ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 הוא מחשב גיימינג שעטוף באריזה קטנה וקורא לעצמו נייד. מדובר במפלצת אימתנית שמספקת ביצועים שמתחרים בקלות במחשבי PC נייחים, וכל זה באריזה שאולי יכולה להיכנס לכם בקלות לתיק, אבל לא באמת מצדיקה את השם "מחשב נייד".

אם נסתכל איפה אפשר למצוא כיום כרטיסי מסך מהסדרות החדשות והגבוהות, נמצא למעשה שני קווי מוצרים. הראשון הוא עולם ה-PC עם מחשבי ה-High End שלו (לא כל אחד יכול להוציא מעל ל-4,000 רק על ה-GPU), והשני הוא עולם לפטופי הגיימינג, שאולי מגיע עם גרסאות ניידות של אותם כרטיסי מסך בכירים, אבל מספקים ביצועים מרשימים בהחלט, כפי שבהחלט ניתן לראות ב-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733, שהוא ספינת הדגל של ניידי הגיימינג של מותג ROG.

למי שלא עוקב ולא שם לב, הלפטופים של היום הם כבר מזמן לא תחליף נחות למחשבי גיימינג כמו שהיו הלפטופים שהכרנו בתור ילדים ונערים. אז נכון, אם נשווה PC ולפטופ באותו המחיר, בוודאות תקבלו תוצאות גבוהות יותר ב-PC, אבל לפטופי הגיימינג של היום הם חזקים יותר, עמידים יותר, מחזיקים יותר מעמד וקלים יותר מפעם.

כל ניידי הגיימינג שווים, אבל חלק מהם שווים הרבה יותר

למעשה, ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 מייצג את הקצה העליון של הגיימינג הנייד, ובעצם ASUS הרכיבה פה מחשב נייד שמגיע עם המפרט שהוא כנראה הכי חזק שאפשר באריזה קטנה שכזאת:

  • מעבד Intel i9 12950HX
  • כרטיס מסך NVIDIA RTX 3080 Ti Laptop 16GB GDDR6
  • זיכרון 32GB DDR5 4800MHz
  • איחסון 2TB + 2TB NVMe PCIe 4.0 במערך RAID 0
  • סוללה 90Wh מובנית
  • מסך IPS בגודל 17.3 אינץ, רזולוציית QHD (1440p) עם קצב רענון של 240Hz

כל המפרט הזה ארוז בצורה ששמה דגש על שלושה דברים – קירור, נראות ופעולה שקטה.

איך אני נראת? מיליון דולר

כמתבקש מלפטופ שממוקם בקצה העליון של ניידי הגיימינג, ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 מצויד בשביל שתוכלו לדפוק הופעה, גם כשהוא סגור וגם כשהוא פתוח.

מצידו האחורי של המסך תוכלו למצוא את הלוגו של ASUS ROG, כמובן עם תאורת RGB עדינה ונשלטת, אך מלבד כך תוכלו למצוא מעין דיו סתרים שניתן לראות כשמאירים באור UV (לנוחיותכם – ביחד עם המחשב מגיע פנס UV ממותג) על המכסה, והופך את הצד האחורי של המסך ליצירת אומנות מרשימה במיוחד.

בחלקו הקדמי התחתון של גוף המחשב תמצאו פס RGB שחוצה מצד שמאל לצד ימין (ואף זולג לשני הצדדים מעט) שמספק תאורת אווירה לעבודה/משחקים. בצידו האחורי של גוף המחשב תמצאו, מלבד פתחי איוורור וחיבורים, גם פאנל נשלף שתוכלו להחליף בהתאם לרצונכם מבין ה-3 שמסופקים עם המחשב (או – להוריד מהאתר טמפלט להדפסת תלת מימד כך שתוכלו להדפיס מה שבא לכם, אם יש לכם גישה למדפסת תלת מימד).

