Ghost of Tsushima: Director's Cut משפר את המשחק המקורי בכל אלמנט ומוסיף לו המון תוכן. אם כבר שיחקתם במשחק המקורי, האי החדש יתן לכם עוד שעות רבות של תוכן. אם לא שיחקתם במשחק בכלל, מצפה לכם חוויה מיוחדת במינה.


Ghost of Tsushima היה אחד המשחקים האהובים עלינו בשנת 2020. בגרסה המשופרת, Ghost of Tsushima: Director's Cut, המשחק קיבל בוסט נוסף ונראה ריאליסטי מתמיד – האנשים, הבעות הפנים, החיות והטבע, הכל ביחד גורם לכם להרגיש את משבי הרוח של טסושימה, והאי החדש, איקי.

איקי-אנה ג'ונס

אנחנו לא נספיילר את הסיפור של Ghost of Tsushima: Director's Cut כמובן, אבל מה שמתניע אותו הוא קבוצת מונגולים שמגיעה לחופי טסושימה מהאי איקי. אבל אלה לא סתם לוחמים מונגולים כמו אלה שהרגתם במאות בעת ההגנה על המולדת, משהו בהם מוזר, אכזרי ואפילו קצת… על טבעי?

אל דאגה, לא מדובר בקוסמים ומכשפות שכן זהו סיפור שמתרחש בעולם שלנו, אבל גם בעולם שלנו אנשים האמינו ומאמינים בעל טבעי, ולחלק מאותם אנשים קראו שאמאנים (Shamans). השאמאנים הם הסוג החדש של האוייבים שנפגוש באי איקי, ואתם תשנאו אותם. הם יעמדו רחוק מאחורי הלוחמים המונגוליים, וישירו שירי רבאק כדי להטריף את הלוחמים, מה שיגרום להם להרביץ חזק יותר ומהר יותר, ולכם לצוד אותם ראשונים. האוייבים ככלל, קשים יותר משהיו במשחק המקורי, והמשחק אף מזהיר אתכם לגבי זה לפני שאתם יוצאים לאי איקי, אז אתגר לא חסר פה, אבל זה כמובן לא קשה מדי אם אתם משחקים ברמת הקושי הרגילה.

בדיוק כמו טסושימה, גם איקי מלא בסיפורים, משימות צד ואיזורים לחקור ולגלות. משימות הצד נהדרות כמו שהיו בטסושימה, ומספרות סיפורים קצרים אך מעניינים. הסיפור הראשי קצר מאוד אבל מושך ומסקרן, ובו ג'ין יצטרך להתמודד עם העבר שלו תחת השם סאקאי.

אחת ממשימות הצד הללו היתה פשוט מצויינת בעיניי. היא כוללת טורניר דו קרב בחרבות עץ, כשכל מתמודד משתמש בטקטיקת לחימה שונה, והראשון ל-5 נגיעות, מנצח. היופי הוא שמהמשימה הזו אתם מגלים עוד פעילויות וסיפורים להשלים בעולם, כשכולם קשורים במתמודדים שהבסתם.

בחלק מהשיטוטים שלכם באי איקי, תמצאו אתגרי חץ וקשת, או מקדשי חיות שמחליפים את השועלים מטסושימה. מדובר על מקדשי חתולים, צבאים וקופים שיזכירו לג'ין נשכחות מהעבר, ובהם תצטרכו לנגן בחליל שלכם באמצעות הרמה והורדה של הקונטרולר כדי להישאר בטון הנכון. השלמה של מקדשים כאלו תזכה אתכם ב-Charm, וככל שתסיימו יותר מקדשים מאותו סוג, תוכלו לשדרג אותו יותר ויותר.

