לפי דיווחים, החנות הדיגיטלית של ה-PSP, ה-PlayStation 3 וה-PlayStation Vita, צפויה להסגר בהמשך השנה. זהו באמת סופו של עידן ל-PlayStation Store. לאחר הסגירה, לא תוכלו לקנות משחקים חדשים או להוריד משחקים שברשותכם ולא נמצאים על המכשיר שלכם.

סופה של תקופה? החנות הדיגיטלית של Sony ה-PlayStation Store הגיעה לראשונה עם ה-PSP, הקונסולה הניידת הראשונה של Sony ב-2004. עם יציאתה של ה-PlayStation 3 ב-2006 וה-PlayStation Vita ב-2011.

סוני שדרגה את החנות המקוונת ככל שהשנים עברו, אלא שבשנים האחרונות לאחר יציאתה של ה-PlayStation 4 החנות סובלת מבעיות טכניות רבות אשר Sony מטפלת בהן לאחר זמן רב. בעיות אלו כוללות בין היתר משחקים חדשים הניתנים לקנייה בחנות של ה-Vita שלא מוצגים משום מה, מה שגורם למפתחים לחשוב פעמיים אם להוציא את המשחק שלהם על גבי המכשיר.

לפי דיווחים לא רשמיים נדמה ש-Sony מתכננת לשים את המסמר האחרון בארון למכשיריה מהדורות הקודמים ולסגור את החנויות הדיגיטליות של ה-PSP, PlayStation 3, וה-PS Vita עוד השנה. זה אומר שלא תוכלו לקנות עוד משחקים מצד אחד, וכן לא תוכלו להוריד משחקים ועדכונים שלא נמצאים אצלכם על המכשיר.

לפי הדיווח, החנויות הדיגיטליות של ה-PSP וה-PlayStation צפויות להיסגר ב-2 ליולי 2021, ואילו החנות של ה-PS Vita צפויה להיסגר ב-27 לאוגוסט 2021. בנוסף, לפי המקור, הידיעה הרשמית של סוני תגיע אלינו בסוף החודש. אם וכאשר היא תוכרז, סגירת החנויות כנראה תקרה בשלב מוקדם או מאוחר.

נראה שסוני מסתכלת אל עבר העתיד עם ה-PlayStation 5, וכל מי שעדיין רוצה ליהנות מהדורות הקודמים ירצה להכין את הארנק, בין אם אתם מתכוונים לקנות משחקים פיזיים או דיגיטליים.