Mario Strikers: Battle League נותן לנו כל מה שמשחק כדורגל צריך; מהלכים כיפיים, תיקולים מרשימים, אוהדים שרופים והמון אקשן. אם המשחק קרץ לכם אבל לא הייתם בטוחים שבא לכם עליו, אני ממליץ לכם לתת לו צ'אנס.


משחק הכדורגל האחרון ששיחקתי היה לפני שני עשורים בערך. פיפ"א 2000 זכור לי לטובה, אבל מאז לא ראיתי שום צורך לחוות בשנית את חווית הכדורגל הדיגיטלית, גם לא כשיצא Captain Tsubasa, בקיץ לפני שנתיים. השרברב האיטלקי הכי ספורטיבי בעולם, מריו, חוזר עם חבריו למגרש הכדורגל ב-Mario Strikers: Battle League, ושכנע אותי להצטרף אליו לסיבוב.

אין סיפור, תשחקו

בשונה ממשחקי מריו קלאסיים בהם תמצאו נוכחות קלה של עלילה, אך בדומה למשחקי הספורט של מריו כגון מריו גולף, ב-Mario Strikers: Battle League אין אפילו רמז לעלילה. תעלו על מדים, תבחרו את הקבוצה שלכם ורוצו למגרש.

כמובן, זה הגיוני כי מריו סטרייקרס הוא בסופו של דבר סוג של "משחק מסיבה", והערך שלו מתבטא יותר כשמשחקים עם אנשים נוספים ולא לבד.

המשחק מכיל רשימת מדריכים מצוינים למשחק, שילמדו אתכם כמעט את כל הטריקים והשטיקים שהמשחק מציע. בכל מדריך שכזה תתבקשו לבצע מספר פעולות מוגדרות, ולאחר מכן יהיה משחקון קצר בו תוכלו להתאמן על המהלכים החדשים אותם למדתם.

המדריכים עוברים על הדברים הבסיסיים כגון תנועה במגרש, מסירות, תיקולים ובעיטות לשער אך גם מטפלים בכל האלמנטיים שהופכים את סטרייקרס למשחק מריו לכל דבר, לדוגמה שימוש בחפצים כדי להפריע ליריבים שלכם (ולעיתים קרובות, גם לעצמכם).

המדריכים מעולים למי שחדש לעולם של מריו סטרייקרז או למי שמעוניין לקבל ריענון קל. תוכלו גם להתאמן על המהלכים שלכם בלי להיות במשחק אמיתי.

חשוב לציין שכל המדריכים האלה הם ממש רשות – תוכלו להתעלם מקיומם ופשוט להתחיל לשחק.

מדליק, מהיר וכאוטי

Mario Strikers: Battle League מתאפיין בקצב משחק מהיר ועצבני. הדמויות מתרוצצות על המסך וגורמות לכאוס תוך כדי חתירה לשער היריב. לעיתים קרובות קשה להתמצא על המגרש, במיוחד כשמשחקים כקבוצה שלמה לבד, אבל עם מעט אימון זה משתפר מאוד, ואפילו מתחיל להיות ממש כיף.

המשחקיות עצמה מאוד מזכירה, טוב, פיפ"א, צריך להביא את הכדור לצד של היריב, ולנסות להבקיע גולים. כמובן, בפיפ"א אסור לזרוק פצצות על הקבוצה השנייה, את קליפות הבננה זורקים רק האוהדים, והתיקולים שם לא כוללים הצמדה לגדר חשמלית. בנוסף, לכל דמות יש מהלך מיוחד שנקרא Hyper Strike. אם הצלחתם להבקיע שער בעזרתו, תהנו מתוספת של שתי נקודות לתוצאה שלכם, במקום נקודה אחת.

mario strikers battle league

המשחקים יכולים להיות מאוד מאתגרים. תחרויות הגביע השונות מציגות כל פעם אתגר חדש מול השחקן, והזירה המקוונת תשליך עליכם שחקנים שהתאמנו לא פחות מכם. כפועל יוצא, המסך יראה לעיתים כמו יצירה אבסטרקטית ומוטרפת שקל להישאב אליה.

השימוש בראמבל של השלט במסירות, בתיקולים ובבעיטות לשער מוסיף מאוד לאימרסיביות. התחושתיות הזו גם נותנת בוסט של ריכוז ועירנות, וזה מאוד, מאוד חשוב במשחק הזה. עם כל הבלגאן שממלא את המסך תוכלו למצוא את עצמכם חוטפים גולים מעליבים משום מקום, אבל במקביל, תוכלו גם לחלק כמה כאלו בעצמכם, בייחוד אם תבנו טוב את הקבוצה שלכם.

אני בוחר בך!

