SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated הוא משחק פלטפורמה שמציע משחקיות לילדים צעירים ומתובל בהומור למבוגרים. המשחקיות פשוטה ולעיתים משעממת, ריבוי המשתתפים לא אפוי בכלל, אבל המשחק תופס את האווירה של ביקיני בוטום.


בקרקעית הים שוכנת לה עיירה מנומנמת בשם ביקיני בוטום (Bikini Bottom), ובעיירה גר לו בובספוג מכנס מרובע (SpongeBob SquarePants) שמכין את קציצת הסרטן (Krabby Patty) הכי טובה בעולם. אך לא הכל שליו כפי שנראה. המתחרה של הסרטן הפריך (Krusty Krab) על המזללה הטובה בביקיני בוטום הוא לא אחר מפלנקטון (Plankton) שזומם להשיג את הנוסחה הסודית ולשם כך יצר צבא של רובוטים המאיימים להחריב את ביקיני בוטום לאחר שפלנקטון איבד עליהם שליטה. 

מי שיציל את העיירה משלטון הרובוטים המפחיד הוא לא אחר מבובספוג מכנסמרובע וחבריו במשחק פלטפורמה תלת מימדי שמחדש את המשחק הפופולרי מ-2003.

בוקר אחד בעיירה ביקיני בוטום

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated הוא משחק מעט יותר ארוך מהשם שלו ומיועד לילדים לכאורה. אני אומר לכאורה כיוון שזה המשחק עם הפער הכי גדול בין הקהל למשחק לבין מי שיבין את הבדיחות שלו. אבל אל תתבלבלו, אם אתם באים בשביל הסיפור, אתם לא תשרדו את המשחק. העלילה הקלושה יחסית מספרת על פלנקטון שזומם על הנוסחה הסודית לקציצת הסרטן, ומייצר רובוטים סוררים הכובשים את ביקיני בוטום ומייצרים כאוס מוחלט. יקירנו בובספוג מכנסמרובע בטוח שהכל קרה באשמתו ולכן הוא נחלץ להצלת העיר בעזרת חבריו. 

זה לא המשחק הראשון בסדרה. למען האמת, יאמר לזכות Nickelodeon שהם יודעים למצות את המותג עד תום. למעשה יש למותג הזה כ-40 משחקים מתחילת שנות האלפיים. זה אומר סדר גודל של שני משחקים בשנה. מי שעומד מאחורי המשחק הוא סטודיו קטן בשם Purple Lamp Studios, אך המפיצה היא לא פחות מ-THQ Nordic. כלומר, המשחק הזה הוא מהחבר'ה של Darksiders.

האופנה הרווחת למחזר משחקים משנות ה-90 כמו Command and Conquer שזוכה לעניין, הגיעה גם לשנות ה-2000. אחרי שזכינו בכבוד המפוקפק שנקרא WarCraft 3 Reforged שקיבל טיפול במובן השלילי של המילה, הגיע תורה של הדמות האהובה על הזומרים ולכן יצרו חידוש בעל שם קצר וקליט SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated, השמועה אומרת שאם אומרים את זה שלוש פעמים ברציפות בובספוג מגיע ומעניק משאלה אחת.

המשחק עצמו לא משנה כמעט כלום מהמשחק הישן ונשאר פלטפורמר כיפי אם כי קצת מיושן. העולם המופלא מהסדרה קם לחיים בצורה יוצאת מן הכלל, צבעונית וכיפית עם שלבים שצריך לפתוח באמצעות תרבדים (יש מילה כזו, תבדקו אותי) מוזהבים שניתן להשיג בכל מיני חלקים במפה. התרבדים פותחים שלבים נוספים על המפה וניתן להשיג אותם גם על ידי החלפת דברים נוצצים עם מר סרטן (Mr. Krabs) או גרביים משומשות עם פטריק (Patrick).

בובספוג וחברים להצלת העולם

המשחקיות הבסיסית למדי כוללת קפיצות, תזמון של התחמקות ממכשולים, ומכות שונות לסוגים שונים של רובוטים. האתגרים לא מסובכים מדי, ונקודות השמירה פזורות בנדיבות ברחבי המפה. ניתן מדי פעם ללכת לאיבוד אבל זה לא ממש קורה. המפה פשוטה וכל ילד יתמצא בה. 

הקרב להצלת Bikini Bottom הוא קרב קשה, מתיש, וארוך, אך אל דאגה, בובספוג לא לבד. כדי להתגבר על חלק מהמכשולים, יש לכל דמות תכונות שונות ויכולות מיוחדות השמורות לדמות עצמה. ניתן להחליף בתחנות אוטובוס לדמויות הרלוונטיות לכל שלב.

כנגד שלושה דמויות דיבר המשחק והם בובספוג מכנסמרובע, פטריק , וסנדי (Sandy). לכל אחת יכולות אחרות כשבכל שלב אפשר תמיד לשחק את בובספוג ובנוסף תהיה דמות נוספת בהתאם לאתגרים המתאימים. פטריק, כוכב הים וחברו הטוב ביותר של בובספוג, יכול להרים אבטיחים וסלעים ולהטיח אותם. מנגד, סנדי הסנאית הטקסנית יכולה לעשות תרגילי לאסו מרהיבים.

