חברת ג'ברה (Jabra) היא אחת החברות המוכרות והמוצלחות ביותר בתחום הסאונד, ונחשבת לאחת השחקניות הגדולות בתחום אוזניות ה-TWS (או True Wireless) עם סדרת ה-Elite הותיקה של החברה, שהיום (ה-21.3) מצרפת אליה את ה-Jabra Elite 4 החדשות (מבלי להתבלבל עם ה-Jabra Elite 4 Active הותיקות).

האוזניות החדשות נכנסות לטווח שבין ה-Jabra Elite 3 וה-Jabra Elite 5, כשהן למעשה חולקות את אותו המראה של האוזניות האחרות בסדרה. למעשה, ה-Jabra Elite 4 החדשות זהות ל-Jabra Elite 3 כמעט בכל הפרמטרים (צורה, גודל, משקל וצבעים זמינים), אך ה-Elite 4 החדשות מוסיפות על ה-Elite 3 כמה וכמה פיצ'רים נוספים ומהותיים בדמות סינון רעשים אקטיבי (ANC) ו-Bluetooth Multipoint שמאפשר חיבור ל-2 מכשירים במקביל (Bluetoot 5.2).

Jabra Elite 4 – חדש ומשופר

ה-Jabra Elite 4 מגיעות עם דרייברים בקוטר 6 מ”מ, וכוללות 4 מיקרופונים מובנים לטובת סינון הרעשים האקטיבי. מבחינת ה-ANC, תוכלו לבחור מבין לא פחות מ-5 מצבי סינון שונים שיאפשרו לכם להחליט כמה רעש (או – איזה סוג של רעש) תרצו כן לשמוע דרך המוזיקה. מבחינת קודקים, האוזניות תומכות הן ב-SBC והן ב-aptX.

מלבד ה-ANC והשיפור ב-Blueetooth, האוזניות החדשות מגיעות עם תקן IP55 לעמידות במים ואבק, מה שאולי לא יאפשר לכם לשחות איתן, אך כן מאפשר שימוש יומיומי רגיל, או כאוזניות לריצה ו/או חדר כושר. כמובן שכמו רוב אוזניות ה-TWS בשוק, גם פה תוכלו להפעיל בעזרתן את שלל העוזרות הקוליות הקיימות (סירי, גוגל, אלכסה וכו').

מבחינת חיי סוללה, ה-Jabra Elite 4 אמורות לספק כ-5.5 שעות של מוזיקה עם ANC מופעל, או סה"כ 22 שעות עם הטעינה הכלולה בקייס שלהן, שגם הוא דומה בעיצובו לשאר מארזי הנשיאה בסדרת ה-Elite של ג'ברה.

היתרון הנוסף הוא המחיר של האוזניות. הן משווקות בתור "אוזניות ב-100$" – או כ-399 ש"ח בארץ, מה שמציב אותך בסה"כ 20$ מעל המחיר של ה-Jabra Elite 3 (כ-80$, או כ-299 ש"ח בארץ), רק שבעבור אותם 20$ אתם מקבלים שני פיצ'רים חשובים ומהותיים במיוחד, שלא נפוץ למצוא באוזניות עם תג מחיר שכזה, מה שהופך אותן לאוזניות משתלמות מבחינת יחס עלות\תועלת.

אז האם ה-Jabra Elite 4 באמת יותר משתלמות מהאחיות הגדולות והקטנות שלה בסדרה? לנו נשאר רק לחכות ולראות.