הדבר הכי חשוב כשבוחרים קבוצה ב-Mario Strikers: Battle League, הוא מציאת האיזון בין חברי הקבוצה השונים. כל קבוצה מורכבת מארבע דמויות לבחירתכם, יחד עם Boom-Boom השוער, וכל דמות שונה מחברתה ומתאפיינת בחוזקות וחולשות. את דונקי קונג קשה לתקל, לדוגמה, והוא מכפכף בקלות את רוב הדמויות, אך מצד שני הוא רץ לאט מאוד וקל להשיג אותו.

ככל שתתקדמו במשחק ותזכו ביותר גביעים, כך תוכלו לרכוש ציוד לדמויות האהובות עליכם, שמעבר לסוואג, משפרים סטאטים מסויימים על חשבון סטאטים אחרים. כך תוכלו להחליט האם אתם רוצים לאזן דמות מסויימת או דווקא לקחת את החוזקות שלה לקיצון.

בכל אופן, בהחלט שווה לכם לשקול לגוון את הקבוצה שלכם ולא לעשות קבוצה שבה יש רק טנקים איטיים, ספידסטרים חלשים וכיוצא בזה. תזכרו תמיד שהכדור הוא עגול וניתן לגלגל אותו מדמות אחת לשניה, אז אם אתם צריכים מהירות תעבירו את הכדור לדמות מהירה ואם אתם צריכים בעיטה עוצמתית לשער – אל תשחקו סולו ותמסרו לדמות המתאימה.

לשחק בכל מצב

ב-Mario Strikers: Battle League תוכלו לבחור לשחק בכמה מצבים. תוכלו לבחור במצב משחק מהיר ופשוט לשחק בכיף שלכם. תוכלו לבחור במשחקי גביע בהם תצטרכו להתעמת מול מספר קבוצות שחולקות ייחודיות מסויימת, למשל קבוצה שמתמסרת יותר טוב מהרודפים של נבחרת הקווידיץ' של אירלנד.

פיצ'ר נוסף שהמשחק מביא הוא המועדונים. תוכלו להיות חלק ממועדון של עד 20 שחקנים ולהתחרות בליגות (שיתחילו ממש בקרוב). בשביל לקחת חלק בפעילות זו, תצטרכו כמובן שיהיה לכם חשבון אונליין, אבל אם כבר יש לכם אז אתם יכולים כבר להתחיל להצטרף למועדונים קיימים או לפתוח מועדון משלכם עם חברים.

אפרופו אונליין – קשה לי להביע דעה חד משמעית. בחלק מהמשחקים ששיחקתי אונליין לא נתקלתי בבעיות אך בחלק היו לי לאגים נוראיים שפשוט הרסו לי כל אפשרות לתזמון נכון של המהלכים שלי. אני מקווה שזו בעיה שתיפתר בעדכונים הקרובים.

לשחקן קז׳ואלי שכמוני, מצבי המשחק הללו בהחלט מספיקים לי. הם שומרים על נוסחה פשוטה וקלילה מבלי להכנס לעומק כמו משחקים אחרים בסגנון. אני מניח שאנשים שרגילים ליותר ימצאו את עצמם מול שער ריק, אבל זה לא אומר שהם לא יהנו להבקיע אותו.

מאמה מיה של משחק

נינטנדו בהחלט יודעים איך להכניס את הכדורגל למשחק; כל גול מלווה בשידור חוזר ובהשווצה של הדמות שהבקיעה אותו. כמו כן בסוף משחק יש היילייטס יחד עם סטטיסטיקות של המשחק, כגון נסיונות הבקעה, אחוז החזקה בכדור וכדומה. זה מוסיף מעט יותר אותנטיות למשחק ושם אותו על אותו מגרש כמו משחקי כדורגל אחרים, לפחות בעיניי.

Mario Strikers: Battle League אמנם לא מציג את מריו ככריס פראט עם Motion Capture, אבל האפקטים החזותיים שהולכים על המגרש הופכים את המשחק לחוויה לעיניים. במיוחד בולט ה-Hyper Strike, שמציג בעיטה מיוחדת עם אנימציה מרשימה וייחודית לכל דמות. בנוסף, המוסיקה במשחק כיפית והאפקטים הקוליים נכנסים בול איפה שצריך אותם.

למרות שמשחקי כדורגל הם לא כוס התה שלי, Mario Strikers: Battle League הצליח לתת לי חוויה מהנה ואינטנסיבית. הוא אולי לא יספק מעריצי משחקי כדורגל מושבעים, אבל הוא בהחלט יקרוץ לאנשים שמעדיפים בדרך כלל לשבת על הספסל.

הכדור במגרש שלכם, עכשיו נשאר לכם רק לבעוט בו ולהצטרף לכיף ב-Mario Strikers: Battle League!

מפתחת: Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 10 ביוני, 2022

ז'אנר: ספורט

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Mario Strikers: Battle League סופק על ידי נינטנדו ישראל.