ה-ASUS ROG SWIFT PG35V הוא מסך 35 אינץ' רחב עם קצב רענון של 200Hz, המיועד לכל אותם גיימרים שחייבים שטח מסך בלתי נגמר, מבלי להתפשר על איכות וזמני תגובה.

אין גיימר כיום שלא מכיר את חברת ASUS, או את מותג הגיימרים שלה – ROG (ראשי תיבות Republic Of Gamers), ורוב הגיימרים גם מכירים את ליין מסכי ה-ROG Swift של החברה, הפונה לגיימרים שרוצים את כל מה שנותן מותג ה-ROG, גם במסך שלהם.

אחד הדברים ש-ASUS כנראה מאמינה בהם, הוא שאחד הדברים הכי חשובים בגיימינג הוא תחושת האימרסיה (Immersion), וכחלק מכך הגיימר צריך מסך ענק כדי שהוא לא יוכל לראות שום דבר אחר בראייה ההיקפית שלו, ולכאן נכנס ה-ASUS ROG Swift PG35V.

לא רק שאנחנו מדברים על מסך ענק מבחינת גודל המסך, בגודל של לא פחות מ-35 אינץ' רחב וקעור, אלא שמדובר על מסך שהוא גדול בכל המובנים – גם פיזית, גם חיצונית וגם חומרתית.

אין מה לומר – הוא פשוט ענק

המסיביות של ה-ROG Swift PG35V מתחילה כבר כשמסתכלים על הקופסה שלו (בערך 100*59*32 ס"מ על 20.5 ק"ג), אבל מרגע שתוציאו את המסך מהקופסה ותניחו אותו על השולחן אז המשמעות האמיתית של הגודל שלו תכה בכם. הרוחב של המסך מקצה לקצה הוא כ-83 ס"מ, גובהו ללא הרגלית הוא 38 ס"מ, והוא שוקל כ-13 ק"ג. ללא ספק מדובר במפלצת.

ה-ROG Swift PG35V יושב על מעמד שהוא למעשה חצובת טריפוד (3 רגליים) ענקית שתתפוס לכם המון מקום על השולחן, אך מצליחה לתמוך בגודלו ומשקלו העצום של המסך ללא בעיה. העיצוב דומה מאוד לשאר המסכים במשפחת ROG Swift עם שילוב של צבעי כסוף וזהב בתנועה מעגלית סביב בסיס המעמד.

המעמד מאפשר מגוון תנועות למסך, לנוחות מירבית למשתמש: ניתן להגביה את המסך עד כ-10 ס"מ, ניתן להטות את המסך קדימה (6 מעלות) ואחורה (21 מעלות), וניתן להזיז אותו ימינה//משאלה עד 35 מעלות לכל צד.

חיבור הרגלית/חצובה למסך נעשה בצורה פשוטה למדי בשל העובדה שהרגלית מגיעה מחוברת למסך, כך שכל מה שנשאר זה לחבר את בסיס החצובה לרגלית, מה שנעשה ע"י חיבור הבסיס לזרוע והידוק בורג אחד בלבד (ללא צורך במברג). הרגלית כוללת מעבר לכבלים לטובת סידור נוח ונקי של הכבלים שיגיעו מאחורי המסך.

כמובן שניתן לנתק את הזרוע מהמסך בכדי לאפשר תלייה שלו על קיר. ניתן לבצע זאת ע"י פתיחת ארבעה ברגים בחלקו האחורי של המסך (היכן שהזרוע מתחברת), וחיבור כל התקן תומך VESA.

מלבד גודלו המפלצתי, המסך פשוט זועק ROG מכל פינה. העיצוב של המסך, ובעיקר חלקו האחורי, הוא פנייה ישירה לציבור הגיימרים שמחפשים לבלוט בסביבה. ה-ROG Swift PG35V אולי מצליח לשמוע על מראה נקי ובוגר בחזית שלו, אבל חלקו האחורי הוא סיפור אחר לגמרי – 100% ROG.

