ב- The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom זלדה יוצאת למסע להציל את היירול, והיא עושה את זה פשוט מעולה. עם מכניקות משחק שמעודדות יצירתיות, מוסיקה נפלאה ועולם שכיף לחקור, קשה להוריד את הסוויץ' מהידיים.


אני חייב להודות, הגעתי ל-The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom תוך חשש כבד שלא אשאב ממנו הנאה. הסיבה לכך היא העובדה שבאופן אישי לא נהניתי במיוחד מהמשחק הקודם בסגנון, כלומר The Legend of Zelda: Link's Awakening. אולם, אם בתקופה האחרונה היה משחק שהפתיע אותי לטובה, אבל ממש הפתיע, הרי זה המשחק הזה.

היירול בצרות. שוב.

בתחילת The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (מעכשיו EOW) לינק מנסה להציל את זלדה ותוך כדי הקרב נכלא בתוך קרע בין עולמות. זלדה מצליחה להיחלץ משם בעור שיניה ומתגייסת להצלת היירול ולינק מהקרעים שמתחילים לכלות את העולם.

לצידה עומד טריי (Tri), יישות צהובה ונחמדה שמסייעת לזלדה במסע החשוב שלה ומאפשרת לה להשתמש ב"הדים" (Echoes) כדי לחקור את העולם ואפילו בשביל להילחם. טריי וזלדה יתורו ברחבי היירול כדי לאחות את הקרעים בממלכה, לפעמים גם תרתי משמע. הסיפור שנגלל תוך כדי המשחק לא מאוד מסובך או מתוחכם, אבל הוא מספיק מהנה כדי לתת מסגרת טובה למשחק.

בכל שלב של הדרך תפגשו דמויות חדשות עם סיפורים משלהן, שהרבה פעמים מתחברים לעלילה הראשית בדרך זו או אחרת. הדמויות צבעוניות, עתירות רגש למרות שאינן מדובבות באופן מלא וכיף להיות במחיצתן ולראות את ההתפתחויות בסיפורים שלהן.

בשונה מ- The Legend of Zelda: Breath of the Wild (מעכשיו BOTW) ו- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (מעכשיו TOTK), ב-EOW לא תוכלו ללכת ישר לסוף המשחק ותצטרכו להתקדם במשימה הראשית על מנת להגיע לשם. אולם, בהרבה מקרים זה לא אומר שלא תוכלו להסתובב בהיירול להנאתכם ולפתוח את המפה, פשוט תצטרכו לגלות יותר יצירתיות עבור זה.

יצירתיות זה שם המשחק

אחד הדברים המצויינים ש-TOTK הביא לשולחן הוא היצירתיות, ונראה ש-EOW שואב משם הרבה. כאמור, במהלך המשחק תצברו הדים רבים שיוכלו לשמש אתכם בסיטואציות שונות ומפתיעות. ההדים מתחלקים לשתי קטגוריות מרכזיות – דומם וחי. ההדים הדוממים משמשים בעיקר לחקר העולם, וההדים החיים הם בעצם הדים של אויבים שהבסתם, ותוכלו להשתמש בהם כדי להביס אויבים אחרים.

אבל זה מאוד מכליל וגס; למעשה, היצירתיות שלכם תכתיב כיצד להשתמש בסוגי ההדים השונים ולפעמים תופתעו מהתוצאות. למשל, תגלו שהדים דוממים יכולים לשמש גם כנשק כנגד מפלצות, ואילו חלק מההדים החיים יכולים לעזור לכם להגיע למקומות בצורה מהירה ויעילה יותר. לפעמים תגלו גם סינרגיות בין הדים שונים וזה תמיד כיף.

המגוון הרחב של הדים במשחק (יש 127 הדים שתוכלו להשיג) מאפשר לכם לחגוג כיד הדמיון הטובה עליכם, וככל הנראה שלרוב האנשים תהיה חווית משחק שונה לחלוטין. ההדים השונים יעזרו לכם לפתור חידות ולמצוא אוצרות ברחבי העולם החיצוני ובדאנג'נים, אז אל תהססו ללמוד כל הד שנקרה בדרככם, כי לכו תדעו האם ומתי תצטרכו אותו. מסקרנות הסתכלתי על כל מיני סרטוני משחקיות של אנשים אחרים ומאוד התלהבתי לראות רעיונות מקוריים שאפילו לא חשבתי עליהם כאופציה במהלך המשחק.

בנוסף להדים, טריי יכול לעזור לכם בהשתלטות על חפצים או אויבים ותוכלו להזיז אותם ממקום למקום כדי לפתור חידות או לצאת מסיטואציות מסוכנות. כמו כן, לאחר שפתחתם את היכולת הזו תוכלו להשתלט על דברים ולגרום להם להזיז אתכם. בשילוב נכון עם ההדים שברשותכם תוכלו לעשות במכניקה הזו שימושים מגניבים במיוחד, אבל אני לא אגלה לכם כדי שתהנו ותגלו לבד.