המקלדת עצמה במחשב הינה מקלדת מלאה (כולל NumPad) אם כי לא בפריסה הרגילה של מקלדת מלאה, אלא מרוכזת וצרה יותר, כשכל כפתור מקבל תאורת RGB אישית. בנוסף, כל אזור המקלדת מצופה בחומר מיוחד שנועד להפחית כתמים וטביעות אצבע, והשימוש בפלסטיק נועד לאפשר עבודה הפחתה בחימום משטח העבודה גם כשה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 עצמו חם ממאמץ.

קירור ורעש – מפתיע לטובה

כשמסתכלים על המפרט של ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733, בקלות מבינים שמדובר במפזר חום רציני. בהתאם לכך החבר'ה ב-ASUS הבינו שנדרש פה פתרון קירור מסיבי יותר מהרגיל. אותו פתרון שהם הציעו מתחיל כבר משלב כיסוי השבב, שבמקום משחה טרמית רגילה בחרו במתכת הנוזלית של חברת Grizzly, שידועה בתור אחת החלופות היעילות ביותר בשוק.

המתכת הנוזלית מעבירה את החום לתא אידוי מסיבי שמאפשר פיזור חום יעיל יותר בכל שטחו, ביחד עם צינורות נחושת ו-2 מאווררים בשני צידי המחשב, שדוחפים החוצה אוויר חם דרך 4 פתחי איוורור במחשב (שניים מאחורה, ואחד בכל בכל צד). תוסיפו לכך את העובדה שחלקו התחתון של המחשב עשוי פלסטיק בציפוי גומי, ותקבלו מחשב שמצד אחד יודע לקרר את עצמו טוב מאוד, ומצד שני כשהוא כבר כן מתחמם – לא גורם לאי נוחות בשימוש.

אחרי שראינו ממה מורכבת מערכת הקירור, הגיוני לחשוב שכל המערכת שמצוינת פה מעלה נשמעת כמו מטוס סילון תחת עומס, אז זהו שלא. גם תחת עומס מקסימלי, בעזרת עיצוב יעיל למאווררים ואופטימיזציה של זרימת האוויר, ASUS מתחייבת שה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 לא עובר את ה-40 דציבלים ב-Performance Mode של המחשב. לשם המחשה, 40 דציבלים זה רמת קול שהיא בין שיחה רגילה לבין לחישה. והאמת? בתור אחד שמכיר מקרוב ניידי גיימינג, בעוד שהרעש שעושה המחשב בעומס כבד אכן מורגש, הוא בהחלט לא מתקרב למה שאנחנו מכירים מפעם, כך שאני אישית בהחלט ממליץ לשחק בו עם אוזניות לאימרסיביות מקסימלית.

Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 – ועכשיו לעיקר

אי אפשר להתווכח על כך שהמראה, הקירור והעיצוב של הלפטופ הם אלמנטים חשובים. וכמובן, שככל שמרבים ב-RGB כך מרבים ב-FPS גבוה, אבל בקצה של הכל יש פה לפטופ גיימינג עם מפרט מרשים ביותר, שמי שבוחר לקנות אותו רוצה לשחק בכל משחק שרץ בשוק, בלי להתפשר על האיכות שלו, או על הביצועים שהמחשב נותן לו.

אז לקחנו את ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 לסבב בדיקות שכלל בדיקות מאמץ, תוכנות באנצ'מארק וכמה וכמה שעות של גיימינג ישן וטוב. והתוצאות? לפניכם.

מבחנים סינטטיים ובאנצ'מארקים

במסגרת המבחנים הסינטטיים והבאנצ'מרקים, הרצנו על המחשב בחינות שמטרתן לאמץ את המחשב ע"י יצירת סצנות ספציפיות שהמערכת ככלל צריכה להתמודד איתן, ולאחר מכן המערכת מקבלת ציון כללי, ובחלק מהמבחנים גם מתקבלת חלוקת ציונים לכל רכיב בנפרד.

