Mario Golf: Super Rush מסורבל לשליטה בתנועה, מבלבל מבחינת חוקים, והמשחקים שלו ארוכים ומייגעים. תצטרכו להעזר בהרבה סבלנות כדי להנות ממנו.


Mario Golf: Super Rush הוא משחק גולף מטורלל בכיכוב הדמויות האהובות מהיקום של מריו. הוא מציע שלל מסלולים, חלקם רגילים וחלקם עם אלמנטים ממשחקי מריו, ועוד שלל מצבי משחק מיוחדים. לרוע המזל, אתם תצטרכו הרבה מאוד סבלנות כדי להנות מכל אלה.

מפספסים את החבטה הראשונה

ב-Mario Golf: Super Rush אתם באים לשחק גולף בשלל העולמות האהובים עליכם ממשחקי מריו, עם שלל הדמויות שאתם אוהבים, והאויבים שאתם אולי קצת פחות אוהבים. כדי לשחק בשלל העולמות הללו, אתם תצטרכו לשחק במצב הסיפור של המשחק, או להשלים משחק של 18 חורים בעולם הכי חדש שאתם פותחים בכל פעם.

למרבה הצער, ההתקדמות במשחק ארוכה, מעייפת, ולא מאוד מעניינת. אם תבחרו בדרך הקלה, לשחק 18 חורים במסלול – אתם רק תדרשו להשלים את 18 החורים, מבלי להתחרות באף אחד מצד אחד, אבל מצד שני, מבלי שיהיה לכם איזשהו אתגר לשאוף אליו, חוץ מאולי להגיע לניקוד הכי נמוך בסוף 18 החורים. כל חור לוקח כ-5 דקות, פחות או יותר, תלוי כמה טעויות אתם תעשו לאורך הדרך. אלה מסתכמים לשעה מונוטונית או יותר, ללא אתגר אמיתי.

אבל גם אתגר לא באמת היה עוזר פה. כשאתם משחקים את מצב הסיפור, המשחק מציב אתכם מול אתגרי ניקוד ושחקני מחשב. ואם יש משהו שפחות כיף מלשחק 18 חורים ללא אתגר, זה לשחק 18 חורים עם אתגר, ולהחמיץ אותו בגלל שהיה לכם משחק אחד גרוע. שלא לדבר על זה שאתם לא יכולים לצאת מאתגר לא מוצלח עד שאתם לא מסיימים אותו.

mario golf super rush

בין הטורנירים הארוכים והמתסכלים למדי, הסיפור של Mario Golf: Super Rush הוא מעין מצב הרפתקה עם מחנה שתוכלו לחקור בכל אחד מהעולמות ודמויות שתוכלו לדבר איתן. לרוע המזל, אין לכם יותר מדי מה לחפש במפה, והטקסט שרוב הדמויות אומרות לא מאוד מעניין.

במצב הסיפר יש גם מגוון משימות רשות שיעזרו לכם לעבוד על הטכניקה שלכם. רובן באמת עוזרות לכם ללמוד להכיר את המשחק יותר טוב, אבל לרוב התנאים שהן מציעות כדי להשלים אותן בהצלחה הם מחמירים. כמו הטורנירים, הן לא מאפשרות לכם לצאת באמצע או לנסות מחדש את הסיבוב האחרון, אז אם היו לכם מכה או שתיים גרועות לא תוכלו לחזור עליהן עד שלא תסיימו את המשימה בכשלון.

על המשימות שתשלימו תקבלו נקודות ניסיון, שבעזרתן תוכלו לשפר את הדמות שלכם כדי לאפשר לה לחבוט בכדור רחוק יותר או מדוייק יותר. השינויים הללו לא מרגישים משמעותיים בטווח הקצר, והחוקיות שלפיה הם נחלשים חזרה כל כמה רמות גם לא מאוד ברורה, אבל זה הדבר היחיד שמרגיש כמו מטרה במצב הסיפור, וזה עוזר להחדיר קצת יותר מוטיבציה בשחקן.

mario golf super rush

משחק בקושי או בקושי משחק

יכול להיות שהתוכן של Mario Golf: Super Rush היה יותר כיף אם המשחקיות עצמה היתה עובדת טוב יותר. אבל לא, גם היא לגמרי מפספסת את המטרה. את המשחק אתם יכולים לשחק באחת משתי דרכים – תנועה באמצעות הג'ויקונים, או באמצעות כפתורים.

המשחקיות בעזרת תנועה של הג'ויקונים אולי היתה יכולה להוות נקודה לטובת המשחק, אם היא היתה עובדת טוב. בחצי מהזמן שהשתמשתי בג'ויקונים, הייתי צריך לכוון את השלט כדי שהמחבט שלי יהיה מעל פני האדמה ויעמוד בכיוון הנכון .גם אחרי שעשיתי את כל זה, או שחבטתי בטעות בכדור, או שהחבטה שלי היתה גרועה בצורה מביכה. המשחק מנסה להציע לכם מגוון עזרים ויזואלים וכפתורים יעודיים כדי שכל זה יעבור בצורה חלקה, אבל זה עדיין הרגיש לי מאוד מסורבל ולא נוח או כיף. שלא לדבר על זה שבחלק ממצבי המשחק אתם מוגבלים בזמן וצריכים להכות בכדור תחת לחץ, ואז כל זה עוד יותר בעייתי.