המזרח הפרוע

באיקי נלמד יכולת חדשה שניתנת לשדרוג: Horse Charge. זה בדיוק מה שזה, בזמן דהירה מהירה על סוס תוכלו ללחוץ L1 כדי לדרוס את האוייבים שלכם ואפילו להרוג אותם, אך זה שואב מכם Resolve. באופן אישי, היכולת הזו קצת איכזבה אותי, כי היא פשוט לא מתכתבת עם מערכת הקרב המדהימה של המשחק, אלא כמעט ומונעת אותה. יצא לי להשתמש ביכולת הזאת אולי 3 פעמים, כי ברוב הפעמים פשוט העדפתי לרדת מהסוס ולהלחם חרב לחרב כי בואו, זה כל הכיף במשחק.

Ghost5

החיבור שלכם לסוס שלכם הוא די מרכזי באיקי, ושם גם נמצא Saddlebags, תיקים שיושבים על הסוס שלכם ומאפשרים לכם לשאת ציוד נוסף כמו חצים, קונאי, פצצות וכו'. ברגע שתעלו על הסוס המלאי שלכם יתמלא אוטומטית, אך תוכלו גם לעמוד לידו ולמלא ידנית. אם אתם מסתובבים בעולם ומלאים בציוד, ציוד נוסף יישלח אוטומטית לסוס שלכם. זה קצת רד דד רידמפשני, אבל בהחלט שיפור מבורך ב-Quality of Life.

קטאנה קונטרולר

אחד הדברים האהובים עלי ב-Ghost of Tsushima היה הפירוט של הפריטים הקוסמטיים במשחק. גם באיקי, כשתשיגו שריון חדש תוכלו לשדרג אותו, מה שגם יחזק אותו וגם ישנה את המראה שלו. אבל הדבר הכי מדהים בסיפור הזה הוא שגם כשהמשחק עובר לסרטון סינמטי מלא, הוא עדיין מציג את ג'ין עם אותם הפריטים שבחרתם ללבוש, וזה פשוט מדהים בעיניי.

הסאונד במשחק פשוט נהדר – מנגינות חליל, משבי רוח וגלים מתנפצים, כל אלה תורמים לאווירה הפסטורלית של האי היפני. אחד הדברים שאהבתי במיוחד הוא המיקרופון שנמצא על שלט ה-DualSense, ונותן דגש לצלילים כמו מכות חרב או אפילו שליפה והחזרה של החרב לנדן. זה מוסיף מימד חדש של אימרסיה וגורם לצליל להישמע כאילו הכל קורה לידכם.

השלט החדש משתמש כמובן גם במנועי הרטט החדשים, ותוכלו להרגיש את הדהירה על הסוס דרכו. אם תדהרו על שלג או על אדמה, התחושה תשתנה בהתאם. ובנוסף לזה, הטריגרים החדשים מוסיפים התנגדות כשתנסו למשוך דברים באמצעות הקרס של ג'ין.

Ghost6

המשחק המקורי סגר את הדור הקודם של הפלייסטיישן, ונראה יפהפה גם אז על ה-PlayStation 4 הרגיל שלי (לא פרו), למרות שהוא גרם לו להישמע כמו מטוס סילון. גם כשקניתי את ה-5, המשכתי לשחק ב-Ghost of Tsushima בגרסת ה-4 שלו והוא עדיין היה נראה מדהים.

אני מניח שרבים מתלבטים אם המשחק שווה את הכסף במידה וסיימתם אותו כבר ב-PlayStation 4. זה כמובן מאוד סובייקטיבי, אבל מדובר על שדרוג רציני לחוויית המשחק, ואם נהניתם לחקור ולעשות 100% לטסושימה, אז האי איקי יספק לכם עוד המון שעות של לחימה בחרב וחקר עולם.

אם לא שיחקתם Ghost of Tsushima בכלל, אז זו לא שאלה, תקנו את Ghost of Tsushima: Director's Cut ו-Hajime!

מפתחת: Sucker Punch Productions

מפיצה: Sony

תאריך יציאה: 20 באוגוסט, 2021

ז'אנר: אקשן-הרפתקה

זמין על: PS4, PS5

בוקר על: PlayStation 5

עותק הביקורת של Ghost of Tsushima: Director's Cut סופק על ידי ישפאר.