Resident Evil 4 Remake הוא מה שהמעריצים קיוו לו. הוא משמר את הסיפור והקטעים המרכזיים מהמשחק המקורי, אבל מציג אותם באופן חדש ומרענן, שמצליח להפתיע מעריצים וותיקים. וגם אם מעולם לא שיחקתם במשחק המקורי תמצאו הרבה מה לאהוב פה.


Resident Evil 4 נחשב בעיני רבים כהמשחק הכי טוב בסדרת משחקי האקשן-אימה הוותיקה. משחק שבזמנו הפיח בה רוח חיים חדשה בסדרה ולקח אותה לכיוון חדש, שהפך להיות הסטנדרט לא רק של משחקי רזידנט איוול, אבל של משחקי אקשן בגוף שלישי באשר הם.

היום, כמעט 20 שנה אחרי שיצא במקור, רזידנט איוול 4 לא מרגיש כל כך חדשני. גם כי כבר שיחקנו שני רימייקים של משחקים קודמים בסדרה שמרגישים מאוד דומים, וגם כי כל כך הרבה משחקי אקשן במהלך אותן 20 שנה מבוססים על הרעיונות שהוא פיתח.

אבל, אם נשפוט אותו רגע בפני עצמו, Resident Evil 4 Remake הוא משחק כיף, זורם ואפילו מתאגר ברמות הקושי הגבוהות שלו. כמו עם הרימייקים של RE2 ו-3, קאפקום עשו עבודה מעולה והחזירו את התהילה למשחק שהיה ונשאר פשוט מצויין.

ג'וק בראש

רזידנט איוול 4 משחק בדיוק כמו הרימייקים הקודמים בסדרה. אנחנו שולטים בליאון, הגיבור של רזידנט איוול 2, בגוף שלישי בזמן שאנחנו חוקרים, יורים בזומבים עם מגוון נשקים, ופותרים פאזלים. אז בואו נדבר על כל אחד מהחלקים האלה, ונתחיל דווקא באקשן – אחרי הכל, בשביל זה אנחנו פה.

Resident Evil 4 Remake

השיפור הרציני הראשון שאנחנו רואים מהמשחק המקורי הוא שהפעם ליאון יכול לזוז בזמן שהוא יורה. אני יודע, זה מאוד מרגש. חוץ מזה, מדובר כמעט באותה חוויה מהמשחקים הקודמים. כמעט. ליאון כבר לא שוטר טירון בעיר מלאה זומבים – הוא סוכן ממשלתי למוד קרב בכפר ספרדי מלא זומבים, והזומבים האלה הם לא מהסוג הנחנחי שנופל לרצפה אחרי כדור או שניים לראש. הם מהסוג שמוציא מהצוואר שלו זרועות תמנון עם להבים ומנסה להוריד לכם את הראש בחזרה.

זה בגלל שהם טכנית לא באמת זומבים, אלא מקומיים שסובלים מטפיל אגרסיבי במיוחד שלאט לאט הופך אותם למפלצות עם הרבה עיניים, זרועות, ואיכסה פיכסה כללי כמו שסדרת רזידנט איוול אוהבת לעשות. והם לא האיום היחיד שתתמודדו מולו, אבל אני לא רוצה להרוס לכם את ההפתעות (או לתת לכם רמזים איך לשרוד אותן).

למזלנו, לליאון יש כמה טריקים חדשים. הוא יכול לבעוט בזומבים כדי להעיף אותם אחורה, והוא אפילו יכול לעשות להם סופלקס אם תורידו אותם לברכיים. גם תוכלו להרוג זומבים בשקט אם תתגנבו אליהם מאחורה עם הסכין החדשה שלכם. הסכין הזו, אגב, היא כנראה החברה הכי טובה שלהם במהלך המשחק. היא תוכל להדוף התקפות, לעזור לכם להשתחרר מאחיזה של אויבים עם נזק מינימאלי, ולעיתים גם לחסל אויבים במכה אחת. רק תדאגו לשפץ אותה אצל הסוחר מידי פעם.

Resident Evil 4 Remake

תראו לי את מה שיש לכם

אם הסכין היא החברה הכי טובה שלכם, הסוחר הוא כבר כמעט משפחה. תפגשו אותו שוב ושוב לאורך המשחק, והוא יימכור לכם נשקים חדשים, חפצים שימושיים ושדרוגים. הוא כמובן לא יעשה את זה בחינם, ופה נכנס עניין חקירת העולם.

רזידנט איוול 4 הוא משחק די לינארי, אבל עדיין נותן לכם את החופש לחקור אזורים צדדים ואפילו לחזור אחורה כדי לאסוף דברים שפספסתם, או שפשוט היו מאחורי מנעול שרק שעכשיו מצאתם את המפתח בשבילו. אם תחקרו טוב טוב תמצאו יותר מעוד קצת תחמושת או עשב מרפא, למרות שתמיד תשמחו למצוא כמה שיותר מאלה. תוכלו למצוא אוצרות ואבני חן שתוכלו למכור לסוחר. כנראה שבלי האוצרות האלה לא יהיה לכם מספיק כסף כדי לרכוש את הנשקים החזקים יותר, שלא לדבר על לשדרג אותם, אז המשחק מאוד מעודד אתכם לחקור. מי יודע – אולי אפילו תמצאו נשק חדש.

והאמת, שחקירת העולם תבוא לכם די בטבעיות. לא מדובר בסביבות ענקיות ופתוחות שיבזבזו לכם זמן בשיטוט חסר פואנטה, וכמעט כל פעם שתרדו מהשביל הראשי תמצאו משהו שימושי וזה תמיד כיף.

