אחד הדברים שהופכים חווית גיימינג לאימרסיבית ואמיתית היא חווית השמע. ישנם משחקים רבים בהם פס הקול, האפקטים הקוליים והדיבוב פשוט הופכים את המשחק להרבה יותר טוב. יש הרבה מאוד התקני שמע שמטרתם לעזור לכם להנות ברמה המיטבית מחווית הסאונד שיש למשחקים להציע, ו-ASUS בדיוק השיקה את אחד מהם, ה-ROG Delta S.

טכנולוגיית שמע מתקדמת

מדובר באוזניות גיימינג חוטיות המתהדרות בהיותן הראשונות מסוגן (בתחום אוזניות הגיימינג, כמובן) עם תאימות לתקן MQA (אודיו באיכות של סטודיו) ולקודק ESS 9281 עם טכנולוגיית QUAD DAC המציע איכות ברמת Hi-Fi. אתם לא מבינים בדיוק מה זה אומר? אנסה להסביר.

MQA פירושו Master Quality Authenticated, ובעזרת מקודד זה תוכלו לשמוע כל פרט ופרט בהקלטה, בלי לאבד את המידע מההקלטה המקורית. תחשבו על קולות של עלים שמתפצחים בחרישיות מאחוריכם וחושפים אויב שמתגנב אליכם מאחור, שאולי הייתם מפספסים ללא שימוש ברכיב ה-MQA של האוזניות. ROG Delta S הינם פרי הביכורים של שיתוף הפעולה בין חברת אסוס לחברת MQA, שאמור לתת לכם צליל נקי ומפורט ביותר.

קודק ESS 9281 עם טכנולוגיית QUAD DAC נותן לנו עיבוד שמע איכותי ללא אבדן פרטים, ובעצם נותן לנו סוג של סינרגיה עם רכיב ה-MQA. ארבעת רכיבי ה-DAC בקודק זה מעבדים חלק מוגדר של טווח התדרים הנשמעים כל אחד, ולאחר מכן האותות משולבים ונותנים צליל ברור ונקי עם יחס אות לרעש מהגבוהים בשוק של 130 דציבל.

תמונה אחת שווה 1000 מילים

כל מה שגיימר צריך

מעבר לשמע, אנו כגיימרים מסתכלים על פרטים נוספים כגון עיצוב, מיקרופון איכותי עם ביטול רעשים וכן תאימות. ב-ROG Delta S תקבלו את כל אלה. ראשית, נדבר על העיצוב – האפרכסות מעוצבות בצורת D ובהן כריות ארגונומיות בעלות קירור מהיר לנוחות לאורך זמן. בנוסף, לאוזניות תאורת RGB עם אפקט Soundwave הגורם לאורות להבהב בסנכרון עם קולו של השחקן. תאורה זו ניתנת כמובן להתאמה אישית בעזרת ROG Aura Sync RGB כמו מוצרים רבים אחרים של ASUS.

זוכרים את ROG Strix Go 2.4? האוזניות החדשות מצטרפות לקבוצת האוזניות של אסוס המכילות את ביטול הרעשים המתקדם של אסוס, שנקרא בקצרה AI Mic. בעזרת מעבד ייעודי, המיקרופון מפחית את עוצמת הקול של רעשי הרקע תוך שמירה על קולכם צלול וברור. אסוס מדווחים על הורדת רעשי רקע שכיחים (הקלדה, קשקשת ברשת) עד ל-95%.

המיקרופון נתיק וחד כיווני, ואושר על ידי Discord ו-TeamSpeak, כך שהוא אמור להיות מעולה לצרכי גיימינג. כחלק מהבאת הנוחות לחיי הגיימינג, ASUS אף שמה על המיקרופון נורית חיווי שמהבהבת באדום כאשר הוא מושתק, כדי שלא תצטרכו לתהות מה המצב שלו. תכונת ה-AI Mic ניתנת לשליטה על ידי תוכנת ASUS Armory Crate וניתן אף לבטלה כליל.

RoG Delta S

ה-ROG Delta S תואמות למכשירים רבים, בהם Nintendo Switch, PlayStation 5, מכשירים ניידים ומחשבים ומתחברות אליהן בעזרת כבל USC-C. עם האזוניות מגיע גם מתאם ל-USB A שמגדיל את התאימות של האוזניות גם לפלטפורמות נוספות.

האוזניות יהיו זמינות לרכישה החל מאמצע מרץ, 2021, וישווקו בארץ במחיר מומלץ לצרכן של 1299 ש"ח. תוכלו לראות את המפרט הטכני של האוזניות בטבלה מטה:

תצורה   
אוזניותהיענות תדרים: 20 הרץ עד 40 קילו הרץ עכבה: 32 אוהם דרייברים: דרייבר ניאודימיום מגנטי בגודל 50 מ"מ
מיקרופוןתבנית לכידה: חד כיווני היענות תדרים: 100 הרץ עד 12 קילו הרץ רגישות: –40dB ± 3 dB
תאורהRGB
חיבורUSB-C (כולל מתאם USB-C ל-USB-A)
תאימותUSB-C / USB-A (עם מתאם)
משקל300 גרם
כריות אוזנייםרפידות ROG Hybid ורפידות עור חלבון שמתקרר במהירות
אורך כבלכבל אוזניות באורך 1.5 מטר ומתאם USB-A באורך 1 מטר
עזריםמתאם USB-C ל-USB-A 1 X מיקרופון ניתן לניתוק 1 X כריות אוזניים ROG Hybrid 1 X מדריך התחלה מהירה