ה-ROG Swift PG35V מגיע עם 3 אזורי RGB, כשאחד מהם הוא אופציונלי. הראשון נמצא בחלקו האחורי של המסך בדמות לוגו ענק של ASUS ROG, השני נמצא בקצה העליון של הזרוע בדמות לוקו קטן של ASUS ROG, והשלישי (שהוא האופציונאלי) נמצא בחלקו התחתון של הבסיס, והוא למעשה תאורה שניתן להפעיל אם רוצים, ומקרינה על השולחן את התמונה אותה תשימו בחלק התחתון של הבסיס (מסופק עם המסך לוגו של ASUS ROG ועוד אפשרות להכניס כל תמונה אחרת בהתאם לרצונכם).

בתאורת ה-RGB שבתחתית המסך אין אפשרות לשלוט תוכנתית, אלא רק ע"י הורדה/החזרה של כיסוי על הנורה בתחתית המסך, בעוד שבשאר התאורה ניתן לשלוט באמצעות תוכנת ה-ASUS Aura Sync, ולסנכרן את אפקטי התאורה שלה עם שאר אלמנטי ה-ASUS ROG במחשב שלכם.

ROG Swift PG35V – מנוע של למבורגיני

ה-ROG Swift PG35V הוא מסך 35 אינץ' רחב וקעור המבוסס על פאנל VA קעור, עם רדיוס קעירות של 1800 מ"מ (או 1800R). המסך תומך ברזולוציה מקסימלית של 3440×1440 (או WQHD), שהיא בעצם רזולוציית 2K, רק בפורמט הרחב של 21:9, ולא 16:9 (הגודל של רוב מסכי המחשב ה-"סטנדרטיים" בשוק).

ה-ROG Swift PG35V מגיע בקצב רענון של 180Hz, עם יכולת לבצע המהרה (Overclock) לקצב של 200Hz ע"י שינוי הגדרה פשוטה בתפריט המובנה של המסך. המסך מגיע עם זמן תגובה מהיר של 2MS, ותומך בתקני HDR10 ו-G-Sync Ultimate (גרסת G-Sync לתוכן HDR).

כל החומרה הזאת מפעילה לא פחות מ-512 אזורי תאורה שונים עם יכולת תאורה מקסימלית של לא פחות מ-1000nit בכל אזור, מה שמזכיר מעט את טכנולוגיית ה-OLED שאנחנו מכירים מטלוויזיות יוקרה.

כל העוצמה הזאת צריכה קירור לא סטנדרטי, וכמו ה-PG259QN המהיר, גם ה-PG35V כולל מערכת קירור מערכת קירור חכמה המאפשרת למסך לשמור על טמפרטורת עבודה תקינה, למרות כל העומס הטכנולוגי שנמצא בתוך האריזה הענקית הזאת, כך שהמסך אולי יתחמם, אבל אתם לא תרגישו זאת, והכי חשוב – שום השפעה על הביצועים שלו.

החיבורים של המסך נמצאים בחלקו האחורי התחתון. בעוד שיחסית מדובר על כמות חיבורים דלה, היא כוללת את כל מה שצריך – חיבור DisplayPort 1.4, חיבור HDMI 2.0, חיבור אוזניות 3.5 מ"מ, ו-2 חיבורי USB 3.0.

המסך עצמו בנוי על בסיס פאנל VA איכותי במיוחד, כך שהמסך מציג צבעים חיים ומדוייקים להפליא (עם 1.07 מיליארד צבעים ב-10bit), עד 90% מ-DCI-P3. בכדי לחזק את הצבעים המעולים של מסך ה-VA, ה-ASUS ROG SWIFT PG35V תומך גם ב-HDR10, ומגיע עם יחס ניגודיות של עד 1:1,000,000.

כמו רוב מסכי הגיימינג כיום, המסך כולל טכנולוגיות Flicker Free ו-Low Blue Light. הראשונה היא טכנולוגיה המנצלת שימוש בזרם ישיר בכדי לצמצם משמעותית את רמת הבהובי הרקע במסך, בכדי למנוע את עייפות שרירי העיניים, ולאפשר לגיימרים שימוש ארוך, אינטסיבי ואימרסיבי במסך, מבלי לעייף את העיניים בצורה משמעותית, והשנייה היא טכנולוגיה המפחיתה את כמות האור הכחול שהמסך פולט, בכדי להקל על עייפות המשתמש ולשמור על בריאות העיניים.

