמם עמידים יותר לנזק, מה שמאריך את חייהם בקרבות ממושכים.

בנוסף, מערכת ה־Loot עברה מיון מחדש: פחות פריטי “זבל” שנופלים בכמויות מיותרות, ויותר ציוד איכותי שמרגיש רלוונטי להתקדמות השחקן.
ולבסוף, נוספו גם שיפורים גרפיים ניכרים – החל מטקסטורות חדות וברורות יותר ועד לאפקטים מחודשים של אש, קרח וחשמל, שמוסיפים תחושת עומק ויזואלית לקרבות.
השינויים האלו יחד יוצרים חוויה מאוזנת יותר, שמתגמלת מגוון רחב יותר של סגנונות משחק ומעניקה תחושת רעננות לכל שחקן שחוזר אל עולם Wraeclast.
ומה לא נכנס בסוף?
אז למרות שהעדכון The Third Edict נחשב לאחד המשמעותיים ב-Path of Exile 2, Grinding Gear Games בחרו לא להוסיף Class חדש בשלב זה. למרות האכזבה הרבה בקרב השחקנים שייחלו ללהגעתו של הדרואיד בעדכון הנוכחי, הסיבה המרכזית לכך היא שהמפתחים התמקדו בשדרוג מערכות ליבה – כמו ה-Support Gems, הקרפטינג, והאיזון הכללי – לפני הרחבת מגוון הדמויות. הכנסת דמויות חדשות דורשת השקעה עצומה של זמן: לא רק עיצוב סקילים ויכולות, אלא גם התאמת אנימציות, מודלים, ציוד ייחודי, ואיזון מול יתר המחלקות. אילו היו משיקים דמות חדשה בעדכון הזה, היא עלולה הייתה להיות לא מלוטשת או חלשה מדי ביחס לאחרות, מה שהיה מעורר תסכול בקהילה וגם אחד החששות הגדולים של GGG.
בנוסף, הקמפיין קיבל הרחבה משמעותית עם Act IV והאינטרלודס, ולכן העדיפות הייתה לספק לשחקנים תוכן לשעות רבות של משחק ולא עוד אפשרות בחירת דמות. מבחינת אנדגיים, GGG כנראה שמרה את ההרחבות הבאות לעדכון עתידי, כדי לא “לשרוף” את כל התוכן במכה אחת ולאפשר מחזורי עניין מתמשכים. יש כאן גם היבט אסטרטגי: הקהל יקבל בהמשך סיבה לחזור ולהתרגש מחדש כשהכרזה על דמות חדשה תגיע.
מעבר לכך, Grinding Gear Games מנסה להימנע מהטעות שקרתה ב-Path of Exile 1, שם לעיתים נוספו תוכן או מכניקות בקצב מהיר מדי, מה שפגע באיזון וגרם לבלבול. לכן ב-0.3.0 הוחלט להתמקד בלב המשחק: תוכן קמפיין, ליגה חדשה, ואיזון יסודי של מערכות קיימות. בסופו של דבר, ההחלטה שלא להוסיף דמות חדשה משקפת גישה של בניית יסודות חזקים קודם, ואז הרחבה מסיבית בהמשך – כך שכל תוספת עתידית תעמוד על קרקע יציבה ולא תדרוש חזרה אחורה ותיקון מסיבי.









עדכון The Third Edict מסמן צעד משמעותי קדימה עבור Path of Exile 2: תוכן רחב, ליגה חדשה ושיפורי ליבה שמבססים את יסודות המשחק. בלי דמות חדשה הפעם, אבל עם כיוון ברור לעתיד – זהו בסיס חזק להמשך הדרך ובעיקר פתח יציאה מהדשדוש של ההרחבה הנוכחית.