מכיוון שהמשחק פונה יותר לילדים צעירים, יש שילוט לפני אתגרים המסביר את מה שצריך לעשות. זה חוסך מהשחקן גם את מעט היוזמה שנדרש אליה. המשחק הוא כיפי וקופצני אבל אין מה לעשות, הוא לא מתיימר להיות משחק קשה. גם חלק מהדיאלוגים רלוונטיים אך ורק לדמויות מסוימות ולא ניתן יהיה להשלים אותם בתור דמות אחרת. אל דאגה, לא באמת מדובר בדיאלוגים אלא בשיח מתוסרט מראש.

ב-SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated יש אתגרים שדורשים יכולת פתרון בעיות אבל על רוב השלבים ניתן לדלג בקפיצה כפולה. יש חלקים שבאמת לא ברור מי חשב על האתגר ובן כמה הוא היה כשחשב עליו.

אינני איש בשורות בנושא הקרבות, אין פה ממש קרבות, הרובוטים הם יותר מטרד מאתגר והבוסים היו יכולים להיות קלים אם לא היו הוראות בזמן אמת לקרבות, מה שהופך אותם לממש קלים. מכנית, המשחק הזה לא בנוי לשחקנים מעל גיל 13, ואני באמת לא חושב שהם ימצאו שם אתגר.

מצד שני, הבדיחות מתחילות להיות מובנות בגיל 16 ונהיות ממש מצחיקות מגיל 25. אז או שתהנו מהמשחק, או שתהנו מהבדיחות. והבדיחות, הו הבדיחות, הן פשוט תענוג. אפילו גרי (Garry) חתול חילזון המחמד של בובספוג, מנהל דיאלוגים עמומים באמצעות מיאו. חוץ ממנו נפגוש את סקווידוויד (Squidward), ההולנדי המעופף (The Flying Dutchman), לארי הלובסטר (Larry the Lobster) ועוד דמויות מפתח מצחיקות וסאחיות כאחד. 

מצחיק זה לא מספיק

הבדיחות אגב, הינן אותן בדיחות מהמשחק המקורי ויתרה מכך, כל הדיבוב הוא אותו דיבוב מהמשחק המקורי משנת 2003. כיוון שעברו הרבה שנים בין המשחקים, החליטו בסטודיו לבנות את הגרפיקה מחדש בהתאם לעונה ה-12 של בובספוג וניתן לראות זאת באנימציה הדיגיטלית החדשה של המשחק שנשארת נאמנה לעונות החדשות של הסדרה. זה יפה, זה מגניב, אין לי מילה רעה אחת על העיצוב. 

פעם המשחק היה מיועד לכולם והיום הוא מיועד לגילאי 10 ומעלה. אז אם אתם תוהים איך הגיל המינימלי השתנה למרות שהמשחק נשאר אותו הדבר, התשובה היא שפעם לא הייתה הגבלת גיל ל-10 ומעלה. הקטגוריה הזו נכנסה בשנת 2005, כשנתיים לאחר יציאת המשחק המקורי. 

טוב האחד מן השניים

עכשיו אני רוצה לגעת בנושא כאוב. כשניגשתי לראשונה לשחק את שלבי ה-Multiplayer הצטרפה אלי כתבתנו המגניבה, איה. בדקנו ביחד את השלבים ואני חייב לציין שלא ממש נהנינו. בתחילה חשבתי שריבוי משתתפים יגרור ריבוי דמויות ויכולות בצורה שקצת מזכירה את משחקי LEGO בהם כל דמות עם יכולות שונות עושה משימות שונות ומתגברת על אתגרים בעבודת צוות.

למרבה הצער, זה ממש לא המצב. שלבי ה-Multiplayer הם שרשרת של קרבות משמימים וארוכים בצורה יוצאת דופן. השלבים יצרו עייפות בעיניים מהר מאוד, והבחירה במפה אחידה ולא פיצול מסכים מקשה על הניווט והשליטה בדמות. רמת הקושי פה היא הפוכה לגמרי מהמשחק בשחקן יחיד, וגלי הרובוטים קשים באופן לא פרופורציונלי לקהל היעד.

כל אלה ביחד יוצרים מעין כאוס כזה שקשה להשתלט עליו ומשחקיות מאוד רפטיטיבית עם חוקים לא ברורים. באיזשהו מקום ה-Multiplayer מרגיש לא אפוי ונראה שהדביקו אותו יחד עם המשחק רק כדי לשחרר אותו עם ה-Multiplayer. הייתי מציע לחברה לחזור לשולחן השרטוטים במקרה הזה.

spongebob square pants multiplayer

אני לא מעריץ של SpongeBob SquarePants, לא עקבתי אחרי הסדרה ואני מכיר את הדמויות רק במעומעם. ועדיין, היה לי כיף לשחק ב-SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated ולצחוק מדי פעם.

המשחק לא מספיק מאתגר למי שיש ניסיון במשחקים, וקהל היעד שלו הוא ילדים צעירים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם המשחקים, או במילים אחרות, אלה שרואים את הסדרה.

מי שאוהב משחקי פלטפורמה יהנה ממנו בהתחלה, אבל ימצה את עצמו אחרי שלב אחד או שתיים. ילדים צעירים יותר יהנו יותר, למרות שההומור כנראה יחלוף מעליהם. מה שבטוח הוא שמי שאהב את המשחק המקורי יהנה גם מהחידוש.

מפתחת: Purple Lamp Studios

מפיצה: THQ Nordic

תאריך יציאה: 23 ביוני, 2020

ז'אנר: אקשן-הרפתקאות

זמין על: PC, XBO, PS4, NSW

בוקר על: PC

עותק הביקורת של SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated סופק ע"י המפיצה.