תוספות לגיימרים

כמובן שגם פה תוכלו למצוא את כל אלמנטי ה-OSD (או – On Screen Display) שאנחנו אוהבים ומכירים בכל משחקי הגיימרים בשוק. התוספת הראשונה היא ה-GameVisual, שמבצע התאמה בין סגנון התצוגה במסך לסגנון המשחק שאתם משחקים והדגשת המאפיין הרלוונטי לאותו הסגנון, לדוגמה – מצב FPS משפר את חדות התמונה ומעלה את הבהירות.

מלבד כך, תוכלו למצוא גם אפשרות להוספת כוונת על המסך מבין מבחר אפשרויות שונות, הוספת שעון עצר למי שלא רוצה לתהות מתי תגיע ההפגזה, הוספת טיימר למי שרוצה לעשות speed run למשחק, וכמובן מונה FPS.

אלמנט נוסף שניתן למצוא ב-ROG Swift PG35V הוא רכיב שמע (למעשה DAC) באיכות HI-FI בשם ESS 9118 שיאפשר איכות סאונד גבוהה ומדויקת ביותר גם למי מכם שיחבר את האוזניות שלו ישירות למסך, בניגוד למסכים רבים שבהם לא כדאי לחבר את האוזניות בשל אובדן האיכות.

מסך שהוא ללא ספק חוויה מעניינת

קשה מאוד לחזור לשגרה אחרי ששיחקת עם ה-ASUS ROG Swift PG35V. הוא פשוט מסך שכיף להיות איתו. אז נכון, צריך שולחן קצת יותר גדול, ולשבת קצת יותר רחוק ממה שאתה רגיל, אבל אחרי שעוברים את המשוכה הקטנה הזאת (או מראש, כשמחליטים איזה גודל מסך מתאים לנו) מקבלים מסך שפשוט אי אפשר להוריד ממנו את העיניים, תרתי משמע.

אחד הדברים שפחות אהבתי במסך הוא הרגלית/חצובה שלו. לא רק שהיא ענקית, שזה בהחלט הגיוני בהתחשב בגודל המסך, אלא שהיא פשוט לא חסכונית במקום. אתם תצטרכו שולחן ענק, וגם אז בערך שליש ממנו ילך לכם לאיבוד בשל הגודל העצום של הרגלית (וכמובן – המסך).

המסך כל כך גדול עד שהוא תופס את כל שדה הראייה שלכם, והאמת? זה חיובי במיוחד. מעבר לעובדה שזה נוח ומאפשר ראייה רחבה יותר של שדה הקרב (בין אם דרך מטוס, בחלל, או בעמדת מקלע), זה באמת תורם לתחושת האימרסיביות במשחק – שום דבר אחר לא תופס לכם את העין, אין שום הפרעה בזווית הראייה, כי כל הזוויות מכוסות.

כפי שכבר ראינו עם מסכים אחרים בעלי קצבי רענון גבוהים במיוחד, עבור מרבית הגיימרים הקפיצה שבין 165Hz/144Hz לבין 200MHz היא פחות מורגשת, ולכן לא כולם ימצאו את הצורך להשקיע מעבר בכדי לקבל עוד קצת מעבר למשהו שהוא גם כך מהיר במיוחד, אלא אם כן אתם שחקני eSport מקצוענים שחיים על אותם שברירי שנייה, ואז ה-200MHz של ה-ASUS ROG Swift PG35V הוא נתון מבורך.

אך למרות הכל, ובשורה התחתונה, לטעמי הבעיה הכי גדולה של ה-ASUS ROG Swift PG35V היא בכלל המחיר שלו, עם עלות שמגיעה לכדי כ-15 אלף ש"ח בארץ אני חייב בהחלט לומר – כמעט אין שום סיבה לרכוש את המסך הזה.

בסופו של דבר, כל התכונות המתקדמות והשופוני שהושקע במסך הזה ע"י החבר'ה ב-ASUS הן הסיבה למחיר האסטרונומי של המסך. אבל מי שרוצה מסך גדול, איכותי, מהיר, וכזה שבאמת יאפשר לכם לומר לכולם שהמסך שלכם יותר טוב – ה-ASUS ROG Swift PG35V בהחלט עומד בדרישות.

המסך ASUS ROG SWIFT PG35V סופק ע"י נציגות ASUS בישראל