Horizon Zero Dawn Remastered עושה פחות או יותר את כל מה שהוא מתיימר לעשות בכותרת. הגראפיקה של המשחק עברה חידוש רציני החל מטקסטורות, מודלים ויותר. מצד שני הבסיס של המשחק הוא אותו בסיס מוכר לטוב ולרע.
אופק 1.5
Horizon Zero Dawn במקור עדיין לא משחק ישן במיוחד ובטח לא איזשהו משחק רטרו בעל קהל מעריצים ששיווע לקבל גרסה עדכנית שלו. המשחק שיצא בשנת 2017 עדיין נראה לא רע בכלל בתור משחק AAA עם עולם אימרסיבי מלא חיות, גיוון ומקוריות. לכן זה בכלל לא מפתיע שכאשר סוני הכריזה על גרסת ה-Remastered הרבה שחקנים, ביניהם אני הרימו גבה רצינית למדי כלפי הרעיון של חידוש למשחק.
מדובר במשחק ותיק שאף יצא כבר למחשב, לכן לא אתמקד במשחקיות (המעולה) שלו, בסיפור (המעולה) שלו, ובשאר האלמנטים (המעולים) שלו, אלא אדבר באופן ממוקד על השיפורים והתוספות שקיבלנו בגרסה הזו. אם טרם שיחקתם במשחק עצמו ואתם מעוניינים לדעת עליו עוד, הביקורת שלנו על המשחק עצמו נמצאת ממש כאן.
אז בואו נדבר על מה שקבלנו כאן מסוני והסטודיו Nixxes שאחראים על פיתוח ה- Remaster החדש ביותר של סוני (וגם על פורטים מאוד מוצלחים של משחקי סוני למחשב, ביניהם משחק ההמשך Horizon Forbidden West). מבחינת מה שחדש במשחק' מדובר בעיקר בשיפורים גראפיים למשחק מ- 2017. הדבר הכי בולט בגרסת החידוש זה המגוון החדש שנוסף לעולם המשחק.
אני מדבר על טקסטורות חדות יותר ויפות יותר של צמחייה, אדמה, וכמעט כל חומר אחר. הצמחים והסביבות הירוקות גם מגוונות יותר ומגיבות באופן יותר אורגני לשחקן- בדומה בעצם לכיצד העולם הגיב ל- Aloy במשחק השני. אפשר בגדול לומר שהעלו את הרמה של המשחק הראשון לסטנדרטים של המשחק השני, לפחות מהבחינה הגרפית.
שיפור שבאופן אישי לא ציפיתי לו והפתיע אותי כמה שהשיפור נוכח זה הרינדור של מים בעולם. בהשוואה למשחק המקור ב-Remastered הרינדור של המים הרבה יותר עשיר, נראה טבעי וניתן להבחין בו בצלליות טוב יותר ויש בו דינמיות בצורה עשירה יותר. במשחק המקורי בהשוואה המים נראים כמעט "שטוחים" וחסרי מימד.
שיפור משמעותי נוסף הוא בגזרת המודלים של הדמויות. ניתן לראות שיש שיפור באיכות של כלל המודלים של הדמויות האנושיות שנראות יותר מציאותיות עם אפקט Uncanny Valley הרבה פחות מורגש מגרסת המקור של הורייזון. הצורה שבה הדמויות מדברות והן מעבירות רגש תוך כדי שיחה מרגישה משמעותית קרובה יותר למציאות וטבעית.
חלק אחרון של נושא הנראות ב Horizon זה אלו הקאטסינז וכיצד המשחק מציג אותם. הבימוי שלה הקאטסינז בגרסה המחודשת שופר מכמה וכמה בחינות: הזוויות של הקאטסינז שופר ומרגיש דינמי יותר, הזווית לא קבועה על כל דמות ולכן כל שיחה מרגישה אוטומטית מעניינת וטוב יותר. ראוי גם לציין שחלקים רבים מהקאטסינז זכו גם לדיבוב חדש עם של הטקסטים וישנם גם טקסטים ושיחות חדשות שנוספו לגרסת החידוש.
לא מדובר רק בהקלטה מחדש ותו לא, אלא גם בהקלטת תנועות הפנים עם motion capture. זה הופך את ההבעות ותנועות הפנים להרבה יותר אותנטיות והרבה פחות קשיחות. גם כאן, זו העלאה לסטנדרטים של המשחק השני, וזה שדרוג מבורך.
עכשיו דממה, נגישות על הבמה
פן נוסף של גרסת הרימאסטר שקבלנו זה עניין הנגישות. ברמה הבסיסית יש למשחק מספר מצבי משחק גרפיים: מצב גראפי של "איכות" עם רזולוציה גבוה יותר וקצב תמונה נמוך יותר ומצב "ביצועים" עם תמונה חלקה יותר. ביחד עם מצבי משחק המפתחים גם הוסיפו תפריט נגישות עשיר עם אופציות לשינוי מקשים, שליטה בדיוק של הסטיקים וכיצד הם יזוזו, שליטה מתקדמת הרבה יותר ב- HUD ועוד סוגים ומינים שונים של נגיעות מעניינות במשחקיות.
כמובן, ראוי לציין שלא מדובר פה בגרסה עם שיפורים במשחקיות עצמה של Horizon Zero Dawn. שיפורי המשחקיות של Forbidden West לצערינו לא נמצאים כאן ולכן כדאי מאוד לקחת זאת בחשבון. אין פיצ'רים נוחים כגון איסוף אוטומטי של חומרים, אין נשקים חדשים, אותה הגברת בשינוי אדרת.
בסופו של דבר זהו בהחלט משחק רימאסטר טיפוסי שמטפל בצד החזותי והביצועי של משחק המקור אך כמו שסוני יודעת לעשות- כלומר ברמה איכותית מאוד וירידה לפרטים. מי ששחקו בעבר ב-Horizon Zero Dawn כשהמשחק יצא לפני 7 שנים ורוצים עכשיו להתחיל סיבוב שני, כנראה יהנו מהגרסה המחודשת בזכות תג מחיר של שדרוג ב-10 דולר שבעיניי שווים את המחיר של החבילה החדשה (שכוללת גם את ההרחבה, יש לציין). אך אם שחקתם לאחרונה במשחקי הסדרה ואין לכם עותק בשביל השדרוג, כנראה הייתי מחכה מעט להזדמנות יותר טובה לקפוץ למשחק.
מפתחת: Guerrilla Games, Nixxes Software
מפיצה: PlayStation Publishing LLC
תאריך יציאה: 31 באוקטובר 2024
עותק הביקורת של Horizon Zero Dawn Remastered סופק על ידי ישפאר.