Resident Evil 4 Remake

בנוסף לאוצרות, תוכלו להשלים בקשות מיוחדות מהסוחר, שאפשר להתייחס אליהן כסוג של משימות צד. לדוגמה, הוא יבקש מכם להרוס מדליונים כחולים שתלויים באזור מסויים, או להביא לו משהו יחסית נדיר, כמו ביצת זהב. השלמת משימה כזו תזכה אתכם ביהלומים שתוכלו להחליף בחפצים מיוחדים אצל הסוחר, אז משתלם לעשות אותן גם אם רובן די בנאליות. ושוב, זה משהו שהרבה פעמים תוכלו לעשות "על הדרך" כי רזידנט איוול 4 יודע שאתם פה בשביל האקשן, ופחות בשביל לחשוב.

לכל מנעול יש מפתח

אם כבר מדברים על לחשוב, הגיע הזמן להתייחס לעמוד התווך השלישי של כל משחק רזידנט איוול – הפאזלים. ובכן, הפאזלים בעיקר שם. בניגוד לסדרות אימה וותיקות אחרות כמו Silent Hill או Fatal Frame, הפאזלים קיימים יותר בשביל לשלוט בקצב של המשחק, ופחות כדי לאתגר אתכם יותר מידי.

Resident Evil 4 Remake

כמיטב המסורת, רוב הפאזלים פשוט דורשים מכם למצוא את המפתח הנכון למנעול שעוצר אתכם מלהתקדם, שזה פחות פאזל ויותר תירוץ לירות בעוד זומבים. חלק מהם מציעים קצת יותר אתגר, וידרשו מכם לחפש רמזים בסביבה, או לסובב דברים כדי ליצור תמונה או סמל, אבל לא מדובר במשהו שייקח לכם יותר מידי זמן. זה בעיקר ממלא את החלל שבין קרב לקרב.

מחושים ונהנים

אבל החלל הזה נראה ממש טוב. אולי לא ברמה של הדור החדש (המשחק יצא גם לפלייסטיישן 4 אחרי הכל), אבל ה-RE Engine של קאפקום עדיין נותן עבודה. הטקסטורות של שיער, פרווה או צמחייה קצת גסות, אבל המודלים של הדמויות ובעיקר האויבים נראים מעולה, והסביבות השונות שתחקרו מייצרות אווירה של בידוד וקלסטרופוביה מבלי להיות קטנות או ריקות.

אני חייב לציין לטובה את הבוסים במשחק, שאיכשהו מצליחים להפתיע כל פעם מחדש עם עיצובים מטרידים במיוחד שכוללים יותר מחושים, משושים, עיניים ושיניים משהאדם הממוצע יכול להכיל. מה שכמובן הופך את התבוסה שלהם למאוד מספקת, אבל עדיין קצת מגעילה.

Resident Evil 4 Remake

גם הסאונד של המשחק מצויין. אני שיחקתי את Resident Evil 4 על הפלייסטיישן 5, שעושה שימוש מוצלח מאוד ברמקולים שבשלט עצמו. דמויות מדברות אליכם דרך השלט, מה שמוסיף לקול שלהן אפקט מחוספס של מכשיר קשר, וזה די מגניב. שחקני הקול של רוב הדמויות עושים עבודה טובה – אציין לטובה את השחקנית של אשלי גראהם, שבגרסה המקורית הייתה הדבר המעצבן בייקום אבל הפעם נשמעת כמו בנאדם אמיתי ולא כמו חתול שדרכו לו על הזנב.

עוד רימייק מוצלח לערימה

Resident Evil 4 Remake הוא מה שמעריצים של המשחק המקורי קיוו לו. הוא משמר את הסיפור והקטעים המרכזיים מהמשחק המקורי, אבל מציג אותם באופן חדש ומרענן, שמצליח להפתיע מעריצים וותיקים.

גם אם מעולם לא שיחקתם במשחק המקורי על הגיימקיוב או הפלייסטיישן 2 ב-2005 (או על עוד כמה קונסולות אחרות מאז) תמצאו הרבה מה לאהוב פה, בעיקר אם אתם אוהבים אקשן בומבסטי עטוף בזומבים מלאים בג'וקים שמנסים להרוג אתכם.

מה שכן, אני קצת מאוכזב מזה שהרימייק לא כולל גם את Separate Ways, קמפיין נוסף בכיכבה של דמות אחרת שמתרחש במקביל לסיפור של רזידנט איוול 4. נותר לקוות שה-DLC הזה יגיע מתישהו בעתיד הקרוב, בדומה למצב ה-Mercenaries שמצטרף למשחק המלא בחינם.

Resident Evil 4 Remake

בשורה התחתונה, מדובר בחידוש מוצלח ונאמן למקור, שבתקווה יוביל לעוד משחקים בסדרה, ואולי אפילו לגרסאות מוצלחת יותר של המשחקים החלשים בה. עד שזה ייקרה, תוכלו להמשיך להינות מRE4 בזכות New Game Plus, שלל אתגרים אופציונאלים המשחק מציב ביניכם, או סתם כי אתם ממש אוהבים לבעוט לזומבים בפרצוף.

מפתחת: Capcom

מפיצה: Capcom

תאריך יציאה: 24 במרס, 2023

ז'אנר: פעולה, אימה

זמין על: PS5, PS4, XSX, PC

בוקר על: PlayStation 5

עותק הביקורת של Resident Evil 4 Remake סופק על ידי ישפאר.