אתם תמיד יכולים להחליף לשליטה בעזרת כפתורים, שהיא עובדת והרבה יותר פשוטה לשימוש, אבל גם מרדדת את המשחקיות עד מאוד. כשאתם משתמשים בשליטה בעזרת הכפתורים, אתם צריכים רק לכוון את החבטה לכיוון הנכון, וללחוץ על A בזמן הנכון. כן, יש קצת מעבר, כמו הקשתה של מסלול הכדור, או האפשרות להעניק לכדור גלגול כדי שהוא ינחת ואז יתגלגל לכיוון שתרצו. אבל בסופו של דבר, המשחקיות הזו הופכת למשעממת מהר, במיוחד שמשחקים יכולים להיות ארוכים מאוד.

mario golf super rush

גם מעבר לשליטה עצמה, גולף הוא משחק לא פשוט, שאני לא חושב שכל שחקן צעיר יהיה מסוגל להבין. במיוחד כשכבר בשלב מוקדם במשחק, הוא ממש לא סלחני.

אבל עם כל הדרכים שבהן המשחק לא עובד טוב, כשהוא כן עובד, זה בהחלט מספק. בין אם זו מכה בקשת מושלמת או חור שהכנסתם מרחוק, המשחק יודע לתת תחושה של ניצחון.

מה קורה כשמוסיפים טוויסט של מריו לעסק?

אבל Mario Golf: Super Rush הוא לא רק משחק גולף, אלא גם משחק מריו, וככזה, הוא מוסיף שלל טוויסטים למשחק שחלקם טובים יותר וחלקם פחות.

בראש ובראשונה, המשחק מציע שלל דמויות ממשחקי מריו, כולל דמויות פופולריות שלא הופיעו בהמון משחקים כמו Rosalina ו-Pauline. כל דמות מציעה אנימציות ויכולות מיוחדות משל עצמה, ככה שיש ייחוד לכל אחת, וזה נחמד ומוסיף מגוון הכרחי למשחק.

mario golf super rush

המשחק לא רק מביא את גיבורי משחקי מריו למגרש הגולף, אלא גם את האויבים השונים. לאורך המסלולים אתם תתקלו בשלל אויבים ממשחקי מריו כמו Pokey (התולעים שמוצאים בשלבי מדבר במשחקים). חלקם מוסיפים טוויסט נחמד, למשל יש אויבים שנושפים אוויר ואתם צריכים להכות בכדור בזמן המתאים כדי להמנע מזה, אבל רובם המוחלט פשוט תקוע בדרך ומפריע.

Mario Golf: Super Rush מקבל טוויסט בדמות מצבי משחק לא שגרתיים, שחורגים מהחוקים הרגילים של גולף. אלה כוללים מספר מיני משחקים, ביניהם מצב שבו אתם צריכים לרוץ בין כל מכה למיקום שהכדור שלכם נוחת בו. רובם לא משפרים או הופכים את המשחקיות למעניינת מספיק, אבל הם כן מוסיפים מגוון על פני המשחקיות שאחרת היתה עוד יותר מונוטונית.

מבין אלה, אחד המצבים שמצאו חן בעיני היו גולף קרוס-קאנטרי, מצב שבו אתם צריכים להכניס את הכדור למספר חורים במסלול, אבל לפי איזה סדר שתרצו. כל פעם שתכניסו את הכדור לחור, תתחילו מאיפה שהחור היה ממוקם. המצב הזה באמת הוסיף רובד של אסטרטגיה למשחק, ובגלל זה נהניתי ממנו יותר.

mario golf super rush

אם זה נראה כמו מריו ונשמע כמו מריו

זה לא מאוד מפתיע, אבל Mario Golf: Super Rush נראה נהדר. הסביבות הירוקות מפורטות ומעניינות, ומצליחות גם להראות טבעיות, וגם להרגיש כמו עולמות ממשחק מריו.

המנגינות שמלוות את המשחק הן קצביות וקליטות, ועוזרות להמריץ אתכם לקראת עוד משחק גולף, גם אם המשחקים עצמם פחות ממריצים.

הדבר היחיד שפחות נהניתי ממנו בגזרת הקול הוא הכמות המינימלית של קולות שכל דמות יודעת לעשות. בתחילת הסיפור אתם פוגשים Hammer Bro שמסביר לכם על טורניר הגולף שאתם נכנסים אליו, ובכל משפט הוא אומר "יו-או" או "או-היי"". זה יכול להטריף מהר מאוד. מעבר לאלה, לדמות שלכם ספציפית יש קול די מעצבן שמתאים לדמות של ילד קטן, וזה גם יכול להיות די מעצבן.

mario golf super rush

בסופו של דבר, Mario Golf: Super Rush הוא לא משחק טוב במיוחד, וזה מאוד מצער אותי, במיוחד כי מאוד נהניתי מהמשחק שיצא בזמנו ל-GameCube. אני כן חושב ששחקנים מסויימים יהנו ממנו, והוא יכול להיות מהנה גם לילדים, אולם הרגעים שבהם הוא יכול להיות מתסכל הם רבים, ויש משחקים אחרים של ה-Switch שיכולים להציע חוויה יותר מהנה.

בין אם זו השליטה, שהיא או מסורבלת מדי, או מונוטונית ומשעממת, או אם אלה השלבים, שבקלות תוכלו להרוס את הסיבוב שלכם ואז תצטרכו לחכות לסוף המשחק כדי להתחיל מחדש, Mario Golf: Super Rush מלא ברגעים מתסכלים. הוא יודע להיות מספק לעיתים נדירות, אבל תצטרכו להעזר בהרבה מאוד סבלנות כדי להנות מהם.

מפתחת: Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 2 ביולי, 2021

ז'אנר: ספורט

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Mario Golf: Super Rush סופק על ידי נינטנדו ישראל.