כפי שניתן להבין מתוצאות המבחנים, גם במבחנים הסינטטיים הכבדים, ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 מקבל תוצאות מרשימות במיוחד, מה שלא מפתיע בהתחשב בחומרה האימתנית שיש בתוכו שכוללת מעבד i9 וכרטיס מסך RTX 3080 Ti, גם אם זו הגרסה הניידת שלו. היות ואנחנו מדברים על מסך ברזולוציית QHD (לא שהוא לא מסוגל להריץ 4K, אבל זה לא רלוונטי ללפטופ), אין שום דבר שהמחשב הזה לא מסוגל לתת לכם בו חוויה מושלמת.

מי שמעוניין להתעמק בתוצאות יכול להיכנס לאתר של כל אחת מהבדיקות, ולהשוות את התוצאות של ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 לכל מחשב אחר שביצע את הבדיקות (או לתוצאות של ה-AORUS Model X שבדקנו), ולבחור מפרט השוואתי ולראות איך הוא ביחס אליו. או לחילופין, להריץ את המבחנים אצלו על המחשב, ולראות איך המחשב האישי שלכם עומד אל מול ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733.

מבחן השוואתי – UserBenchmark

המבחן הזה הוא מאוד פשוט. הוא מבצע סט פעולות אחיד על המחשב, ומשווה אותו לכל מחשב אחר שהריץ את אותו סט בחינות. לתוכנה זו מאות אלפי משתמשים שהזינו תוצאות, כך שהתוצאות פה, בצורה מסוימת, מייצגות את היכולות של המחשב שלכם ביחס למחשב הממוצע בשלוש קטגוריות שונות – תחנת עבודה, מחשב ביתי ומחשב גיימינג.

גם כאן ניתן לראות בצורה נוחה מאוד שה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 חזק בהרבה מהמחשבים הממוצעים בקטגוריות הגיימינג ותחנות העבודה. כלומר פי 1.67 יותר חזק ממחשב גיימינג ממוצע (ואל תשכחו – זה כולל מחשבי PC לא ניידים). היתרון הקטן של 7% ביחס למחשבים פשוטים בסגנון מחשבים ביתיים נובע מכך שהמשימות שאותן הם מבצעים הן כל כך פשוטות, שאפילו מחשב בסיסי ביותר מבצע אותן במהירות גבוהה במיוחד, והבדלים שנמדדים במיקרו שניות כבר חסרי משמעות.

מבחני משחקים

מבחני משחקים זה בסוף קונספט מאוד פשוט – בתוך המשחק קיים מבחן ספציפי שבוחן את המערכת בהגדרות שזהות עבור כל מחשב שמריץ את הבדיקה (בניגוד למשחק חופשי, בהם משתנים שונים יכולים להשפיע על התוצאות בין כל הרצה ובין כל מערכת). בנוסף על כך, התוצאות מאוד אינטואטיביות כיוון שמדובר ב-FPS, או פריימים לשנייה, שזה למעשה מה שאנחנו כשחקנים חווים.

במדגם מייצג של 5 משחקים, החל מ-World Of Tanks שרמת האתגר הגרפית בו היא בינונית אך עם חישובים פיזיקליים רבים (מעופי פגזים, תנועת טנקים וכו'), דרך Youngblood ו-GRB עם הגרפיקה הדורשנית שלהם, ועד לטומב-ריידר עם הגרפיקה המרשימה וה-DLSS שבו, המספרים שאנחנו מקבלים מה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 הם בהחלט מרשימים.

אז נכון, מדובר בבחינה שנעשתה על מסך QHD ולא 4K, אבל היכולות ב-4K לא רלוונטיות כאן, היות והמסך של המחשב הוא QHD, ובהתאם למה שאנחנו רואים בתוצאות, טוב שהוא מאפשר עד 240Hz, כי מסך 144Hz או 165Hz היה בהחלט מביא למצב של חוסר ניצול מלא של יכולותיה של החומרה.