יש שני דברים שקצת לא נוחים בחלק הזה של המשחק; ראשית, תפריט הבחירה של ההדים מרגיש מעט מסורבל (דומה מאוד לתפריט הבחירה שיש לחומרים ב-TOTK). שנית, האופציה לסמן דברים (כמו איזה אויב לתקוף או על מה להשתלט) די מגושמת ולא נוחה וגורמת לעיתים לתסכול. אם היה אפשר לשפר את הדברים הללו חווית המשחק, שהיא בהחלט טובה, הייתה משתפרת פלאים.

ניצחון מהדהד

כמעט בכל מקום בו תלכו, תיתקלו באויבים וגם כאן היצירתיות שלכם תיבחן. מערכת הקרב פשוטה אך אפקטיבית; כאמור, תעשו שימוש בהדים שלכם וביכולת ההשתלטות של טריי כדי להכות בהם ללא רחם, אך לאט לאט תשיגו גם יכולות של לינק יקירנו, כמו שימוש במגן, חרב, וקשת, שיעמדו לרשותכם כל עוד מד האנרגיה שלכם לא ריק. השילוב של כל אלו (יחד עם עוד מכניקה שדורשת השלמה של משימות צד, אז פשוט אתן לכם להתנסות לבד) הופך את זלדה לדמות עוצמתית מאוד שממש לא באה לשחק.

ניצחון על אויבים יביא לכם הדים חדשים, רופי (המטבעות של המשחק), וכן חומרי גלם להכנת שייקים ושיקויים שיעזרו לכם להתרפא ולחדש את המצברים. לרוב מצאתי שהקרבות די פשוטים ולא מאתגרים במיוחד, אבל זה לא משהו שהרגשתי שחסר לי, לפחות לא מול האויבים הפשוטים, שבעיקר השתמשתי בהם כדי לצבור עוד ועוד נכסים.

הבוסים, לעומת זאת, די אכזבו אותי. בעוד שהם היו מעניינים יחסית וכל אחד היה צריך להביס בדרך שונה מעט, עדיין לא הרגשתי מאותגר מאף אחד מהם, הן בתחילת המשחק כשהייתי חלש יחסית והן לקראת סוף המשחק שם כבר הייתי עם רוב היכולות פתוחות ועם לא מעט שדרוגים. אני מניח שהדגש הגדול של המשחק היה בעיקר לבחון את היצירתיות של השחקנים, אבל הייתי שמח שלפחות חלק מהבוסים יחזיקו אותי קצת על הקצה. מצד שני, עם כל ההדים האלה איך אפשר לצפות שהניצחון לא יהיה… מהדהד?

קום והתהלך בהיירול

העולם של EOW יפהפה, צבעוני, ומתאפיין בביומות השונות שמרכיבות את היירול, ממדבר גרודו דרך הנהרות של הזורה ועד הרי הגעש, מקום משכנם של הגורונים. בכל מקום תמצאו את הדרך שלכם לעבור שם בבטחה ותוך כדי גם להנות מהדרך. כמובן שבכל ביומה יש הדים אופיניים, כמו גם וריאנטים של הדים (וריאנט רגיל/אש/קרח/חשמל) מסויימים.

מאוד כיף לחקור את היירול של EOW, למצוא את כל הסודות שמוטמנים בכל פינה וללכת לאן שרק אפשר. העולם בנוי היטב והדמויות הרבה פעמים יתנו לכם אינפוט על דברים שאולי פספסתם, אז כדאי להקשיב להן. בנוסף, החופש היחסי שיש עם זוויות המצלמה מאוד מוצלח בעיניי והשתמשתי בזה לא מעט כדי לאתר דברים שהחביאו בעורמה בזוויות נסתרות.

כשתשוטטו בהיירול תוכלו למצוא גם מיני-משחקים כמו קצירת מנגואים, מרוץ סוסים ואיסוף חותמות. שמתי לב שהרבה פעמים התועלת לא שווה את הזמן המושקע, אבל חלקם עדיין כיפיים ונחמד לפחות לנסות אותם.

פס הקול של המשחק עושה עבודה נהדרת ומאוד נהניתי להאזין לו במהלך המשחק. הוא מבליט את הניואנסים שהמשחק מנסה להעביר בכל זמן ומקום, פורט על מיתרי הנוסטלגיה (לפחות של שחקני זלדה) ועדיין מצליח להביא עוד עומק משל עצמו למשחק.

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom התברר כהפתעה טובה. הוא כיפי, מעניין, ואפילו ממכר לעיתים. הוא נותן הרגשה של מיני TOTK, וזו הרגשה מעולה בעיני. בלי ספק זה משחק שאשמח מאוד לראות עוד ממנו, בצורת הרחבה או משחק נוסף עם מכניקות דומות.

מפתחת: Nintendo EPD, Grezzo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 26 בספטמבר, 2024

ז'אנר: פעולה, הרפתקה

זמין על: Nintendo Switch

בוקר על: Nintendo Switch

עותק הביקורת של The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom סופק על ידי נינטנדו ישראל