השורה התחתונה – מפלצתי, בכל המובנים

הדבר הראשון והחשוב ביותר לומר הוא שמדובר במפלצת ביצועים. בטח כשמשווים אותו למחשבים ניידים, אבל גם כשאנחנו משווים אותו למחשבי PC נייחים. הביצועים שתקבלו מה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 לא נופלים ממחשב PC יקרים במיוחד (אך כמובן כן נופלים ממחשבי PC בטופ), וכשאנחנו זוכרים שבסוף מדובר במחשב נייד – בהחלט מרשים.

מבחינת המראה וההקפדה על הפרטים – אין מה לומר, פשוט שאפו ל-ASUS. ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 הוא פשוט מושלם. הוא יפה, הוא מרשים, הוא נוח לשימוש גם ברגיל וגם בגיימינג כבד (לא מחמם את הרגלים או את משטח המקלדת בצורה בלתי נסבלת) והוא בהחלט יסובב ראשים כשתפתחו אותו ברכבת או בעבודה.

התוספות הקטנות שמגיעות איתו גם נחמדות – תיק הגב נוח במיוחד גם להליכות ארוכות, ומאפשר גישה נוחה ופשוטה למחשב מצד אחד, ועם המון מקום לפרטים נוספים מצד שני. מצלמת הרשת שמגיעה עם המחשב היא באיכות FHD, נוחה לחיבור ומיקום ומספקת תמונה וסאונד נהדר, העכבר שמגיע בערכה (ה-Chakram Core) הוא גדול ונוח לשימוש, אם כי היה יכול להיות נחמד לקבל בערכה עכבר אלחוטי, וכמובן מטען USB-C קטן ונוח להטענה קלילה של המחשב בלי להשתמש במטען הרגיל והכבד (330W למטען הכבד, 100W ל-USB-C).

אבל ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 מגיע עם שני חסרונות גדולים במיוחד. הראשון – המחשב הזה לא באמת נייד. המחשב עצמו שוקל לא פחות מ-3 ק"ג, וזה בלי האביזרים ההיקפיים שאתם תרצו לסחוב איתו. אז נכון, הוא משמעותית פחות כבד מניידי גיימינג שהתרגלנו אליהם פעם, אבל כיום 3 ק"ג זה המון למחשב נייד, במיוחד אם אתם מתכננים להסתובב איתו יום שלם. תוסיפו לזה את הצורך במטען הגדול והכבד אם אתם באמת מתכננים לשחק בו זמן רב, והגעתם לנפח ומשקל גדולים (פלוס אוזניות, פלוס עכבר) שלא בהכרח יהיו נוחים להסתובב איתם ו/או לפתוח אותם על השולחן הקטן ברכבת.

מלבד זאת, נקודת האכילס הגדולה ביותר שלו, כפי שבטח הימרתם, הוא המחיר הגבוה שלו. מחירו בארץ עומד על לא פחות מ-21,490 ש"ח (נכון להיום – מחיר מבצע של 18,936 "בלבד"). אז נכון, אם אתם רוצים את הטוב ביותר אז צריך לשלם על זה, והערכה שמגיעה איתו עם האביזרים בהחלט שווה, אבל אי אפשר להוציא מהראש את המחשבה שמחשב גיימינג ב-8,000 ש"ח אולי לא יתן ביצועים כמו ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733, אבל יאפשר לכם לשחק בדרכים בצורה נוחה וטובה, ובשאר ההפרש תוכלו לשדרג את ה-PC הביתי שלכם בכיף.

אז אם המחיר לא מפחיד אתכם, ואתם מבלים זמן רב בדרכים עם גישה לשקע חשמל, אז ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 הוא בהחלט אופציה שכדאי לכם לשקול. למרות המחיר והמשקל שלו, מדובר על מפלצת ביצועים חסרת מעצורים.

ה-Asus ROG Strix SCAR 17 SE G733 סופק ע"י נציגות ASUS בישראל